Prețurile carburanților din România continuă să crească pentru a șasea zi consecutivă. Ele ar fi influențate de instabilitatea geopolitică din Orientul Mijlociu. Temeri privind posibile întreruperi ale producției de țiței din regiune, pe fondul escaladării conflictului dintre Iran și Israel, au generat presiuni asupra piețelor internaționale. În acest context, prețul petrolului Brent, de referință pentru Europa, a ajuns la 74,8 dolari pe baril, în timp ce benchmark-ul american WTI se tranzacționa la 71 dolari pe baril, în scădere ușoară față de maximele recente.
În ciuda unei ușoare diminuări a cotațiilor petrolului, scumpirile s-au resimțit la pompă. Astăzi, 15 octombrie, la stația Petrom de pe strada Brașov din București, benzina standard se vinde la 7,11 lei pe litru, iar motorina standard la 7,14 lei pe litru, fiecare înregistrând o creștere de patru bani pe litru față de ziua precedentă. Aceasta este a șasea majorare consecutivă a prețurilor, după ce Petrom a aplicat în ultimele două săptămâni ajustări repetate.
Pe 13 octombrie, compania a crescut prețurile atât la benzină, cât și la motorină, iar cu două zile înainte, pe 11 octombrie, doar prețul benzinei a fost ajustat. Scumpirile au început la începutul lunii, pe 3 octombrie, și au continuat ritmic, adăugând în total 23 de bani pe litru la prețul benzinei și 20 de bani la cel al motorinei.
Creșterea prețurilor la carburanți în România vine și în contextul unei cereri interne în creștere. Petrom, liderul pieței de distribuție a produselor petroliere, estimează o majorare de 5% a consumului de carburanți în prima jumătate a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Rețeaua companiei cuprinde 555 de stații de distribuție, dintre care 393 funcționează sub brandul Petrom și 162 sub brandul OMV.
Deși cotațiile petrolului au început să scadă ușor pe fondul încetinirii economiei chineze și al unei cereri mai slabe decât se aștepta, prețurile la pompă rămân ridicate, fiind influențate de incertitudinea geopolitică și de evoluția piețelor internaționale.
Poate sa imi explice si mie cineva de ce creste pretul la benzina daca Romanistan este net exportator? In ce fel influenteaza situatia din Orientul Mijlociu cu pretul de exploatare si producere a benzinei aici? De asemenea reversul medaliei, cand pretul scade la benzina pe pietele internationale aici de ce nu are loc acelasi lucru?
Pe Bursa scade pretul la petrol a ajuns la 71 $/barilul si in Romania creste pt ca Romania nu mai detine rafinarii si strainii/austrieci si maghiari fac pretul…
Felicitari Iohannis ca ai esuat Romania.
ca pietoni daca va creste pretul si nu va mai fi aglomeratie pe strazi va fi un castig…m-am saturat ca la dupa amiaza sa nu pot iesi pe strada de atata aglomeratie…
Sa înțelegem că guvernul incepe iar sa arunce ajutoare firmelor transportatoare din Romania ca sa aibă motiv de laudă și mijloace de transport la alegeri pentru turiști votanți😉?! Așa s-a întâmplat la anterioarele alegeri, nu e bășcălie!
În 2008 prețul ajunsese la 140 $/ baril. Cât costa atunci litrul de benzina ??
Nici pe mine nu m-ar deranja sa fie mai putina aglomeratie, zgomot si poluare. Problema e ca toate preturile cresc in cascada atunci cand creste pretul la carburant si nu conteaza ca nu ai masina. Asta e partea cea mai oribila si nedreapta pentru unii, care nu numai ca nu au privilegiul sa conduca o masina dar mai si platesc scump pentru asta.
6 lei litrul de motorina in 2009 atat imi amintesc, dar salariul minim brut era 690 lei, iar punctul de pensie cam tot atata…acum este 3700 lei brut si 2032 lei punctul de pensie sau aprox. ca 81×25=2025 lei…
Pretul de vanzare cu amanuntul n-are legatura directa cu pretul de pe burse ! Nici dupa 34 de ani n-ati invatat asta ? Iar petrolul care vine la noi n-are legatura cu conflictul din Iran. Nicio tara nu-si da la dusmani resursele de petrol, de gaze si rafinariile. Multumiti-i celui mai mare vanzator de tara aflat in libertate !