Mecanicul trenului din Argentina implicat în accidentul de miercuri soldat cu moartea a 51 de persoane acuză defecţiunile de la sistemul de frâne, potrivit unor oficiali, relatează BBC News.
Peste 700 de persoane au fost rănite, iar alte 50 și-au pierdut viața după ce trenul s-a ciocnit de tampoanele de la capătul liniei când a intrat într-o gară din capitala Buenos Aires.
Potrivit unor surse, mecanicul, care este pus sub acuzare, a spus că a atenţionat camera de control că are probleme cu frânele, dar că i s-ar fi cerut să-şi continue cursa. „La fiecare gară, am contactat prin radio supervizorul şi i-am spus că am probleme cu frânele, iar ei mi-au spus: „mergi mai departe, mergi mai departe'”, ar fi declarat Cordoba, potrivit agenţiei de ştiri Noticias Argentina.
Anchetatorii au precizat că vor verifica înregistrările din camera de control.
Mecanicul Marcos Cordoba, în vârstă de 28 de ani, a fost rănit de asemenea în accident, fiind necesară intervenţia pompierilor pentru a fi scos din locomotivă.
Judecătorul Claudio Bonadio i-a permis mecanicului să meargă acasă după depoziţie, dar i-a cerut să se prezinte săptămânal la biroul procurorului.
Testele de sânge au arătat că mecanicul nu se afla sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor la momentul accidentului.
Accidentul de miercuri a fost cel mai grav accident feroviar din Argentina din februarie 1970. Atunci un tren s-a ciocnit de un altul cu viteza maximă într-o suburbie a capitalei Buenos Aires, 200 de persoane pierzându-şi atunci viaţa.