Chinurile transportatorilor români în Europa

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită eurodeputaților români, prim-ministrului României, Viorica Dăncilă, și președintelui României, Klaus Iohannis, să întreprindă toate demersurile posibile pentru respingerea fermă a Pachetului Mobilitate 1, pentru că, susțin reprezentanții organizației, resctricționează grav transporturile rutiere internaționale și libertățile fundamentale de circulație în UE. UNTRR împreună cu asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria au semnat și transmis două scrisori comune către președintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, și către Președinții celor 8 grupuri parlamentare din PE, solicitând Conferinței Președinților PE ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.

Pachetul legislativ ce urmează a fi discutat în Parlamentul European prevede detașarea lucrătorilor din transportul rutier. Or, șoferii profesioniști sunt lucrători hiper-mobili, nu lucrători detașați! Regulile și poverile detașării blochează transportul rutier internațional în UE, impunând transportatorilor să calculeze și să plătească diferite salarii naționale pentru un șofer într-o lună. Împărțirea transportului rutier internațional în bilateral și “crosstrade” cu diferite regimuri de detașare va limita operațiunile de transport rutier internațional, va complica și mai mult povara administrativă și va distorsiona operarea în condiții echitabile în sectorul transporturilor rutiere prin aplicarea unor regimuri de plată diferite pentru șoferii profesioniști din aceeași companie, care efectuează tipuri diferite de operațiuni de transport rutier internațional, susțin reprezentanții UNTRR.

De asemenea, cabotajul (transportul naţional în numele unui terţ efectuat temporar într-un stat membru gazdă) este restricționat sub 7 zile. Această restricție și cea a accesului la piața europeană de transport rutier de marfă sunt împotriva politicii comune a UE privind liberalizarea și crearea spațiului european unic al transporturilor, precum și în contradicție directă cu obiectivele UE privind decarbonizarea și eficiența rețelei de transport. Vehiculele sunt mijloacele de producție ale transportatorilor pentru serviciile de transport și transportatorii au dreptul la libera circulație a serviciilor lor în UE! Întoarcerea acasă obligatorie a vehiculelor, conform Pachetului mobilitate 1, va conduce la o creștere dramatică a curselor în gol și a emisiilor de CO2, în timp ce creșterea costurilor va fi mult mai mare pentru transportatorii din țările periferice, distorsionând astfel condițiile de concurență egală pe piața transporturilor rutiere din UE.

Transportatorii atenționează că măsurile Pachetului mobilitate 1 vor conduce la reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaționale operate de transportatorii români în UE cu consecințe negative asupra economiei României, în condițiile în care, reamintim că transportul rutier de mărfuri este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu peste 5 miliarde de euro în 2018. Deși se susține că regulile propuse de Pachetul Mobilitate 1 sunt egale pentru toți jucătorii din piață, impactul acestor reguli va duce la imposibilitatea de a opera transporturi rutiere internaționale în Europa de Vest de către firme situate în Europa de Est. Această abordare, inițiată de Alianța Rutieră a Statelor Vest-Europene și sprijinită de Consiliul Miniștrilor de Transport prin poziția adoptată în decembrie 2018 privind Pachetul Mobilitate 1, excedează zona transporturilor rutiere, vizând legalizarea segregării Vest – Est în transporturile rutiere, cu impact economic major pe termen mediu și lung, respectiv transferul companiilor și personalului din țările din est în țările din vest, datorită costurilor de operare ridicate în mod artificial de Pachetul Mobilitate 1 pentru transportatorii din est. Nu este în joc numai viitorul transportului rutier, ci și buna funcționare a pieței unice UE și a economiei europene în ansamblu, care după provocările Brexitului, va fi afectată profund de diviziunile Est-Vest, Nord-Sud, Vechi-Nou generate între statele membre UE de actualele măsuri ale Pachetului Mobilitate 1.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4575 Articole
Author

5 Comentarii

  1. Il avem pe marele expert in politica externa, cap de lemn-klaun iohannis, care doreste numai „binele” Romaniei si ma intrebam de ce nu se implica…

  2. cum puteti spera in sprijinul europarlamentarilor romani din UE? UE e neprietena cetatenilor romani. unii europarlamentari poarta alt steag in inima, alta justitie decat cea a egalitatii in drepturi a tuturor oamenilor, UE este societatea in care cei puternici hotarasc cine are dreptul sa manance sanatos, cine sa fie in spatiul schengen, MCV pt. unii nu pentru toti, desi sunt 28 de state, nu se respecta neamestecul in treburile interne a tarilor mici, ele sunt doar victimele „lumii civilizate” un fel de film SF in care un tiran urmareste fiecare sclav caruia i-a pus un senzor de tortura, nu cereti si nu sperati nimic, dreptatea a pierit de peste 2000 de ani, cand totul este negociat pana si daca albul este alb, voi vreti ceva de la niste europarlamentari, care au invatat de la Basescu entomologia licuricilor vivipari…pentru ca le cunostea inclinatiile, de aceea a fost revelata si ultima Apocalipsa dupa Ioan, dupa Isaia si Ezechiel, pentru ca lumea nu evoluiaza ci decade tot mai mult, era intunecata, Kali yuga din hinduism e acum…

    • U.E.nu va fi corecta pana cand nu va infiinta un oficiu pentru inventii si marci,pentru ca toti cetatenii ei,care inventeaza,sa fie protejati.

  3. Pai , sunt probleme internationale ; cine reprezinta tara in asemenea cazuri? Cumva Presedintele tarii , sau nu ? Aici nu-i treaba lui ? A sarit in sus , ca ars , ca de ce sa mutam ambasada Romaniei la Ierusalim , desi dna . Prim- ministru a spus clar ca acest lucru se va face cu respectarea legilor si a Constitutiei Romaniei . Aici mucles ; n-are nicio problema ! Nu-i pasa si nici nu-l intereseaza problema transportatorilor romani . N-are nicio pozitie , fie alba , fie neagra ! Da’ chiar, de ce sa-si bata capul ? Mai bine merge la ski !

  4. herrrr iohannis va raspunde: nu stiu si nici nu ma intereseaza. Asta dupa ce va studia vre-o sase luni scrisoarea in cauza .

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.