Un spot publicitar iscă o polemică în SUA

Atenție, s-ar putea să suferi de ”masculinitate toxică”

În august 2018, Asociația americană de psihologie și-a prezentat noile recomandări pentru tratamentul pacienților bărbați, după ce a ajuns la concluzia că ”masculinitatea tradițională este nocivă din punct de vedere psihologic”.

Un producător de lame de ras pare să fi urmat recomandările și a reușit să iște o polemică aprinsă în Statele Unite, după lansarea unui clip publicitar inspirat de mișcarea #MeeToo, clip care abordează fenomenul ”masculinității toxice” și are un ton feminist, ceea ce este o premieră pentru o companie de acest profil.

Reclama Gillette abordează derapajele ”toxice” ale comportamentului viril. Filmulețul de două minute prezintă mai multe teme având legătură cu hărțuirea sub mai multe forme: morală, sexuală, bătăi între băieți. ”În sfârșit, ceva s-a schimbat. Nu va mai fi cale de întoarcere”, spune naratorul după prezentarea acestor scene. Iar sloganul Gillette este schimbat: ”Oare asta înseamnă ca un bărbat să fie cel mai bun?”.

Reclama a fost realizată după ce Gillette, parte din grupul Protecter&Gamble, a comandat un sondaj despre ce înseamnă ”cel mai bun bărbat”, atât pentru femei cât și pentru bărbați. Potrivit sondajului, cele mai importante lucruri pentru un bărbat sunt: să fie un tată bun (95%), onestitatea (64), integritatea (51%), etica muncii (43%), respectul pentru ceilalți (41%).

”Compania îi încurajează pe bărbați să fie cei mai buni, dar trebuie să ne asigurăm că promovăm variante pozitive, tangibile, incluzive și sănătoase a ceea ce un bărbat poate fi”, sta scris pe site-ul Gillette. ”Responsabilizându-ne reciproc, eliminând scuzele pentru comportamentele nocive și sprijind o nouă generație care muncește mult în speranța atingerii perfecțiunii, avem puterea de a produce o schimbare crucială în anii care vin”, arată Gary Coombe, președintele p&G Global Grooming. El a mai spus că vrea ca imaginea companiei să se conformeze acestui ideal al respectului, resposabilizării și comportamentului exemplar.

Mișcările feministe au salutat imediat reclama Gillette, în frunte cu #MeeToo. Publicul conservator nu a apreciat reclama și a lansat un apel la boicotarea Gillette. Scriitorul american Jim Hoft a considerat că spotul publicitar este ”anti-bărbați”. Pe YouTube, spotul a fost urmărit de 11 milioane de ori. 240.000 de internauți l-au apreciat, 615.000 nu.

Site-ul satiric Babylon Bee din SUA i-a luat peste picior pe cei din conducerea Gilette si pe producătorii reclamei. Peste 40% dintre bărbații de azi suferă de ”masculinitate toxică” și cei dragi vor plăti prețul, scrie Babylon Bee. ”Dacă bărbatul prezintă unul sau mai multe dintre aceste simptome, apelați la un specialist. Căutați ajutor până nu e prea tâziu”, scrie Babylon Bee. Care sunt simptomele ”masculinității toxice”?

·         Cea mai mică pilozitate facială – dacă ai mustață, programează-te la specialist. Dacă ai un barbișon, ia în calcul să mergi la urgențe. Daca ai barbă, s-ar putea să fie prea târziu.

·         Consumul ocazional de carne – o boală precum masculinitatea toxică poate să vă schimbe repede dieta. Dacă vă dați seama că renunțați la dieta vegană cu avocado și quinoa în schimbul unei bucăți de bacon pe care o înfulecați ca un lup, s-ar putea să suferiți de masculinitate toxică.

·         Dacă lăsați ușa deschisa unei femei din când în când – este greșit. Este primul semn de masculinitate toxică și trebuie să faci totul pentru a învinge această pornire. Un mod de a reduce masculinitatea toxică este să-i trântiți femeii ușa în nas și de să urlați ”Egalitate!!!” atunci când ea se uita spre vizor.

·         Când nu te urăști pe tine însuți – este cel mai limpede simptom. Dacă ești bărbat din punct de vedere biologic și nu te-ai detestat până acum, masculinitatea toxică îți curge deja prin vine. Dacă vrei să ai o șansă de recuperare, trebuie să te urăști începând din acest moment.

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

5 Comentarii

  1. Mda. Pentru angajatii Google, pâna si cuvântul „familie”-n sens traditional, mama (femeie)-tata (barbat)-copil, e homofob. La asta s-a ajuns, la dictatura minoritatilor. Asa a cazut si Imperiul Roman, în paranteza fie spus.

    • Tu stii ca ai trait si pe vremea aia. Si tot la COMINTERN lucrai.

  2. Maare ti-e gradina Doamne! Mai lipseste sa na castram si sa ne radem in cap. Ajung la concluzia ca americanii sunt cei mai tampiti pamanteni. Nu stiu decat sa se amestece in treburile altor popoare, se indoapa ca porcii de nu mai incap pe usa, isi beau mintile pana devin impotenti si se tem sa nu fie prea … masculini. Huo!

  3. Așteptăm feministele “Românce” să ceată să fie intezis sfatul păritelui către copilul care pleacă în lume “ Mă copile unde-i mere, fii barbat nu fii muiere”. Acum aici se poate adăuga concluzia poetului Ion Barbu “Că două sunt, nu una, femeie și muiere”.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.