CFR Călători a lansat în SICAP o licitație pentru cumpărarea de 12.500 de tone de motorină pentru locomotivele Diesel pe care le mai deține. Compania este dispusă să ofere până la 51 de milioane lei (circa 10,2 milioane euro), pentru 4 luni de livrări. Practic, înțelegem de aici că societatea de stat, în 2020, consumă lunar motorină de circa 12,5 milioane lei pentru locomotivele în exploatare.
CFR acordă un punctaj de 95% pentru pretul ofertei și 5% pentru un timp de livrare cât mai scurt.
Societatea de transport călători pe calea ferată controlată de stat dispune de un parc de 340 de locomotive, din care 240 electrice și 100 diesel. Deși sunt și câteva societăți private în piață, totuși, CFR Călători domină piața, însă produce pierderi, an de an. CFR Marfă, compania de stat pentru transportul de marfă, nu are aceeași poziție dominantă pe piață, pentru că a pierdut, de mult, prima poziție în fața societății Grup Feroviar Român, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica.
.
Pentru acest articol „incropit” dintr-o evidenta economica se primeste bani ? Cred ca „toata suflarea ” era inebunita sa afle cat cheltuie CFR pe motorina ! Asteptam un articol cu cantitate de hartie igienica care e cumparata de parlament ! HALAL PRESA !
reteta e simpla, aplicata si in cazul ARO. Societate de stat cu potential enorm falimentata prin impunerfea unui pret anormal de mic. Cumparfata apoi de competitorii din vest direct sau prin intermediari, apoi preturile sunt dublate/triplate sau societatea este inchisa si vanduta la fier vechi. asa am ajuns fara nimic vanduti si indatorati noi si copiii copiilor.
Guwernerul are lista cu ce n-a fost încă distrus să fie urgent băgat în falimentat, trimis la fier vechi. Terenurile preluate de rechini imobiliari.