Cad capete după dezastrul din portul Midia

Premierul Ludovic Orban a cerut ca şefii instituţiilor care nu au intervenit la timp în cazul navei scufundate în portul Midia să fie destituiţi. Vasul era încarcat cu 14.000 de oi, dintre care au mai fost salvate doar aproximativ 200. Operaţiunile au început extrem de târziu, iar ONG-urile s-au mobilizat mai bine decât instituţiile statului.

„În portul Midia a avut loc practic o eșuare a unei nave care transporta oi. Am urmărit desfășurarea evenimentelor încă din primul moment și pot să vă spun foarte clar că deși miniștrii cu atribuții în domeniu, sau instituțiile statului cu atribuții în domeniu au dat dispozițiile necesare pentru a favoriza intervenția, reacția reprezentanților din teritoriu a fost o reacție care ne-a arătat paralizia, delăsarea și incapacitatea de a face față unei situații care declamă o intervenție serioasă și foarte bine pusă la punct”, a afirmat Ludovic Orban, joi, în debutul ședinței de Guvern.

Orban a cerut miniștrilor de Transporturi și Interne și președintelui ANSVSA Robert Chioveanu să ancheteze cazul și să demită responsabilii pentru care nu și-au îndeplinit atribuțiile.

„Nu vreau să treacă acest eveniment fără ca cei care nu și-au făcut datoria să fie demiși din funcție. Din acest motiv cer ministrului de Interne să analizeze acțiuena prefectului, a comandamentului pentru situații de urgență. Domnule ministru al Transporturilor să luați toate măsurile care se impun. Sunt responsabili acolo care nu și-au făcut datoria și care trebuie să fie demiși (…) Îi voi cere domnului Chioveanu, președitnele ANSVSA, să facă o anchetă și să demită conducerea direcției sanitar veternicare și să verifice cu mare atenție legalitatea operațiunilor care s-au desfășurat acolo”, a mai spus Orban.

Potrivit ANSVSA, Echipele care acționează în portul Midia, au salvat, conform datelor deținute până în acest moment, 228 de animale.

Pentru eficientizarea acțiunilor aflate în derulare, președintele ANSVSA, Robert Chioveanu, a dispus constituirea unei celule de criză la nivelul ANSVSA, condusă de către vicepreședintele, Octavian Ilisoi. Astfel, se va coordona activitatea celor trei echipe de medici veterinari și se va monitoriza, în permanență, starea de sănătate a animalelor, prin centralizarea fișelor de observația clinică a animalelor aflate în adăpost.

„Totodată, va asigura buna cooperare a reprezentanților serviciilor veterinare cu cei ai celorlate instituții implicate, în ceea ce privește salvarea animalelor și neutralizarea cadavrelor. Precizăm, din nou, că animalele salvate se afla sub restricție sanitară veterinară, sunt într-un adăpost care le oferă condiții de bunăstare, sub supravegherea sanitară veterinară și nu vor fi dirijate către abator pentru sacrificare”, se arată într-un comunicat al ANSVSA.

În data de 27 noiembrie, ANSVSA a făcut demersuri pentru contactarea proprietarul animalelor, de a obține acceptul oficial ca animalele salvate să poată fi preluate de autoritățile române, urmând ca ulterior acestea să fie transferate către entități care dețin condițiile necesare asigurării bunăstării animalelor salvate de pe nava eșuată.

Tot în acest sens, ANSVSA a transmis Organizaței Mondiale pentru Sănătatea Animalelor (OIE) o adresă oficială prin care solicită sprijinul Organizației pentru a interveni pe lângă delegatul Arabiei Saudite, în vederea urgentării soluționării acestei cereri.

De asemenea, se lucrează pentru identificarea soluțiilor legale, pentru a putea da curs solicitărilor reprezentanților asociațiilor de protecția a animalelor, de adopție a animalelor salvate.

Ancheta internă dispusă de președintele Autorității în acest caz este în derulare, urmând ca în scurt timp acesta să fie finalizată.

credit foto Facebook Letea Wild Horses

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

11 Comentarii

  1. Inainte de a dispune masuri drastice impotriva vinovatilor, bla, bla, poate ne spune domnul Orban ale cui erau cele 14.000 mi de mioare in momentul esuarii vasului pirat pe care erau incarcate, in rada portului Midia.
    Din cate cunoastem, cei care mai stim niscai carte, oile apartineau deja cumparatorului saudit care le preluase din adapostul existent pe chei si le-a incarcat pe acest vas. Se stie ca Romania ori armatorii romani nu dispun de vase pentru transportul animalelor vii. In momentul incarcarii pe vas, importatorul a preluat intregul risc si avea obligatia sa organizeze salvarea lor, chiar daca aceasta il costa. Ce a facut el? A preferat sa priveasca senin, gandindu-se eventual la despagubirea cd i-o asigura, probabil, polita de asigurare si cam atat.
    Daca-i asa, unde este vina romanilor? Ne place sa ne turnam tucalul cu fecale in cap de fiecare data pentru orice.
    Si daca va doare atat de bietele oite, de ce nu ati preluat comanda salvarii inca de la prima ora a esuarii vasului?

