Băieţii deştepţi din PDL au zburat cu piloţii lui Băsescu?

Supuşii din Partidul Democrat ai lui Traian Băsescu – Emil Boc, Elena Udrea şi Roberta Anastase – au zburat joia trecută, pare-se, la bordul unui avion de lux cu piloţii aceleiaşi companii aeriene care în 2010 a câştigat privilegiul de a furniza, pe bani frumoşi, piloţi pentru aeronava oficială prezidenţială. PD adoptă modelul „Udrea şi elicopterul”.

Avionul folosit de trupa PD, pe ruta Bucureşti (Băneasa) – Marseille, pare a fi unul de lux şi asemănător cu unul dintre aparatele de zbor puse de ROMAVIA la dispoziţia lui Traian Băsescu.

Partidul Democrat nu a oferit, în pofida unor solicitări exprese, explicaţii cu privire la compania care a asigurat transportul aerian pe ruta menţionată şi nici la costul zborului cu avionul al trupei amintite. De aici şi prudenţa din deschiderea acestui articol.

Datele de până acum, furnizate de Puterea, conduc către un client, PD, şi către un prestator, Alfa Air Servicies.

De aici, în tradiţia tipică regimului pedisto-băsist, totul se împotmoleşte: nimeni nu mai vorbeşte. Toţi o dau întoarsă, toţi te trimit de la guvern la Partid, iar la Partid nu vrea nimeni să spună nimic. Compania aeriană, ca orice particular, se prevalează de confidenţialitatea unui contract cu un client. Şi totuşi, tăcerea companiei pare a nu fi întâmplătoare, având în vedere că are experienţa unor contracte cu statul, şi nu cu oricare parte a statului!

Să notăm doar că delegaţia PD a participat timid şi aproape invizibil, pe lângă Traian Băsescu, la reuniunea Internaţionalei Portocalii de la Marseille.

De remarcat este că, de se va adeveri că au fost folosite serviciile companiei Alfa Air, înseamnă că avionul care a transportat delegaţia PD ar putea fi unul de tip BAe 146-200. Adică un adevărat palat zburător de lux, cu dotări şi finisaje dintre cele mai scumpe şi mai fine. Costul orei de zbor pentru bijuteria aeriană ce pare să fi deservit PD este de minimum 4.000 de euro.

În trecut, pentru acelaşi tip de aparat de zbor, cu dotări standard însă, dar care fusese închiriat de la ROMAVIA, se plătise suma de 4.400 de euro pentru ora de zbor. Era pe vremea când PD îi plătea, în mai 2007, suspendatului Băsescu T., avionul care l-a transportat la mitingurile electorale organizate în comunităţile româneşti din Regatul Spaniei.

Celelalte două avioane ale Alfa Air Servicies, cu aceleaşi dotări luxoase, au o capacitate mai mică de transport (între cinci şi opt locuri). Prin urmare, nu puteau transporta delegaţia PD, având în vedere că Boc este însoţit de numeroase gărzi de corp şi alţii asemenea.

De ce a fost nevoie de un avion de lux, cu dotări cu mult sub cele ale fostei aeronave Boeing 707 de la ROMAVIA – acum tras pe dreapta din pricini pare-se economice -, nu e greu de presupus.

Şi totuşi, de ce delegaţia PD nu a folosit acelaşi AIRBUS A 310-325 (YR-LCB/Moldova), aerobuz cu o capaciate mare pe care Administraţia Prezidenţială l-a închiriat pentru aceeaşi rută de la TAROM?

Cine este Alfa Air Servicies? O veche cunoştinţă a cotidianul.ro încă de la începuturile anului 2010: firma care a asigurat piloţii pentru avioanele puse la dispoziţia lui Băsescu.

Era momentul în care, din pricina prostiei sau a intereselor guvernării pedist-băsiste, pensionarii nu au mai avut voie să cumuleze salariu cu pensia. Aşa s-a ajuns ca puţinii piloţi români capabili să se afle la manşa unui avion care să îl transporte pe şeful statului să fie obligaţi să opteze pentru pensie. Ei cumulau şi pensia militară pentru anii petrecuţi în Armată şi salariul de la ROMAVIA. Închirierea lor a scos din vistieria alimentată prin taxele şi impozitele luate de la români mai mulţi bani decât dacă li se plăteau şi pensiile, şi salariile.

Altceva era important: firmele care deţin acţionariatul majoritar al Alfa Air au o mare experienţă şi expertiză în domeniul afacerilor imobiliare. Mai mult, o bună parte a acestora erau înregistrate în paradisul fiscal din Cipru.

La B1, la „Naşu'”, Băsescu promitea reglementarea situaţiei, părându-i-se anormal ca şeful statului să fie transportat de piloţi de la o companie particulară.

Promisiunea lui Băsescu a avut aceeaşi soartă ca demisia în cinci minute.

