Cine este pilotul decedat în Olt. A fost şef de promoţie

Emanuel Marcel But a demonstrat calități deosebite în toți anii de studiu și a obținut…

De (I.R.)
Cine este pilotul decedat în Olt. A fost şef de promoţie

Emanuel Marcel But a demonstrat calități deosebite în toți anii de studiu și a obținut…

Un planor s-a prăbușit, sâmbătă, din cauze necunoscute, pe un câmp între localitățile Caracal și Drăghiceni, pilotul fiind declarat decedat de medicul de pe elicopterul SMURD. La manșă se afla un tânăr din Argeș. Tânărul participa la Campionatul Naţional de Zbor la Distanţă cu planorul, eveniment organizat anual de Aeroclubul României şi aflat la a 65-a ediţie. „Un pilot bun pentru că după primele trei probe deja era pe podium şi urmează să determinăm şi noi, comisia internă, dar şi instiuţiile abilitate ce s-a întâmplat”, a declarat George Rotaru, director Aeroclubul României. Avea 180 de ore de zbor la activ.

Marea pasiune i-a adus sfârşitul

Victima, Marcel But, avea 24 de ani și era extrem de pasionat de tot ceea ce înseamnă această lume a aviației. Visa să devină pilot de avion.

El a fost s𝐞𝐟 𝐝𝐞 p𝐫𝐨𝐦𝐨𝐭̦𝐢𝐞 la Facultatea de Mecanică și Tehnologie.
Emanuel Marcel But a demonstrat calități deosebite în toți anii de studiu și a obținut titlul de șef de promoție la Facultatea de Mecanică și Tehnologie – Centrul Universitar Pitești, POLITEHNICA București, potrivit unei postări din 2024.
VIDEO/FOTO
Distribuie articolul pe:

8 comentarii

  1. Aeroclubul Romaniei, o institutie bugetara integral mafiotizata, clanul Rotaru a pus stapanire de 15 ani pe aceasta institutie.
    U mai exista in lume o singura tara cu o asemenea institutie de paraziti.
    Cine tine-n brate Aeroclubul Romaniei, institutie bugetara?

  2. La planorul IAR IS-29-D2, exista un risc mare de stall, de prabusire necontrolata, daca viteza la intrarea intr-un curent termic cald ascendent este prea mica. Pilotul participa la o cursa de planor de distanta, deci posibil sa fi apreciat gresit viteza pe care o avea cand a intrat in acel curent termic. Si nu a mai putut redresa planorul. Pilotii de planor cauta intentionat aceste fluxuri de aer ascendent pentru a le oferi portanta planorului si a-l face sa planeze pe o distanta cat mai lunga. Dar viteza nefericitului pilot era deja prea mica pentru asta si a pierdut controlul planorului. Un risc inutil, moarte sigura.

  3. @Human Glide Hope Bomb:

    Nu pare suparponderal ci mai dezvoltat decit media. Daca insa a depasit greutatea admisa la acel aparat de zbor, intr-adevar a fost o abatere de la reguli. Sa fi fost oare aceasta cauza accidentlui? Acumulase deja un numar de ore de zbor.

  4. Cu sigurantza ca ca si el era un as al aviatiei (sportive, in acest caz). Incepand cu Adrian Iovan, in Romania se prabusesc cu aparatele de zburat numai asi ai aviatiei……[Rumburak]

  5. Marcel But pare sa fi fost de copil supraponderal si inalt, cu 90 de kg in clasa a noua. La absolvire, in 2024, cam batea suta bine. Numai bun de planorism pe aparatul IS-29D2, la care limita superioara de greutate la decolare este de 360kg din care planorul 240kg. O parasuta are 10 kg dar poti renunta la ea in cazul unui pilot cu talie nepotrivita dar ambitios si care munceste asiduu sa-si depaseasca conditia.

  6. La bǎiatul ǎsta nu s-a gǎsit nici un jurnalist sǎ zicǎ cǎ a fǎcut infarct? Cǎ s-ar fi stabilit imediat și cauza morții… Oricum, Dumnezeu sǎ-l odihneascǎ.

  7. Mai urmează ȘI confirmarea Ipotezei mele că FELIX a INCERCAT să trăiască, dirijînd Tărtătrața către Piscină …
    Dacă NU aveți CONTESTATAR, cumpărați … …

  8. CE scrisei IO Alaltăieri, plecîând de la Pățania TRAGICĂ a lui Felix BaumGartner,
    relativ la Planoare, ParaPante, DeltaPlane, AparateUltraLEJERE care sunt la Discreția TUTUROR Vânturilor?
    Îmi pare RĂU că după Baumgartner se mai întâmplă ȘI cu ACEST Tânăr Nefericit … …
    Dumnezu să îl ierte și odihnească!
    TOATE Târtărețele ZBOR Ușoare, chiar ȘI cu MOTOARE, dar TOT Slabe ca PUTERE sunt FFF VULNERABILE la Fenomene METEO absolut ALEATOARE și BRUȘTE!
    Planoarele sunt fff PERICULOASE.
    Unii, MaiDeștepți LE au prevăzut ȘI cu MOTOR.
    NeFiind suficient de PUTERNIC (Alea numai la AVIOANE există) ÎNCĂ mai este Pericol.
    Dar, pentru că PLANORUL are o FINEȚE AeroDinamică EXCELENTĂ (în Primul RÂND PORTANȚĂ!),
    de Regulă un MIC Motor ATAȘAT și PORNIT când se îngroașă Gluma cu Vremea,
    face Diferența între VIAȚĂ și MOARTE.
    Dacă s-ar INTERZICE Planoarele FĂRĂ Mici MOTOARE, NU s-a mai întâmpla PRACTIC Accidente de ACEST Gen.
    Mai ales că NU cere nicio Modificare de CONSTRUCȚIE.
    Se atașează pur și simplu DOUĂ MOTORAȘE-Lateral Față.
    Mai mult, se fac Economii semnificative.
    Un PLanor – dus de VÂNT și la Zeci de Kilometri – TREBUIE recuperat.
    Demontare de Aripi, Transport cu O Mașină Specială, etc.
    Pentru Plăcerea „BOIEREASCĂ” a unor Snobi Aeronautici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.