Apocalipsa Autostrăzilor trece prin stomacul și portofelul românului fără ca acesta să bănuiască ce tip de mise en scène, de natură electorală și financiară, îi amanetează viitorul.
La fiecare 38 de eurocenți din PNRR, trebuie să contribuim de la Bugetul de stat sau din împrumuturi externe cu 62 de eurocenți!!!
La fiecare 40 de eurocenți din POT, trebuie să contribuim de la Bugetul de stat sau din împrumuturi externe cu 60 de eurocenți (cofinanțarea)!!!
Costurile proiectelor din POT sunt triplate prin asumarea unei supra -contractări dezastruoase de 200%.
Bugetele din Planul Național pentru lucrările din infrastructură mare sunt construite pe o listă de proiecte foarte lungă, dar fără o LOGICĂ INGINEREASCĂ SAU ECONOMICĂ. Facem acest lucru pur și simplu triplând numărul investițiilor din POT. Fără a avea acoperire și utilizând absolut păgubos niște instrumente europene de finanțare, care în mod normal sunt absolut benefice.
Planul Investițional NU ESTE O STRATEGIE, NU POATE PRODUCE EFECTE BENEFICE. Planul Investițional a fost tratat ca un document politic de afișat viitorilor votanți, cu un efect de tip placebo.
Explicații pe larg:
Încercăm să expunem această ”apocalipsă” argumentat, pe diferite niveluri de gravitate:
- Certitudini refuzate de politic
- Probleme de strategie
- Probleme per sursă de finanțare
- Probleme per investiție
- Certitudini refuzate de politic și de instituțiile / administrația infrastructurii rutiere majore
Există probleme majore vis-à-vis de dorință versus putință.
- Ne dorim foarte multe, dar sub aspect de finanțare și resurse umane / materiale disponibile și perioada de timp aferentă, în PNRR nu există soluție pentru implementarea tuturor investițiilor în infrastructura majoră!
- Costurile estimate pentru investițiile în infrastructura de transport rutier sunt foarte mult subdimensionate
Daca securistii lui Imre nu-l asasinau pe Ceausescu, in cinci ani Romania avea principalele retele de autostrazi terminate doar cu bani romanesti, bani marunti si aceia. Acum se arunca cu banii iar autostrazile au probele imediat dupa darea lor in folosinta. Ce garantii exista in contracte?
Pt omul de pe stradă: Dacă ne-am întoarce în urmă ar fi bine! Boierii olteni în palatul cărora este acuma muzeul de artă din Craiova au avut bazele averii puse de un strămoș „caldaramar”. Deci prin sec XVI-XVII „plusvaloarea” din construcția/repararea drumurilor Olteniei rămânea în Oltenia, acuma pleacă din țară.
La ce i-e bună autostrada omului de rînd?
Să meargă la slujbă 100km dus și 100km întors?
Să meargă odată pe an în concediu în celălalt capăt al țării? (de ce cît mai departe cu atît mai bine nimeni nu poate spune)
Să audă zgomotul făcut de mașinile de pe autostradă chiar avînd casă la mai bine de 5 km?
Să ocolească mulți km ca să ajungă la fîneața unde are de cosit?
Vorbiți de autostrăzi in românia?…e ca și când ai vorbi de funie în casa spânzuratului!…
De fapt nu s-a vrut să se dezvolte autostrăzile în românia!…
Și vina cea mai mare o are bruxelles-ul!…întrebați-l pe marinar de ce !…
Autostrăzile trebuiau să fie gata toate incă de acu 30 de ani.. Deci imediat după revoluție trebuia in următorul cincinal să facă autostrăzi. La ora asta ai clima schimbată. Ai vara asfaltul topit pe autostrăzi,.. Ai in schimb căi ferate, mult mai de folosit acum decât oricând. Deci, calea ferată e mai ieftină, poate fi rapidă, poate fi electrificată nepoluantă și poate satisface cerințele oricui,.Deci la ora asta trebuie să pui accentul pe cale a ferată. Să le ai performante acu, sau in cel mai scurt timp.. Schengen astfel nu mai este o miză. Camioanele nu mai stau la coadă. Nu au de ce, marfa va fi pe șine. Șoferul prins drogat sau băut să nu mai fie lăsat la volan niciodată.. De e prins categoric zece ani pușcărie severă.. Deci clar ai nevoie de unguri ca să trăiești normal..
gargara! Fomistii din ONG
Nea Trotineta,autorul articolului nu a inteles nimic din lectiile istoriei! Isi doreste ramanerea in urma permanenta si carul cu boi..
Nimeni nu se aștepta să nu avem în 2022 autostradă între Comarnic și Sinaia.