Contract uriaş pentru modernizarea aeronavelor IAR-99

MApN a semnat, vineri, contractul pentru „Revitalizarea și modernizarea a 10 aeronave IAR-99 Standard din dotarea Ministerului Apărării Naționale (MApN) în configurația IAR-99 SM”, în valoare de 275 de milioane de lei fără TVA.

„Ministerul Apărării Naționale, prin Direcția Generală pentru Armamente, și Avioane Craiova S.A. au semnat vineri, 14 august, la Craiova, în prezența premierului Ludovic Orban și a ministrului apărării naționale, Nicolae-Ionel Ciucă, contractul pentru „Revitalizarea și modernizarea a 10 aeronave IAR-99 Standard din dotarea Ministerului Apărării Naționale în configurația IAR-99 SM”. Contractul, în valoare de 275 de milioane de lei fără TVA, are o durată de patru ani, ultima aeronavă modernizată urmând a fi livrată în termen de 48 de luni de la semnarea documentului”, se arată într-un comunicat de presă.

Ministrul apărării naționale și a exprimat speranța că „prima aeronavă modernizată va intra în testele de verificare după 22 de luni”.

Obiectivul principal al revitalizării și modernizării avioanelor IAR-99 Standard în varianta IAR-99 Standard Modernizat – IAR-99 SM este realizarea unor aeronave de școală și antrenament necesare pregătirii avansate a piloților pentru trecerea la zborul pe aeronavele F-16 Fighting Falcon din dotarea Forțelor Aeriene Române. Totodată, programul de înzestrare are ca scop menținerea capabilității aeriene de sprijin aerian apropiat și intervenția împotriva țintelor aeriene de viteză mică.

„Prin acest program, dincolo de antrenamentul de zbor, piloții vor putea fi pregătiți și pentru antrenamentul de luptă și vor folosi această capabilitate pentru sprijinul aerian în acțiuni militare concrete”, a spus ministrul Ciucă.

Prin semnarea contractului cu Avioane Craiova S.A, Ministerul Apărării Naționale respectă strategia asumată în implementarea programelor majore de înzestrare, respectiv angajarea, la nivelul maxim posibil, a resurselor din industria de apărare din România.

Lucrările de revitalizare și modernizare ale aeronavelor IAR-99 Standard la Avioane Craiova S.A. se vor realiza și prin implicarea altor operatori economici români și străini, ceea ce va conduce la dezvoltarea pe orizontală a industriei naționale.
Ministrul apărării naționale a concluzionat că proiectul început este unul complex, de anvergură, și „sperăm ca el să reprezinte un punct de plecare pentru dezvoltarea și evoluția tehnologică în industria aeronautică românească, ale cărei produse sunt atât de necesare Forțelor Aeriene Române”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

9 Comentarii

  1. E bine dar putea fi si mai bine. Fabrica de la Craiova a fost conceputa ca unitate constructoare, nu numai de reparatii. Destinatia ei principala trebuie sa fie deci constructia de aeronave. Nici unul dintre partenerii din cadrul NATO sau UE nu s-a invrednicit sa ofere licenta de fabricatie si modernizarea fabricilor de la Craiova, Bucuresti, Ghimbav, subliniind astfel pozitia periferica rezervata din oficiu Romaniei in cadrul structurilor europene. La fel, de ce trebuiau casate in totalitate cele peste 80 de aparate IAR 93, practic noi si avind putine ore de zbor. Desi subsonice, modernizate si echipate cu rachete, in rol defensiv, acestea puteau fi foarte utile.

  2. „… intervenția împotriva țintelor aeriene de viteză mică” !! He he ! asta-i cea mai tare ! Inseamna ca, daca „vin rusii” cu Sukhoi-ul 57 (ii stiti, baietii aia rai despre care baiatul bun Klaus ne averizeaza neincetat !) trebuie sa punem semne de circulatie ca pe autostrada, cu viteza limitata la 90 km/h si altele cu „Atentie ! Utilaje agricole !”

  3. O consiliera a #barnei din Sibiu este fata directorului de la avioane, nepot al unei foste die-sie, plimbat prin mai toate fabricile din oras (la aprovizionare, marketing), dar si cateva din Evropa (printr-o firma de „inchiriere” de personal). Directorul, mare fan al #barnei si foarte #rezist, are pe mana aproape 300 de milioane. Daca va raspunde cum trebuie asteptarilor, la toamna il vedem senator. Sa facem o socoteala! 27,5 mil/buc adica 5.5 milioane de euro fara TVA. Cu 5 milioane de euro se pot face doua IAR-99 noi.
    http://www.acv.ro/wp-content/uploads/2019/07/CV-Drajneanu-Ion-Cristian.pdf

  4. Aceasta Tirlie cu Reactie valoreaza cu putin mai mult decit un Scuipat !
    Nici macar Viraj la Orizontala de 360 de Grade nu poate sa faca – il face din felii, atit de Tembel este Aerodinamic.
    Este dotat cu un motoras comercial generatie ’60, Rolls Royce Viper produs in Comunism cu bune rezultate la Turbo Mecanica, in Capitala cu Coviltir Bucuresti.
    Scaunul de Catapultare Martin Becker 9 si 10 a fost asimilat la Congresele PCR de tovarasi, in aplauze prelungite. Nu cred sa existe un singur pilot cu mintea intreaga sa-si riste viata zburind legat pe Scaunul de Catapultare mioritic.
    Avionica care se doreste a fi modernizata de altii va costa mai mult decit merita Tirlia in sine.
    Prostanacul Mircea Geoana nu a facut nimic pentru Romania la NATO inafara de a cara Gentile Sefilor de acolo.
    La Craiova trebuie fabricat in Licenta F-16 Block 70/72. Lockheed Martin a facut deja upgrade – AESA ( Advanced Active Electronically Scanned Array Radar ) cit si Structural si Arhitectura Avionicii.
    Pentru NATO in general si America in special F16 Block 70/72 „Made in Romanaia” ar fi cea mai Buna Afacere. Pozitia Geostrategica a Romaniei recomanda acest Produs cu Prisosinta.

  5. Eu as fi vrut sa asamblam chiar si F35 la Craiova.Dar deh, ambasadorii lor sunt ocupati cu politica noastra interna.

  6. Scrie unul de sub coviltir despre IAR-99. El viseaza Lockheed Martin si mai da niste expresii americanesti. O fi dintre aia de la Rumania Military:(((
    In anii ’90 era egalul lui Alpha-Jet, dar de doua ori si jumatate mai ieftin. Israelul ar fi cumparat 100 bucati, dar cum fabrica de la Craiova era sistematic distrusa, a fost mai simplu ca inginerul de aeronave Berkovics sa fure unul si sa-l duca in Israel spre a fi copiat. Min. Babiuc se facea ca nu nu vede…

  7. Nu te-ai prins!
    Daca Geoana nu era prostanac nu-l lua nimeni acolo.
    Il trimiteau inapoi c-un IAR-99 si catapultau legat pe Scaunul de CataPultare mioritic.

  8. Toate programele de inzestrare a ARMATEI sunt intarziate. Cine a fost Seful Statului Major al Armatei si Ministru al Apararii Nationale in aceasta perioada?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.