COTAR solicită Parlamentului demiterea Consiliului ASF

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) solicită Parlamentului demiterea în regim de urgență a Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), potrivit unui comunicat transmis de Confederație.

Solicitarea vine în contextul protestelor cu privire la creșterea tarifelor asigurărilor obligatorii auto (RCA),

„Considerăm că demiterea întregului consiliu al ASF de către Parlamentul României trebuie să aibă loc în regim de urgență, pentru că această caracatiță a cuprins întregul Consiliu al ASF și afectează grav toți asigurații români și industriile conexe, cum este cea de transport și cea de reparații auto’, a declarat președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.

În document sunt precizate cauzele care au condus la creșterea tarifelor polițelor RCA, printre acestea, faptul că societățile de asigurări doresc să se capitalizeze prin tarife ridicate și nu prin infuzie de capital, noile tarife din 2016 (semnificativ mărite) au ca țintă acoperirea daunelor viitoare și a celor vechi, prețurile de transfer prin care multinaționalele din asigurări exportă banii colectați din plata primelor RCA, alocarea cheltuielilor și pierderilor acumulate pe alte linii de asigurare care apoi, sunt transferate segmentului RCA, pentru creșterea artificială a costurilor aferente acestui produs de asigurare, daunele fictive acoperite de polițe RCA, prin care societățile de asigurări își albesc și își extrag profitul.

Potrivit COTAR, acest tip de daune fictive au de obicei loc în afara țării, pentru a îngreuna depistarea urmelor acestor fraude.

De asemenea, modul de calcul al primelor de asigurare folosite de către asiguratori nu au niciun fel de legătura cu calculele actuariale, potrivit datelor publicate chiar de ASF, COTAR .

„Cu cat devin mai transparente cifrele raportate de către ASF, cu atât mai mult constatăm hoția din piața de asigurări patronată de către Mișu Negrițoiu. Ne punem întrebarea dacă această hoție nu este cumva aplicată și altor categorii de plătitori ai polițelor RCA, cum ar fi tinerii, care plătesc de doi ani de zile polițe RCA semnificativ majorate?”, arată președintele COTAR.

Totodată, transportatorii constată o discriminare majoră, chiar și de 80%, între prețurile ofertate de asiguratori pentru flotele mari, în comparație cu transportatorii care dețin unul sau câteva camioane.

‘Cum este posibil ca același camion, cu aceeași clasă de bonus (B1), să fie ofertat de către asiguratori cu prețuri cuprinse între 4.609 lei și (peste) 20.000 lei? Polița RCA de 20.000 de lei este prețul cel mai scăzut pe care un transportator cu puține autovehicule l-a putut obține în întreaga piață de asigurări românească. Asemenea discounturi pot fi aplicate doar produselor de îmbrăcăminte sau încălțăminte în perioada promoțiilor Black Friday și nu unei piețe care pretinde că are la baza acestor produse calcule actuariale sofisticate ce țin cont de profilul de risc și un istoric al daunalității’, se mai subliniază în comunicatul COTAR.

Totodată, transportatorii susțin că, pe piața din România, sistemul bonus/malus nu este decât ‘o păcăleală de care asigurătorii se folosesc în manipularea prețului RCA’.

În aceste condiții, COTAR anunță că, împreună cu patronatele din transporturi, va continua acțiunile de mobilizare și organizare pentru mitingul de protest care va avea loc în data de 15 septembrie în toată țară.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Eugenia Solomon 1416 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.