Când va fi gata centura Capitalei

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a demarat o serie de proiecte pentru descongestionarea traficului rutier din sudul Capitalei. Problema este legată însă de durata realizării acestora, luând în calcul că nu sunt lucrări de anvergură, cum ar fi săpatul în munte sau construcția de viaducte. Fiecare tronson are termen de proiectare 12 luni, indiferent că vorbim despre 700 de metri de șosea, fie că discutăm despre podul de la Brăila.

Dacă în cazul ultimului proiect este de înțeles durata necesară proiectării, în cazul celor 700 de metri între tronsonul Centura Nord și Sectorul 2, nu. Celor 12 luni de proiectare li se adaugă alte 30 de luni pentru construcția efectivă. Și uite așa se face că abia peste 4 ani vom avea, poate, o debușare a traficului pe zona de sud a Capitalei.

Pentru Lotul 1, Sector 1 (Km 52+070 – Km 52+770), aferent Centurii Nord și Sectorul 2 (Km 52+770 – Km 69+000), aferent Centurii Sud, au fost depuse oferte: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS; Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA; Asocierea Delta Antrepriza de Construcții și Montaj 93 SA – IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS; Asocierea Construcții Erbașu SA – Vahostav SK as – Trameco SA; Asocierea SALC SpA – Nettstrade JK Solution SRL – IRCOP SpA; Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA; Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societatea de Construcții Napoca SA și Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Via Design SRL. Valoarea estimată, fără TVA, a acestui lot este de 923,005,681 lei. Durata contractului este de 102 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 30 de luni perioada de execuție și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

Pentru Lotul 2 (Km 69+000 – Km 85+300), aferent Centurii Sud, au fost depuse opt oferte: Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL; Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS; Astaldi SpA; Asocierea Construcții Erbașu SA – Vahostav SK as – Trameco SA; Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret AS – Delta Antrepriza de Construcții și Montaj 93 SA; Porr Construct SRL; Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societatea de Construcții Napoca SA și Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Artera Proiect SRL. Valoarea estimată, fără TVA, este de 881,733,487 lei. Durata contractului este de 102 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 30 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

Pentru Lotul 3, Sector 1 (Km 85+300 – Km 100+765), aferent Centurii Sud și Sector 2 ( Km 0+000 – Km 2+500), aferent Centurii Nord, au fost depuse opt oferte: Aktor ­Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL; Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS; Astaldi SpA; Asocierea Construcții Erbașu SA – Vahostav SK as – Trameco SA; Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret AS – Delta Antrepriza de Construcții și Montaj 93 SA; Porr Construct SRL; Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societatea de Construcții Napoca SA și Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Artera Proiect SRL. Valoarea estimată, fără TVA, este de 866,336,303 lei. Durata ­contractului este de 102 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 30 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

La vremuri noi, tot ei

Unele dintre societățile înscrise aparțin foștilor „regi ai asfaltului“. Datele de la Ministerul Finanțelor arată cifre de afaceri cuprinse între 5 și 380 milioane lei realizate în 2016, iar numărul de angajați – de ordinul zecilor și chiar sutelor – cu care se prezintă acestea la licitații pune sub semnul întrebării chiar posibilitatea de a se demara lucrări de infrastructură.

Construcții Erbașu SA este controlată de omul de afaceri Cristian Erbașu, are 667 de angajați și o cifră de afaceri de 380,2 milioane lei, în 2016. Obiectul principal de activitate: „construcția de clădiri rezidențiale și nerezidențiale“. Societatea nu s-a dat înapoi chiar de la lucrările de modernizare a infrastructurii ­RADET.

Trameco SA, membră a Grupului Selina, are 58 de angajați. A realizat anul trecut o cifră de afaceri de 55,3 milioane lei. Obiectul principal de activitate: „transportul rutier de mărfuri“.

Societatea de Construcții Napoca SA este deținută de Ioan Bene, are 207 angajați și anul trecut a avut o cifră de afaceri de 76,5 milioane lei.

Spedition UMB SRL este a lui Dorinel Umbrărescu și a realizat cu cei 44 de angajați o cifră de afaceri de 140,8 milioane lei. Obiectul principal de activitate: „transporturi aeriene de pasageri“.

Tehnostrade SRL, tot a lui Umbrărescu, are 947 de angajați și a realizat în 2016 o cifră de afaceri de 206 milioane lei. Obiectul de activitate: „lucrări de construcții drumuri și autostrăzi“.

Euro Construct Trading 98 SRL a lui Dan Besciu a realizat în 2016 o cifră de afaceri de 256,6 milioane lei cu cei 901 angajați. Obiectul principal de activitate: „lucrări de construcții drumuri și autostrăzi“.

Delta Antrepriza de Construcții și Montaj 93 SA a omului de afaceri Florea Diaconu are 506 angajați și a realizat o cifră de afaceri de 378,5 milioane lei. Obiectul principal de activitate: „lucrări de construcții drumuri și autostrăzi“.

Nettstrade JK Solution SRL din Slatina are doar trei angajați şi o ­cifră de afaceri de 5,1 milioane lei. Obiectul principal de activitate este „lucrări de construcții drumuri și autostrăzi“.

Muntenia, legată de Dobrogea la Brăila

Tot de 12 luni are nevoie și Asocierea Astaldi SpA – IHI Infrastructure Systems co. Ltd., care a fost declarată vineri,
20 octombrie, câştigătoarea contractului pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, lucrare cu valoarea de 1,99 miliarde lei, fără TVA. Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este cel mai complex proiect de infrastructură de după Revoluţie. Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 de luni execuție, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 de luni. Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului, are două viaducte de câte 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN 22 (Smârdan – Măcin), în lungime de 4,328 km. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre. Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 m fiecare. Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila – Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014-2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient“. După ce va fi construit, podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, cu deschidere centrală 1.120 metri.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Eduard Pascu 109 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.