Şefii PD au adoptat modelul Udrea, care a făcut tot posibilul să se afle cât mai puţin şi cât mai târziu de faptul că foloseşte un elicopter pentru deplasările în ţară, după ce pe 1 mai 2010 fusese surprinsă folosind un astfel de aparat de zbor. Pe această temă, cotidianul.ro a primit de la Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale un răspuns în dorul lelii, şi numai după insistenţe zilnice timp de mai bine de o lună. Reţineţi: insistenţe în scris, zilnic, timp de mai bine de o lună!

În acest an, şi Boc a fost acuzat că a folosit un elicopter dintr-o structură a Ministerului Transporturilor pentru a ajunge la tot felul de chermeze.

Inclusiv atunci când şi-a luat una dintre fiice şi nişte nepoţi la bordul elicopterului SRI, după care abia la izbucnirea scandalului pe această temă a venit cu o factură pentru însoţitorii săi.

Oricum, de la începutul lui 2011, sub pretextul unor vizite oficiale în judeţul Cluj sau în împrejurimi, Boc, care altfel trece drept Marele Înălbitor al politicii, a folosit avionul ca să revină pe meleagurile natale.

Doar arestarea lui Apostu a stopat „vizitele de lucru ale PM Emil Boc” acasă!

Piedici în calea uitării

Băsescu, zburat de piloţi de la imobiliarele cu rădăcini în paradisul fiscal cipriot

Piloţii avioanelor oficiale folosite de preşedintele României, până la aplearea la serviciile companiei TAROM după probleme apărute la ROMAVIA la finele anului trecut,  erau angajaţii unei firme particulare al cărei acţionar majoritar era un SRL de intermedieri imobiliare. Firma făcea parte, la începutul lui 2010, dintr-un holding specializat în construcţiile de imobile.

Contractul pentru închiriea piloţilor aeronavelor oficiale ale statului român îi era atribuit, la începutul lui 2010, unei societăţi cu răspundere limitată, Alfa Air Servicies, al cărei acţionar majoritar era un alt SRL, Forum Service Imobiliare. Acest din urmă SRL îl avea ca acţionar majoritar pe omul de afaceri, Yigal Zuhar. Nu în mod direct, ci prin  două firme înregistrate în Cipru, ţară ce trece drept un paradis fiscal. La rândul lor, cele două firme înregistrate în Cipru, amintite mai sus, figurau – fiecare – ca acţionare, în nu mai puţin de alte zece firme din România, tot din zona de imobiliare ale lui Zuhar.

Astfel, firma Ermionas Invest Limited înregistrată în Nicosia-Cipru era acţionară în următoarele sereleuri din România: FORUM – SERVICE IMOBILIARE SRL, DIESEL 7 SRL, DELTA TECH 2002 SRL, ALFAROM HOLDING SRL, ALFA GROUP COMPANIES SRL, ALFA TECH MANAGEMENT SRL, FK INVESTMENT & DEVELOPMENT SRL, MICA DEVELOPMENT & INVESTMENT SRL, GREEN HOUSE VIEW SRL, MOUNTAIN PROJECT SRL.

De menţionat este că FORUM – SERVICE IMOBILIARE SRL din şirul de mai sus era acţionarul majoritar al firmei care asigură piloţii pentru avioanele prezidenţiale, Alfa Air Servicies.

La rândul său, Moneta Tarding Limited, înregistrată tot în Nicosia-Cipru, era acţioanară în acelaşi FORUM – SERVICE IMOBILIARE SRL (cel cu piloţii “prezidenţiali”), dar şi în altele precum: DIESEL 7 SRL, DELTA TECH 2002 SRL, ALFAROM HOLDING SRL, AUTOTEST INTERNATIONAL SRL, G.B.Y. GRUP HOLDING SRL, ALFA GROUP COMPANIES SRL, MGM DEVELOPMENT & CONSTRUCTIONS HOLDING SRL, ALFA TECH MANAGEMENT SRL, TAPUZ INVESTMENT SRL.

Datele au fost obţinute de cotidianul.ro după consultarea mai multor documente oficiale dar şi în baza unor informaţii obţinute de la surse din Administraţia Prezidenţială.

Conform acestor date oficiale, firma a fost înfiinţată abia în 2008, an în care nu a realizat vreun profit şi în care a avut doar doi angajaţi. Peste mai puţin de doi ani, două contracte de aproape un milion de euro erau obţinute de Alfa Air Servicies.  Unul din partea ROMAVIA, de peste 600.000 de euro, pentru pilotarea avioanelor oficiale folosite cu precădere de preşedintele României. Altul, pentru transportarea bolnavilor grav de la Fundaţia pentru SMURD, de aproape 200.000 de euro, după cum dezvăluia, anterior, cotidianul.ro.

