Bani pentru penele de curent

Bani pentru penele de curent. Consumatorii afectaţi de pene de electricitate vor primi compensaţii financiare de până la 300 de lei, conform unui ordin recent al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) publicat în Monitorul Oficial.

Mai exact, este vorba despre Ordinul nr. 46/2021 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, publicat în Monitorul Oficial nr. 649 din data de 01 iulie 2021.

Prin acest ordin, ANRE impune operatorilor de distribuţie a energiei electrice să plătească unele compensaţii financiare clienţilor afectaţi de întreruperile electrice.

Principalele schimbări şi măsuri

Includerea întreruperilor scurte, între 3 secunde şi 3 minute, în categoria întreruperilor care se monitorizează şi pentru care operatorii de distribuţie sunt obligaţi să acorde compensaţii la depăşirea numărului maxim stabilit prin standard. Pentru fiecare astfel de depăşire operatorii de distribuţie vor acorda compensaţii tuturor utilizatorilor afectaţi, astfel: înaltă tensiune: 300 lei peste 10 întreruperi pe an, medie tensiune: 10 lei peste 10 întreruperi pe săptămână, joasă tensiune: 5 lei peste 10 întreruperi pe săptămâna.

Acordarea posibilităţii utilizatorilor de a-şi monta pe cheltuială proprie analizoare de calitate care pot fi folosite în relaţiile contractuale dintre aceştia şi operatorii de distribuţie.

Reducerea, începând cu data de 01.01.2022, a abaterii pozitive permise a tensiunii de alimentare la joasă tensiune de la +10% la +5% din valoarea tensiunii nominale, monitorizată săptămânal. Această modificare asigură corelarea cu valoarea tensiunii maxime admisibile pentru echipamentele electrice şi electronice care se alimentează la joasă tensiune, deţinute de utilizatorii reţelei.

Sumele acordate

Pentru nerespectarea indicatorilor de performanţă privind calitatea curbei de tensiune, operatorul de distribuţie are obligaţia de a acorda utilizatorilor următoarele compensaţii: pentru persoane juridice: 270 lei la 110kV, respectiv 130 lei la JT şi MT pentru fiecare perioadă de monitorizare; pentru persoane fizice: 270 lei la 110kV, respectiv 70 lei la JT şi MT pentru fiecare perioadă de monitorizare.

Adăugarea la indicatorii de calitate comercială a serviciului de distribuţie a termenului de 90 de zile de realizare a racordării, inclusiv recepţia şi punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare pentru utilizatorii clienţi casnici şi clienţi finali noncasnici ale căror locuri de consum sunt alimentate prin instalaţii de racordare cu lungimi de până la 2500 metri. Pentru nerespectarea acestui indicator s-a prevăzut un cuantum al compensaţiei de 100 lei, indiferent de nivelul de tensiune sau de categoria utilizatorului (persoana fizică/juridică). Se urmăreşte astfel, îmbunătăţirea activităţii de racordare a utilizatorilor la reţelele electrice de distribuţie.

Sancțiuni

Adiţional, pentru nerespectarea prevederilor standardului de performanţă, operatorul de distribuţie este sancţionat conform prevederilor Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, cu amendă de la 10.000 lei până la 200.000 lei.

Stabilirea unor intervale privind preluarea apelurilor telefonice efectuate de utilizatorii reţelei prin centrele de telefonie gestionate de operatorii de distribuţie, şi anume:

– maximum 30 de secunde de la iniţierea apelului de către utilizator până la preluarea acestuia, fără intervenţia operatorului uman;

– maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opţiunea de a transfera apelul la un operator uman;

– maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.

Prin această măsură se urmăreşte îmbunătăţirea comunicării între utilizator şi operatorul de distribuţie astfel încât evenimentele semnalate de utilizatori să poată fi preluate cât mai rapid în scopul remedierii, precum şi reducerea timpilor de aşteptare în beneficiul utilizatorilor.

Deşi numărul de apeluri telefonice pentru care nu sunt respectate intervalele de timp menţionate anterior este doar monitorizat, nerespectarea acestor valori poate fi sancţionată cu amendă de la 10.000 lei până la 200.000 lei .

 

Recomanda 1
Author

4 Comentarii

  1. Praf in ochi.ANRE vrea sa ne abureasca pentru asi justifica existenta,ca ei sunt acolo,sa vegheze si sa ne apere interesele.El nu este o institutie de stat ,iar salariile imense de sute de milioane ale angajatilor pilosi,sunt colectate din banii platiti de catre firmele din domeniul energiei.Atunci ei ce mai reglementeaza?Daca populatia este in bataia vantului,cu liberalizarea preturilor utilitatilor,care sunt de stricta necesitate ,si de care depinde starea de sanatate a oamenilor,nu-si mai au rostul aceste prevederi, care oricum nu se pot aplica.Un mare consumator de energie,o firma poate negocia preturile cu furnizorul,dar populatia ,cum poate negocia ,o cantitate mica de consum de energie,ei iti trec un pret si tu esti obligat sa semnezi.DESFINTAREA ANRE macar stim ca suntem fiecare la mila multinationalelor,si nu se mai preface nimeni ca ne apara drepturile si interesele.Preturi mari,impozit mai mare din profitul firmelor energetice.,deoarece ele nu au construit nici o hidro sau termocentrala,centrala nucleara etc,au luat totul de-a gata,si s-au pus pe procopseala pe spinarea noastra

  2. „ANRE impune”
    „Liberalizarea pieței de energie”
    Dacă era și naționalism se numea cumva fascism?

  3. Cum se contorizeaza numarul si durata intreruperilor? Contoarele alea noi, electronice, pot sa faca asta? Chiar daca ar putea, ele sunt in ograda distribuitorului, deci ar trebui sa-i credem pe cuvant, sau exista posibilitatea unei contorizari neutre, adica a unui arbitru care sa nu fie nici distribuitorul, nici clientul?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.