Cine sunt turcii care vor primi peșcheș 100 milioane de euro

Afacerea „autobuzul turcesc”

Primăria Capitalei va cumpăra 400 de autobuze în valoare de peste 100 de milioane de euro de la firmele Otokar Europe SA – Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi, cea mai mare companie privată din industria de apărare a Turciei și parte a grupului turcesc Koç Holding.

Prețul plătit de Primăria Municipiului București pentru un autobuz este de 250.000 euro, în timp ce aautoritățile din Malta au plătit pentru același tip de autobuz în jur de 182.000 euro pe bucată. Dacă ar fi achiziționat la același preț ca Malta, PMB ar fi făcut o economie de 21.760.000 Euro. Bani publici! A cumpărat Primăria Municipiului București autobuze la suprapreț?

Anunțul privind câștigătorul licitației de la București a fost făcut de primarul Gabriela Firea, însă decizia poate fi contestată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Cât costă autobuzul turcesc?

Primăria Municipiului București a anunțat că pentru licitația de autobuze au fost depuse patru oferte din partea companiilor: Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S, Man Truck&Bus AG, Mercedes Benz Romania SRL și Asocierea Otokar Europe Sas – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA. Valoarea atribuită a achiziției este de 458.100.826 lei fara TVA, adică 100 milioane euro, respectiv 250.000 euro + TVA per autobuz. Însă, același model de autobuz a fost cumpărat de Malta cu doar 182.000 euro pe bucată.

„Mă bucur că am reușit să finalizăm poate cea mai importantă achiziție publică realizată de o autoritate locală din România”, a spus primarul Gabriela Firea.

citește continuarea pe gazetabucurestilor.ro

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

15 Comentarii

  1. Comparati Malta cu Bucuresti!? Stiti dvs.care au fost criteriile acolo!? Nu stiti dar va grabiti cu concluziile…statisa vedem daca vor fi contestatii, cum si cand se vor solutiona….

    • HAHAHA, bine va face ma desteptilor ca pe vremea lui Ceausescu ROmania fabrica singura autobuzele de care avea nevoie,a cum le cumapra de la alti si triminte romani la capsuni, bravo capitalizm

    • golanii postdecembristi continua sa falimenteze tara, in loc ca primaria sa faca comenzi mici care ies din cadrul licitatilor, face o comanda unica de sute de autobuze, trebuie sustinuta economia romana cumparand autobuze in numar mic si repetat, la o suma de bani ce permite de fiecare data sa faca o comanda directa fara a trece printr-o procedura de licitatie

  2. Oare noi nu le putem construi? Autobuze Dacia, Romania, Unirea, Confort, Privilegiu, etc cu nume ce sa dea tonul pt un confort al calatoriei …

    • Putem si avem si au si participat la licitatie cu un pret de 150.000 EUR[una suta cinzeci de mii]/bucata, dar nu au participat prin „intermediar”, nu au promis nici para’ndarat, deci cum sa castige si cum sa mai faca tanty primaritza un ban gramada?! Apropos, „boculetz de Cluj” a luat autobuse de la Mercedes[nu turcisme] cu numai 218.000 EUR/buc., dar nu cu „intermediar” si fara para’ndarat! Dar, muckles, nu trebuie sa-i „stresam” pe cei ce jefuie banu public, ei trebuie „protejatzi, iar daca o facem suntem, sorosisti, securisti, stat paralel sau si „derbedei” derbedei daca suntem procurori!

  3. Pentru Dragos de la Sputnik:Autobuzele cumparate de Malta nu au geamuri si soferul sta in picioare,de aia au fost mai ieftine! In plus daca nu a depus oferta si Galatasaray in asociere cu Besiktas,licitatia a fost tructa !Parandaratul este ascuns intr-o pestera din Pipera!Alo,dl Tolontan ,se aude?

