
Ecaterina Andronescu afirmă că învăţământul liceal este foarte polarizat, astfel încât diferenţa ratei de promovare la bacalaureat este nepermis de mare între filiera teoretică şi cea tehnologică. Dacă, în cazul liceelor teoretice, trei sferturi dintre elevi obţin o medie de trecere, în ceea ce priveşte liceele tehnologice doar un sfert dintre elevi reuşesc să treacă examenul maturităţii.
Într-o conferinţă de presă susţinută la Târgovişte, ministrul Educaţiei a identificat problema în şcolile din mediul rural care în majoritatea lor nu pot asigura un parcurs satisfăcător pentru viitorii liceeni.
Potrivit ministrului Educaţiei, o cauză a rezultatelor negative este că au fost închise, în ultimii ani, circa 2.000 de şcoli, cele mai multe din mediul rural.
„Multe dintre aceste rezultate sunt datorate şi faptului că au fost închise, în ultimii ani, circa 2.000 de şcoli, majoritatea acestora din mediul rural. Asta înseamnă că şcoala s-a îndepărtat de domiciliu, nu au fost puse la dispoziţia elevilor microbuze şi, ca urmare, unui elev care parcurge cinci – şase sau uneori opt kilometri pe jos, dimineaţă, după-amiază, este greu să îi mai ceri performanţă şcolară. Aceşti copii nu au nicio vină că s-au născut în mediul rural.(…) Sunt 56.000 de absolvenţi ai clasei a VIII-a care nu au reuşit să ia măcar nota 5 la examenul de evaluare. Dintre aceştia, 37.000 sunt în mediul rural, ceea ce arată cât se poate de limpede că avem o problemă cu învăţământul din mediul rural, asupra căruia trebuie să ne orientăm atenţia, preocupările şi mai ales măsurile de remediere a acestor deficienţe”, a declarat ministrul Ecaterina Andronescu, citat de Mediafax.
Conform Ecaterinei Andronescu, modificările operate la nivelul şcolilor din mediul rural se răsfrâng asupra slabei pregătiri de care dau dovadă liceenii. „Dacă ne-am uita la rezultatele de la bacalaureat şi acolo concluzia este surprinzătoare şi nemulţumitoare. Şi anume şcoala românească, şcoala liceală s-a polarizat excesiv. Pe de o parte sunt liceele teoretice, care adună cei mai buni elevi, care promovează examenul de bacalaureat într-o proporţie de peste 85% şi la polul celălalt se plasează liceele tehnologice, unde promovarea este, în medie, de 25%. De aici, concluzia că avem o mare problemă în ceea ce priveşte învăţământul profesional, cel din liceele tehnologice. De aceea, anul acesta ne vom concentra spre regândirea învăţământului tehnologic şi la adaptarea lui la cererea pieţei muncii”, a precizat ministrul.
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.