Ministerul de Finanţe condus de Florin Cîţu a redeschis o emisiune de titluri scadentă în ianuarie 2028 şi a împrumutat luni 700 de milioane de lei, cu 200 milioane de lei peste nivelul programat, la o dobândă anuală de 4,43%.
La licitaţie au participat şapte dealeri primari.
Volumul total al cererii a fost de 825 milioane lei, din care ofertele competitive au totalizat 715 milioane lei, iar cele necompetitive 110 milioane lei.
Rata cuponului a fost de 4,15%, iar randamentul până la maturitate aferent preţului acceptat a fost de 4,43%.
În aprilie, Ministerul de Finanţe a atras 5,7 miliarde de lei de pe piaţa internă, din care 337,4 milioane lei certificate pe 12 luni, cu 43% peste nivelul programat.
Pentru luna mai statul a programat licitaţii pe piaţa internă în volum de 4,1 miliarde lei, din care 500 milioane lei prin certificate pe 12 luni.
Păi, da, sigur că avem nevoie de bani. Nu trebuie să pregătim cashul pentru „tunuri”? CNAIR-ul din subordinea
Ministerului Transporturilor pregătește o mare porcărie: vopsirea carosabilului autostrăzilor cu însemne de păs-
trarea unei anumite distanțe între vehicule, chestie deja înaintată pentru dezbatere, în contextul, sanchi!, distan-
țării sociale. Ticăloșie cât Palatul Parlamentului. Un kilometru de autostradă astfel aranjat ne-ar costa vreo
3500 euro. Dacă a văzut cineva în Europa vreo autostradă vopsită astfel, de la un cap la altul, să ne spună și nouă.
Toată această șmecherie golănească nu are absolut nicio utilitate. Atâta vreme cât nu ai camere video care să în-
gistreze nepăstrarea distanței, vopseaua de milioane de euro nu are nicio utilitate. Iar dacă instalezi camere vi-
deo, ce rost are să mai „zugrăvești” autostrada? Dacă Poliția vrea să disciplineze șoferii pentru păstrarea distanței,
să ia exemplul Germaniei. O dată, polițiști civili în mașini neinscripționate te filmează din mers dacă tu conduci
„lipit” de mașina din față. Te-a tras pe dreapta, te-a „ars”. O altă modalitate: camere fixe pe podurile care traver-
sează autostrăzile. Ești filmat că-ți place să conduci la „aspirație”, îți vine amenda acasă, ești bun de plată.
Încă o dată, dacă se pune în practică ce intenționează Orban si CNAIR, este o cheltuială absolut inutilă, dar și un
cadou pentru clientela de partid. Ce mai înseamnă azi vreo trei milioane de euro (850km*3500euro/km)?
de ce bisnitarul asta (cu banii tarii) a INTERZIS TITLURILE DE STAT ??? ERa o INITIATIVA EXCEKLENTA, DIN CARE CASTIGAU ATAT STATUL CAT SI POPULATIA? DE CE TOATE MASURILE PNDL SARACESC STATUL SI SUNT IMPOTRIVA POPULATIEI???
ar fi urmatorul titlu: ce gauri au mai lasat pesedistii!