Actorii Teatrului Național București, voluntari la un call center DSP

Actorii Teatrului Național din București se implică în viața publică și încearcă, în această perioadă dificilă, să sprijine publicul care le-a fost alături până nu demult.

La call center-ul DSP pus la cale de organizația Geeks for Democracy, cu sprijinul DSP și STS, chiar într-o clădire aflată în spatele TNB, mai mulți actori, precum și câțiva colegi din Direcția Comunicare au participat zilele acestea ca voluntari, pentru a răspunde numeroaselor apeluri ale oamenilor către Direcția de Sănătate Publică în probleme legate de pandemia cu noul coronavirus.

După ce au fost instruiți de voluntari cu experiență și după ce au fost o perioadă secondați de către aceștia, actorii s-au pus serios pe treabă, răspunzând la telefoane și încercând să îi ajute pe bucureșteni cu informațiile solicitate.

Astfel, mulți dintre cei care au sunat au putut să audă: „Bună ziua, sunt Monica Davidescu de la call center DSP, cu ce pot să vă ajut?” sau „Bună ziua, numele meu este Lari Giorgescu, ce problemă aveți?” Lor li s-au alăturat și li se vor alătura voluntar și alți actori ai TNB, printre care Ileana Olteanu, Ionuț Toader, Richard Bovnoczki, Mihai Munteniță, Crina Semciuc, Andrei Finți, Răzvan Oprea, Istvan Teglaș sau Victoria Dicu.

„Situația de acum m-a făcut să particip la voluntariatul acesta, pentru că am norocul de a nu mă fi infectat cu acest coronavirus – sper să nici nu se întâmple – astfel că pot să ajut oamenii, publicul. Dacă nu sunt pe scenă și nu pot să fac spectacole pentru ei, măcar atât pot să fac, să răspund la telefon și să am o legătură directă cu publicul și să încerc să ajut cât pot de bine”, a declarat tânărul actor Ionuț Toader.

„Particip în acest proiect pentru că mi s-a părut foarte interesant să poți să dai o mână de ajutor operatorilor din call center DSP, pentru că fac o muncă foarte grea aici. Pe de altă parte, să poți asculta oamenii și să îi întrebi cum se simt, să le găsești o soluție. M-am bucurat că din cele 8-10 apeluri pe care le-am luat până acum am reușit să îi fac pe oameni să completeze corect toate documentele, să își obțină concediul medical sau să îi trimit spre Ambulanță, pentru a-și face testul”, a precizat și Monica Davidescu.

Ileana Olteanu a bifat deja două zile la call center, revenind cu plăcere și extrem de implicată în ceea ce face acum: „Trăim niște vremuri cumplite și-atunci, noi, ăștia care suntem sănătoși și pe baricade, să fim în linia întâi și să dăm un exemplu că se poate trece cu o atitudine mai pozitivă peste greutăți. Noi, actorii, asta putem face cât teatrele sunt închise. Decât să stai acasă și să te uiți la lucruri negative, mai bine vii, dai o mână de ajutor 2-3 ore pe zi, nu cred că e foarte greu”, a spus ea.

„Primul meu caz a fost unul foarte greu și mi-a fost foarte dificil să nu mă atașez de persoana respectivă, pentru că problema era una foarte urgentă și înțelegeam foarte bine. Problema mea era că nu știam cu ce să-l ajut, pentru că, într-adevăr, la un call center ca acesta restricțiile sunt foarte multe, ești destul de limitat, nu poți să-l ajuți pe om decât cu unele informații care îi pot fi utile. Oamenilor însă le este greu să aibă răbdare, inclusiv să te asculte. Nu e deloc ușor ce fac voluntarii de la call center, este foarte greu!”, a adăugat și Lari Giorgescu, după ce a încheiat munca primei zile de voluntariat.

Demersul actorilor și al colegilor lor din TNB va continua și în perioada următoare, iar celor care au „spart gheața” li se vor alătura cu siguranță și alți colegi pe parcurs. Ei știu că fiecare apel preluat ajută un om, o familie, iar vocea caldă de la capătul firului, care vine în sprijinul celor neajutorați, va face cu siguranță mult bine.

Foto: Florin Ghioca

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

8 Comentarii

  1. Pai STS-ul are oameni in teritoriu in toate judetele, la fel si actori sau alti voluntari se gasesc peste tot. DSP-ul din subordinea guvernului PNL ce zice, ce face ??!!!
    Sau PNL nu mai este ( sau nu este ) institutie a statului roman, conform gandirii de palton a impostorului de la Cotroceni ??
    Daca nu exista flexibilitate in actiunile guvernului Orban, acest fapt se datoreaza subordonarii fiecarei actiuni guvernamentale filtrului gandirii prezidentiale. Cum se vede, atata poate si este mandru de asta.
    De fapt acum se intelege rostul zbaterilor prezidentiale pentru a avea ” guvernul meu „. Acela de a fi unicul, irepetibilul, monumentalul, autoritarul si providentialul fuhrer al guvernului.
    Asta nu-i scuza pe repetentii si nescolitii liberali ce se cred si ei niste lideri nationali cand nu sunt decat niste analfabeti orgoliosi si prosti, avizi de putere, neintelegand ca joaca cu viata multor romani candva li se va intoarce si-i va lovi peste mecla , naucitor cand se vor astepta mai putin.

  2. circ ieftin al trupei de profitori caram ca si stapanului sau absolut

  3. Foarte bine. Daca tot nu mai merge actoria, multumita duetului Orbannis, se pot recalifica intr-o meserie care inca mai merge si unde pot gasi oricand de lucru: angajati la call-center. Astfel isi pot agonisi traiul in mod cinstit, ca sa nu mai stea cu mana intinsa la mila statului. Si-asa jumatate din anunturile de angajare sunt la call-centere, deci ar avea unde sa se angajeze. In plus, pot astfel sa contribuie direct la profitul multinationalelor pe care le aparau fanatic pe vremea guvernelor PSD. Le urez succes in noua meserie!

  4. ‘ Marea prost(ie/eală’, o ‘glumă proastă’, aducerea unor actori care ‘joacă rolul specialistului în domeniu’ și conversează degeabă cu cei care solicită sprijinul URGENT/AVIZAT al acestei instituții .

  5. ft buna o idee anterioara, la care subscriu: Daca tot nu mai merge actoria,miile de actorasi(majoritatea anonimi) se pot recalifica intr-o meserie care inca mai merge si unde pot gasi oricand de lucru: operatori la call-center. Avem vreo 20-25 actori mari, in general la pensie (respect pt ei, traiesc din pensie), in rest anonimi ce stau cu mana intinsa dupa pomana lui catzu si fac pe rezistii, ca sa mai ia un ban

  6. Niste secaturi ca si acest caramitru sunt acesti impostori !

  7. Acum nu se mai declara umiliti ca pe vremea PSD-ului.Chiar le place sa fie batjocura noii dictaturi.Mare e gradina.Asta e romanul,e foarte fericit cand primeste suturi in fund de la stapan.Dupa asta mai are si pretentia sa fie respectat

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.