Cuc riscă să rămână cu autostrada lăsată de tehnocrați

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, promite să inaugureze până la sfârșitul anului 75 de kilometri de autostradă, dar riscă să rămână doar cu tronsonul de 15 kilometri din județul Timiș, primit ,,la cheie’’ de la tehnocrați. Asta pentru că șantierele celor cinci loturi de Autostradă care au termene contractuale de execuție până la sfârșitul anului nu au progresat decisiv în această vară, stadiul fizic de execuție fiind cuprins între 44 % pentru tronsonul de Autostradă Urbană A 3 București –Ploiești și 92 % pentru lotul 3 al Autostrăzii A 10 Sebeș-Turda. Acest lot cu o lungime de 12 km. este și singurul șantier pentru care autoritățile din transporturi au reușit să obțină toate avizele de mediu și de construire, potrivit raportului de progres pe care l-a publicat Compania de Drumuri. Pe aceeași autostradă (A 10), lotul 4 între nodul Decea și cel de la Turda are o problemă cu o alunecare serioasă, care poate amâna din nou inaugurarea, scrie Asociația Pro Infrastructură. Totuși, Directorul General al Porr, Klaus Bleckenwegner, a asigurat ieri că lucrările se vor termina la jumătatea lunii noiembrie.

Pe șantierul A1 Lugoj –Deva, lotul 3 a avansat din august până în septembrie de la 74 % la 77 % dar are probleme de calitate după cum a recunoscut săptămâna aceasta Ministrul Transporturilor, iar pe lotul 4, după aprox. 4 ani cu lucrări, stadiul fizic este de doar 60 % ceea ce face practic imposibilă inaugurarea până la sfârșitul anului. Important de menționat că în lunile următoare șantierele nu mai pot susține același ritm din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Dacă Ministerul Transporturilor rezolvă la timp toate problemele birocratice și constructorii reușesc să recupereze întârzierile s-ar putea discuta despre recepție pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A 10 Sebeș –Turda (28 km.) și pentru cei 21 km. ai lotului 3 de pe A 1 Lugoj-Deva. Finalizarea lucrărilor nu înseamnă obligatoriu și deschidere pentru că mai este nevoie de aprobarea Inspectoratului de Stat în Construcții și a auditului de siguranță rutieră de la un expert independent.

Dincolo de problema legată de siguranță rutieră pe care o conferă condusul pe autostradă (România este codașă la acest capitol), drumurile de mare viteză conduc către dezvoltarea economică a zonelor tranzitate. Potrivit unei analize, produsul intern brut al județului Constanța a crescut cu o viteză dublă față de cea a restului economiei după deschiderea Autostrăzii Soarelui. În plus, spre deosebire de A 2 București –Constanța care are vârfuri de trafic în sezonul estival, drumul nou de la Sebeș la Cluj Napoca și mai ales autostrada dintre Deva și Lugoj vor avea tot timpul anului un volum de trafic uriaș.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*