De menţionat că acţionar minoritar al Alfa Air Servicies era un pilot de aeronave uşoare, Nicu Bîta. Acesta a deţinut în Arad o firmă de reparare a avioanelor şi de şcoală de pilotaj. Firmă care în 2010 figura că şi-a suspendat activitatea (fiind preluată de holdingul Alfa), conform datelor oficiale din evidenţele Ministerului Finanţelor Publice. Alfa Air deţinea două mici avioane pentru transport de tip VIP de cinci şi respectiv opt pasageri. Alte patru mici aparate de zbor le mai erau destinate, în 2010, mai ales învăţăceilor într-ale pilotajului uşor.

Prima frază din anunţul de prezentare de pe pagina oficială a sereleului care-i asigura piloţi lui Traian Băsescu putea fi intrepretată în fel şi chip:Compania Alfa Air Services, parte a holdingului Alfa Group, activ în Bucureşti şi în România de peste 10 ani, a fost înfiinţată la inceputul anului 2008″. Holdingul are o vechime mare dar în domenii imobiliare, după cum titra, pe 21 iulie 2008, Ziarul Financiar. Este vorba, de fapt, despre Alfa Rom Holding. Adresa Alfa Air Servicies este aceeaşi cu cea a Alfa Rom Holding.

Alfa Holding visa la o plajă gratis în Galaţi

Alfa Holding, din care face parte şi Alfa Air Servicies, a devenit subiect de presă, după ce, conform ziarului Monitorul de Galaţi, a solicitat, în cadrul unui contract de reamenajare a plajei turistice din localitate, să i se pună la dispoziţie în mod gratuit această plajă. Alfa Holding voia să realizeze acolo şi un port de ambarcaţiuni, cinema, galerii comerciale etc. Solicitarea a stârnit, atunci nedumeriri printre investitorii locali, fiind consemnată ca atare tot de Monitorul de Galaţi. Alfa Holding, care include şi firma aeraiană de pare serios implicată în Galaţi, conform portalului de ştiri findnews.ro.

Un scurt dialog realizat de cotidianul.ro cu directorul şi co-acţionarul Alfa Air Servicies, Nicu Bîta,  putea fi considerat în măsură să lămurească legătura dintre această firmă şi ROMAVIA:

–       Cum v-a venit ideea de a-i angaja pe piloţii pensionaţi de la ROMAVIA ca să piloteze aeronavele prezidenţiale ?

–       Nu ne-a venit nouă ideea. Ideea îi aparţine statului. Nouă ne-a venit ideea în sensul de a ne dezvolta afacerea. Noi suntem în discuţii foarte avansate pentru a aduce câteva tipuri de avioane de capacitate mult mai mare, de tipul celor folosite de ROMAVIA. BAe 147, varianta cargo.Da, dar vrem să folosim varianta cargo. Nu există nici un avion cargo în momentul de faţă în România. Sunt cereri foarte mari de cargo şi am zis hai să o punem pe picioare. Să încercăm să lansăm şi segmentul acest a de piaţă. De aici şi până la următorul pas a fost destul de simplu.

–       Şi cum aţi făcut ? Aţi sunat la ROMAVIA şi aţi întrebat unde sunt piloţii aceia de BAe 146, pensionaţi ? (ROMAVIA are două asemenea aparate: YR-BEA/Dobrogea şi YR-BEB/Muntele Mic – n.r.)

–      Lumea aceasta a aviaţiei este destul de mică. Şi eu dacă vreau în momentul de faţă să aflu cine şi-a depus CV-ul şi unde şi l-a depus, ce vrea să facă, nu am nevoie de mai mult de o jumătate de oră, unde migrează şi de ce. În mare parte cam toţi piloţii se duc în locuri unde câştigă puţin mai bine faţă de locul în care sunt. Tot timul vor exista migrări de la o companie la alta şi asta se întâmplă de la Aurel Vlaicu încoace.

–       Decizia Guvernului prin care piloţii pensionari au fost constrânşi să plece de companiile de stat v-a ajutat ?

–       Da. Oamenii aceştia au în spate au între 15.000 şi 20.000 de ore de zbor. Eu prefer să am oameni cu experienţa lor. Dacă statul a hotărât că la 50 de ani ei sunt indisponibil, este decizia statului. Eu nu sunt de acord cu asta şi cred că oamenii trebuie plătiţi.

–       Am citit în presă despre calcule care indică o creştere de 300 de ori a costurilor cu pilotarea după valul de pensionări. Sunt corecte calculule ?

–       Am avut acelaşi zâmbet la citirea unei astfel de ştiri la fel cum au avut toţi cei din domeniu. Nu concordă cu ce se întâmplă în realitate.

–       Piloţii pensionaţi pe care i-aţi angajat au salarii mai mari venind la dumneavoastră ?

–      Da. Da.

–      Dublu ? Triplu ?

–     Nu, nu. Undeva cu vreo aproximativ 15-20 la sută faţă de ce au avut ei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cristian Oprea 843 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.