  2. E groaznic in totalitate,dar si mai groaznic e ca sint chiar OI,adica femele,care nu trebuiau duse la taiere ,ci tinute pt,lapte si branza,produse sanatoase.Dar romanul saracit,mananca PRODUS TIP BRANZA BULGARESC la 8 lei kilu.

  3. Blondul Ludovic Orban – primul marinar al patriei – va pedepsi oameni nevinoavati…ca de obicei.
    Vina apartine in exclusivitate Bovinei care functiona pe pozitia de Comandant al navei. Nava era deja esuata din doc.
    Dupa eforturile Pilotului roman cu 5 remorchere, chiar si un incepator si-ar fi dat seama ca nava era apupata iar masina nu lucra corect. Cineva vrea Prima de Asigurare de la prostii de romani. Cetatenii romani cer interventia primului Comandant al Republicii tatarul parsiv Traian Basescu specialist in Dezastre Provocate !

  4. Ce tare este sica, „ministrii mei” nu au vreo vina, doar răii de psdisti sint vinovati.

  5. Berbecule dar de ce sant nevinovati?Ca s-au misact ca melcii dar salariile babane le-au stiut incasa .Pera bland e Orban.Astia si toti functionari care nu isi indeplinesc sarciniile nu actioneaza cum trebuie ,incalca legea…trebuie demisi bagati intr-un registru informatic si interzis sa mai obtina o functie publica in viata lor.Sa mearga la privat sa vada cum se gastiga banul si cum se misca.Bravo Orban.

  6. Mai Christache tu nu ai inteles nimic.O fi armatorul araboi ori alta natie vasul era in portul romanesc ce trebuia sa vina araboiul sa faca treaba puturosiilor de romani din functiile publice care se ocupa de situatii de genul asta?Daca lua foc vasul trebuia sa se uite functionari sa astepte sa vina arabetii?Pai tocmai de aceea ii improaca in cour pt ca nu au actionat rapid.Dar functionarul roman are bagata in tartacuta idea ca munceste au ba taticul stat ii plateste leafa.Trebuie o lege a functionarului public care daca nu misca face pe puturosul si nebunaticul afara pe viata din functiile publice iar pensia platita pana la aceea data se anuleaza Sa vezi atunci cum se vor misca si muncii.

  7. „Trec masini,tot trec…cu oi,
    Le-ncarca in lazi…pe oi,
    Vanzand le petrec…doar boi,
    Saracele moarte…oi!”
    Poate mai rau e in tara:
    „Saraci,blocati in vata sunt,
    Birocratie-n scaun moarta-n vant,
    Nimic nu se misca sa faca minuni,
    Munca reala e doar furaciuni!
    Din casa sau cont la fel se numeste,
    Politia,banca zic ca-i poveste,
    Lor tratament psiho le-as recomanda,
    Pastile en gros,sa uite-a manipula!”
    Cad capete:
    „Taranul primeste o mana de bani,
    Pe munca grea a catorva ani,
    Escrocul valuta aduna in cont,
    La fel si Capul ca nu e un tont!”

  8. Puradelul de securist baga capul in poza. Cere destituiri inainte de a sti rezultatul anchetei si dedesupturile afacerii. Atat il duce mintea pe acest denuntator periculos.

  9. Ce pretentii aveti de la organele statului, intesate cu pilosi si nepoti? Tara asta nu mai functioneaza! E prea plina de incompetenti cu diplome fabricate, pe posturi foarte gras platite. Jos cu ei!

  10. Ce bataie craasa de joc export de animale facute de arabi sau sprea state arabe sau musulmane.
    Statul roman e criminal nu-i pasa de viatza propriilor cetateni, cu atat mai putin cat sunt torturate biete animale inainte de a fi sacrificate. Statul roman este pur si simplu un stat de RAHAT.

    Cum spunea ala, „Shithole”=Statul Roman. Angajatii de la stat merita, mai ales din ministere si agentii, sa calatoreasca in acelasi conditii cu aceleasi vapoare cu care sunt transportate animalele, fierte de vii de caldurile infernale.

  11. Functie de conditia vanzarii marfei, ea apartine acum fie exportatorului (daca a fost vanduta CIF), fie importatorului (daca a fost vanduta FOB). Daca Sica cere forurilor internationale sa intervina pe langa sauditi, e marfa lor si a fost vanduta FOB. Dar, ceea ce nu spune si cred ca nici nu pricepe Sica este ca daca s-a apucat da scoata marfa de pe nava fara acordul proprietarului, in legislatia internationala asta se numeste „piraterie”. Pe care el spune ca ministrii sai au coordonat-o foarte prompt. Sica, putini prosti ca tine. Pe de-o parte m-as bucura sa te dea sauditul in judecata pentru piraterie, dar ma si intristeaza pentru ca stiu ca ar castiga. Si imbecilitatea ta o platim noi.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.