Conductele din Dobrogea, „osatura” fluxurilor de gaze din Balcani și Ucraina

Conducta de tranzit Isaccea – Negru Voda, din Dobrogea, poate fi structura de baza in asigurarea flucrilor de gaze din Balcani, plus Ucraina, care sa nu implice Moscova, scrie Atlanticcouncil.org. Potrivit portalului, doar aceasta conducta are capacitatea necesara de a transporta in amonte si in aval fluxuri suficiente de gaze, fiind aproape si de Turcia, cu a ei cerere de peste 30 de miliarde de mc de gaze, dar si de Grecia, unde vor descarca metanierele miliarde si miliarde de mc de LNG din America si Orientul Mijlociu.

De la inceputul acestui an, fluxurile de gaze rusesti prin Isaccea – Negru Voda s-au diminuat drastic, odata ce Moscova a inceput sa redirectioneze cantitati prin Turk Stream. Interconectorul dobrogean era, de decenii, calea de evacuare a Gazprom catre Europa sudica, dar, dupa ce Moscova si Kiev-ul au intrast in conflict, rusii au inceput sa fie mai putin interesati de aceasta ruta, preferand-o pe cea din Turcia.

Pentru turci insa, desi au capatat acces direct la gazele Rusiei, Turk Stream nu este vreo mare afacere, mai scrie Atlanticcouncil.org, pentru ca nu pot percepe taxe pe gazul ce le tranziteaza tara si, in plus, sunt si la mana Moscovei. De aceea, ei au deschis, prin TANAP, calea catre energia caspica, pe care o pot pompa, mai departe catre Europa, ba chiar si Ucraina, tocmai prin….Isaccea – Negru Voda.

Isaccea – Negru Voda este un conector de tranzit format din 3 conducte, cu o capacitate totala de 15 miliarde de metri cubi. In prezent, Transgaz deruleaza proiecte care sa permita reverse flow pe 2 dintre aceste conducte, adica gazul sa urce si in amonte, spre Ucraina. Miza este o piata cu un consum de 40 de miliarde de metri cubi, care acum nu se mai alimenteaza din Rusia, odata cu episodul Crimeea.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Mihai Soare 1076 Articole
Author

1 Comentariu

  1. Normal! Infrastructura romaneasca fosita de strainezi in propriile lor afaceri! Nu investesc decat unde le iese rapid si fara prea mult efirt financiar! Vezi preluarea flixbus de nemturia pe infrastructura si personalul romanesc, investitii in Romania, canci! Si nu e singura afacere prin preluare si concesionare! Toate sunt dosite de ochii cetateanului!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.