E dezastru! O spune și ministrul

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat despre rezultatele simulărilor pentru evaluarea naţională, la care au participat elevi de clasa a VII-a şi a VIII, că sunt „teribil de nemulţumitoare”. Au promovat puțin peste 50% dintre elevii care au susţinut simularea.

„Nu aş putea să spun că sunt mulţumitoare rezultatele, dacă acestea ar fi fost rezultatele la clasa a VIII, au promovat 52%. Mi se pare că e nemulţumitor, au promovat adică au luat note mai mari de 5.

Rezultatele de la evaluarea de la a opta au fost teribil de nemulţumitoare, e un semnal de alarmă”, a spus Ecaterina Andronescu.

În ceea ce priveşte rezultatele de la clasa a VII-a, 60% dintre cei are au luat peste 5, au luat, de fapt, între 5 şi 7: „ Acesta e al doilea motiv de nemulţumire, sunt note mici”, a spus Andronescu.

Ministrul a adăugat că au primit nota 10 doar 11 copii.

Totodată, rezultatele la au fost mai bune la română, decât la matematică, unde doar 36% dintre elevi au putut lua peste 5.

„Strigătul meu e o rugăciune către profeosorii de matematică, să completeze lacunele”, a spus ministrul.

Rezultatele cele mai bune sunt în Bucureşti – 70% promovabilitatea – şi în judeţele care mereu obţin rezultate bune, a adăugat ministrul Educaţiei.

Rezultatele finale înregistrate la simularea Evaluării Naţionale arată că 53% dintre elevii de clasa a VIII-a au obţinut medii peste 5, iar 28 dintre ei au luat 10, conform datelor anunţate sâmbătă de Ministerul Educaţiei.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

6 Comentarii

  1. Oho, ca nu mai puteti voi PSDeii de atata suferinta ca Educatia a ajuns la DEZASTRU!
    Sictir, asta aveti nevoie, de PROSTI care sa va voteze, sa va creada minciunile, asa cum fac de aproape 30 de ani semianalfabetii din sudul subdezvoltat si Moldova saraca!
    Exemplul cel mai cel e Teleormanul lui Dragnea si al Veoricai si al lui Carmen Dan si al celorlatii teleromaneni care colcaie prin Institutiile Statului Roman: Depopulat, Sarac, Parasit si plin de Analfabeti!
    http://features.decatorevista.ro/aici-nu-mai-locuieste-nimeni

    Cu cine credeti ca vor vota oamenii astia ramasi, uitati de lume in Teleormanul lui Dragnea?!

    • Se vede clar unde a condus marirea salariilor dascalilor, adicatelea la rezultate zero barat. Profesorii ar trebui sa primeasca salariul in functie de rezultatele obtinute de elevi. Era normal ca la limba si literatura romana sa fie umflate cu pompa notele fiindca acolo aprope totul este relativ si interpretabil pe cand la mate nu se putea obtine la adunarea 2 cu 2 decat 4. Invatamantul e la pamant, adicatelea este tandari. Profesorii tineri nu au nici responsabilitate si nici nu stiu sa-i motiveze pe elevi. Cand toti din jur vad ca mafiotii fara carte obtin permise auto si conduc bolizi de lux si toate posturile de la buget sunt ocupate cu pile si relatii, de ce ar mai invata elevii care ar vrea sa invete?

  2. Va mira performanta dupa 30 ani de democratie bazata pe capitalism crancen? Este exact ce s-a dorit! Este idealul tuturor perindatilor in politica,a tuturor numitilor politic inclusiv a vremelnicului perindat…fost cadru didactic pe fizica si chiar noilor doritori: toti invataceii la genunchele meu de inteligenta,absolvire si cunostinte = sclavi buni de manipulat = semianalfabetism.ro generalizat! Sa mai zica cineva ca doar in medicina sunt becali ficati sau fara studii in domeniu! Sunt peste tot pupatori numele ti politic dar semianalfabeti 200% !

  3. Mult zgomot pentru nimic. In anul de gratie 1978 la cel mai bun liceu dintr-un targ mititel, liceul doar ce fusese transformat in industrial din teoretic, cea mai mica medie de admitere la profilul matematica- mecanica ( o singura clasa) a fost 4,95, la mecanica cea mai mica medie de admitere ( 5 clase) a fost 1,84. De atunci si pana acum, in invatamant , nu s-a schimbat mare lucru. Accentul se pune tot pe acumularea de cunostiinte , din care majoritatea se pierd in scurt timp, in loc sa se puna pe abilitati ( gandire logica, autonoma, creativitate, comunicare, lucru in echipa). Sistemul, insa, atunci si acum vrea turma usor de manipulat.

    • De fapt, in 1974-1975 s-au desfiintat liceele, transformate in scoli profesionale de 2 +2 ani iar scolile profesionale clasice in licee profesionale(industriale)prin sistemul idiot al treptelor. Comunistii ceausistii au desfiintat liceul clasic in care ei nu-si puteau impinge odraslele, dupa cca 10 ani de cand Dej il reinfiintase prin desfiintarea sistemului sovietic al scolilor”medii”(cu doi-trei ani in loc de patru). De atunci a inceput caderea sistemului de valori si a nivelului de cunostinte si deprinderi pentru tineri. Abramburica cea fara copii si traita doar in laboratorul lui Ilici nu vrea 9 clase obligatorii, ea vrea 12 si din cauza nivelului de trai educatia e lipsa si rezultatul e ca avem tineret cu nivel de cel mult 7-8 clase si care la ce primeste vrea doar afara sa munceasca.Ca si toti ceilalti ministri Abramburica nu doreste scoaterea ponderii mediilor de an la admiteri care ar arata proportiile reale ale dezastrului din invatamant-inceput atunci in 1974 !

  4. Umanitatea nu va evolua mai ales cu limba romana si matematica.Morala,Educatia civica,toate stiintele
    psihosociale,religia Binelui si Dreptatii,sa speram ca na va face mai buni si ne vom intelege mai bine

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.