Comerţul nealimentar, doborât de criză

Aflate în imposibilitatea de a mai rezista pe piață, din ce în ce mai multe societăți comerciale care activează în domeniul retailului nealimentar intră în faliment, anunță Organizația Patronală a Retailerilor din România.

„RORETAIL a semnalat în numeroase rânduri, atât public, cât și prin comunicări transmise factorilor de decizie, situația extrem de dificilă pe care o întâmpină retailul nealimentar din România. După o perioadă de 3 luni în care magazinele au fost închise prin decizii ale autorităților, odată cu redeschiderea centrelor comerciale vânzările au rămas sub nivele mult inferioare celor de anul trecut.

În medie, scăderile vânzărilor din magazine în ultimele luni au ajuns la 60%-80%, iar situația este extrem de dramatică.

Inclusiv cu ocazia Black Friday, vânzările din magazine fost cu aproximativ 50% mai mici decât cele de la ediția anterioară, din anul 2019. Primele magazine care au intrat în faliment sunt cele ale micilor companii din domeniu, unde nu există o contrabalansare a pierderilor de piața locală cu veniturile de pe piețele externe”, transmite RORETAIL.

Roxana Socaciu, director executiv Roretail, spune că magazinele din retailul nealimentar încep să închidă definitiv unul după altul, ca într-un joc de domino.

„Nu este însă un joc, este vorba de branduri locale, de angajați și famillile lor. Vorbim de situații disperate și de antreprenori care nu mai au resurse, financiare și emoționale, să reziste. Deja există dificultăți majore în plata taxelor și a salariilor, fără a vorbi de chirii și alte cheltuieli operaționale. Autoritățile poartă responsabilitatea luării și implementării rapide a unor decizii care să salveze această industrie, la fel ca în majoritatea statelor europene, care au implementat măsuri de compensare a efectelor devastatoare produse de restricții încă din luna aprilie. Proprietarii și administratorii de centre comerciale nu mai pot salva unilateral situația. Lipsa acțiunii autorităților, în al 12-lea ceas, va condamna retailul nealimentar și comerțul modern în ansamblu la faliment”, a declarat Roxana Socaciu.

Închidererea magazinelor din retailul nealimentar va avea un impact economic și social negativ pe termen lung, fiind extrem de dificil și de puțin probabil ca, odată închise, aceste afaceri să se mai poată redeschide pe viitor.

Roretail cere ca măsurile de compensare promise de autorități să se materializeze cât mai rapid, fiecare zi care trece fără niciun fel de sprijin sau orizont de timp privind susținerea concretă a industriei, urmând să conducă la noi și noi falimente în retailul nealimentar.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

3 Comentarii

  1. ati aflat, pai n-au fost inchise magazinele/mall-urile, in Starile de urgenta/alerta, daca nu-s aniversari, nu-s petreceri, nu-s intalniri la o masa, etc. poate niste jucarii si ceva de defulare, dar in rest este o plictiseala totala…ca sa nu spun nesiguranta/ingrijorare pt sanatate, loc de munca, etc.
    un om logic evita orice poate fi nesigur…

  2. Eh lasa ca va ” ajuta ” Penalis Sibianis ghinionistul cu 6 case asa cum a promis ca va face Romania Educata asa cum a promis ca va face reforma in Sanatate asa cum a promis ca primim 80 de miliarde de euro dupa negocieri cum numai Penalis stie sa f(t)aca. Ca din 80 de miliarde a papat vacuta mafiota deja 50 de miliarde numai Penalis stie sa ne explice dar numai in fata Marii Adunari Nationale. El este ocupat acum cu naveta pe Valea Oltului va publica si o carte Valea Oltului kilometru cu kilometru Geo Bogza este Vax Albina pe langa schiorul scriitor. Penalis este cel care va ridica Romania dar lasa totul in ultima lui luna de mandat. Nu conteaza cum incepi conteaza cum termini ….. Romania.

  3. Lasa-i ca si-o merita din plin.Prima grija le-a fost sa puna afise la intrare cu „masca obligatorie” in loc sa iasa in strada sa isi apere afacerile .Valabil si pentru Horeca si restul romanilor lasi si fricosi.Fiecare pasare pe limba ei piere.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.