Campanie -„Atenție se închid ușile, se deschid cărțile!“. Este campania de încurajare a lecturii anunțată pentru miercuri dimineață, între 9.00 și 11.00, pe magistrala 2 Pipera – Berceni – Pipera.
„Știați că 69% dintre români nu au citit nici măcar o carte în ultimul an, iar rata analfabetismului funcțional a ajuns la 40%? În Bucuresti, 46% dintre respondenții studiului referitor la lectură au afirmat că nu au citit niciodată în ultimul an sau au citit rar. Doar 9% au afirmat că citesc aproape în fiecare zi. Un context trist, dar necesar pentru dezvoltarea și susținerea constantă a comportamentelor de lectură”, descriu contextul proiectului lor cei de la Litera.
Cartea la metrou
Editura Litera anunță astfel o nouă ediție a campaniei „Cartea la metrou: Atenție se închid ușile, se deschid cărțile!”. În cele două ore de campanie, călătorii surprinși citind la metrou primesc o carte de la voluntarii dedicați campaniei.
„Cărțile oferite vor acoperi toate gusturile în materie de lectură și vor marca titlurile esențiale din fiecare bibliotecă.
Scopul, investirea timpului într-o lectură bună
Desfășurată în plin trafic, dimineața la metrou, campania este o invitație la lectură pentru toți călătorii care zi de zi petrec timp prețios pe drum. Scopul este investirea timpului într-o lectură bună, oriunde, oricând, oricât”, spun organizatorii demersului.
Campania este realizată în parteneriat cu Primăria Municipiului București, prin Administrația Monumentelor și Patrimoniului Turistic București și Metrorex.
Ideea e f. buna, numai ca-n occident(in lume) exista initiativa „read it and leave it”(citesye-o si apoi las-o). Putin mai inteligent afara! Cartile asta vor fi si cu imagini?