  4. Exact ca la transportoarele PIRANIA de la americani. Pt ROMANIA 4 mil/buc iar pentru Danemarca 2 mil/buc. SUNTEM CEI MAI TARI !!!…..fraieri (noi populatia)…si hoti (ei conducatorii )

  5. daca la 250k au castigat turcii, ma intreb ce preturi aveau MANurile si Mercedesurile…

  6. Și ce legătură are cu ce preț l-a achizițonat în Malta dacă asta a fost oferta turcilor pentru România? Și știți ce dotări conținea caietul de sarcini pentru Malta de a fost oferta de autobus mai ieftină? Orice mizeriei numai ca primarul ales, indiferent de la ce partid politic ar fi, să nu poată încropi ca să fie motiv de contestat. Curios cum numai cârcotașii și băgători de bețe în roate sunt coși în față.

    • Avetii dreptate Malta este in clima mediteraniana nu ca noi unde iarna sunt si minus 20 de grade, iar vara pus 35-40 de grade. Una este achizitia in 2015 cand petrolul avea un pret sub 40$ barilul, chiar 37$, azi este 61$.Dobanzile erau chiar negative in Germania, iar azi sunt in evolutie, deci semne ca cererea a crescut. In alta ordine 458 de milioane de lei la cursul din 2018 unde euro a fost peste 4,65 lei, inseamna 98 de milioane de euro, poate pentru ziaristi doua milioane de euro nu reprezinta nimic, dar totusi sunt o valuare.
      Poate cei care analizeaza ar trebui sa vada daca salariile si materialele furnizorilor s-au mentinut sau au crescut.
      Pot spune ca in 2015 un apartament era cu 35.000 de euro, azi acelasi, mai vechi cu 3 ani costa 45.000 euro, deci a evoluat piata cu aprox. 28%. Liberalii cred ca lumea sa sta pe loc, ce sunt ei de dreapta sau comunisti?

    • Pentru divizia de prostit prostii: 1.in Malta au fost livrate in 2016 (iunie), nu 2015. 2.ne aburiti cu dobanzi, pretul apartamentelor, incalzirea globala, dar, ca sa vezi chestie, UITATI TOCMAI O DIFERENTA MAJORA, CARE AR FI TREBUIT SA DUCA LA UN PRET MULT MAI MIC DACAT IN MALTA: Bucurestiul A COMANDAT 400!! DE BUCATI, DE 12 ORI MAI MULTE CA MALTEZII, VA DATI SEAMA CE DISCOUNT S-AR FI FACUT, PRIN COMPARATIE? Si acum, baieti…la alta masa!

    • Lamuritorule ca sa nu ramai „ABURIT” iata un citat dintr-un articol:” Malta gets 33 Otokar Kent buses
      Malta gets 33 Otokar Kent buses
      MALTA GETS 33 OTOKAR KENT 12M BUSES
      This delivery came in addition to 143 Vectio C in September 2015, bringing the Otokar fleet to 176 units on the Malta island. While the 9-meter buses provide flexibility to manoeuvre through various Maltese roads, these new 12- meter buses are designed to carry more people and will be servicing the busiest routes. This compliments the recent increase in bus trips as part of the summer service.”

  7. Deci, de 2 ORI JUMATE MAI MULTE BUCURESTIUL? Cum trebuia sa fie discount-ul, este ca mai mare, respectiv pret mai mic? Ramane…cum am stabilit!

    • trebuie specificat ca , pt autobuzele livrate bu-cur-estiului. cica , pachetul cu dotari speciale a-r contine; 6 cauciucuri de iarna cu tot cu genti , si echilibrate; ,husa volan piele leu bengalez , trusa medicala triunghi vesta si stingator ( agreat UE) pt toate cele 48 locuri pe scaun, becuri de rezerva , un flacon cu antigel verde -36*c , filtre de motorina , injectoare , surubelnite, LED-uri de rezerva pt stopuri spate si semnalizatoare… etc /// vedetri fratilor ca s_a „cheltuit\spalat ” si parandaratul’spaga .Si oricum Firea . legea ii permite sa fure pina la … 200 000 euro , deci nu a …furat , nimic …

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.