Culisele unei afaceri pe care România o poate pierde: „Ce a făcut Klaus Iohannis?”

Viorica Dăncilă acuză că europarlamentarii PNL și Klaus Iohannis nu susțin înființarea unui sediu Volkswagen în România, explicând în acest sens că liderul grupului PPE Manfred Weber a trimis o scrisoare companiei în care arată susținerea unei fabrici în Bulgaria. Premierul a anunțat că va vorbi cu Angela Merkel în acest sens.

„Noi am discutat despre acest proiect. Chiar ministrul Comerțului și anteprenoriatului a fost în Germania, a vorbit despre acest proiect, avem cele mai avantajoase condiții pentru o investiție în România, dar din păcate nu avem susținerea necesară. Grupul PPE a trimis o scrisoare prin care susține Bulgaria. Domnul Weber, care este liderul grupului PPE a trimis această scrisoare către Volsvahen, prin care susțin Bulgaria. Atunci mă întreb unde sunt PNL, ce a făcut domnul președintele Klaus Iohannis? Dânsul ne reprezintă în Consiliu, nu a putut discuta când a mers la Consiliu pentru a susține România? Nu a putut discuta cu liderul grupului PPE pentru a susține România?”, a declarat Dăncilă.

Premierul a afirmat că președintele Klaus Iohannis știa de existența acestei scrisori de la PPE către Volkswagen, însă nu a reacționat.

„Domnul Weber susține Bulgaria, în condițiile în care noi am venit cu propuneri mult mai avantajoase. Poate era justicat dacă Bulgaria avea propuneri mai bune din punct de vedere economic, al condițiilor oferite către Volkswagen. Condițiile noastre sunt mult mai bune, dar vedem că PPE de fapt susține Bulgaria. Este o scrisoare, PNL, membru în PPE susține acest lucru. Nu pot să cred că premierul a știut de această scrisoare, dar președintele nu. În mod normal, pe obiective importante pentru țară trebuie să existe consens și cooperare între Guvernul României, Administrația Prezidențială și Parlament. Este greu să am cu domnul președinte o discuție pe un asemenea obiectiv. Eu mă așteptam ca domnul președinte să aibă o deschidere foarte mare pentru că trebuie să primeze interesul de țară. La domnul președinte primează interesul personal”, a adăugat Dăncilă.

Aceasta a anunțat că un ministru va merge din nou în Germania pentru a discuta cu liderii Volkswagen pentru înființarea acestei fabrici în România.

Totodată, Viorica Dăncilă a precizat că va încerca să vorbească telefonic cu Angela Merkel despre acest aspect.

„Eu voi încerca această convorbire telefonică cu doamna Merkel, voi face tot ce e posibil pentru a aduce această investiție în țara noastră. Dl președinte a spus că a vorbit cu doamna Ursula von der Leyen și a spus că nu contăm. Eu cred că nu îi face cinste. Iarăși dăm din casă. Eu încerc să inițiez această convorbire, dar dacă dl președinte a mers la Consiliu și a spus că nu mai contăm. Dânsul a spus că un premier desemnat e mai important decât unul interimar. Mi se pare imposibil. Cum să faci astfel de afirmație. Eu am să încerc să inițiez această discuție cu doamna Merkel. Se va duce și ministrul.
Poate nu e de acuzat Weber. Weber e un lider de grup, poate partea bulgară a vorbit”, a adăugat Dăncilă.

Acuzațiile lui Dăncilă vin în contextul în care PNL face parte din grupul PPE.

Reacția PNL

”Decizia privind amplasarea investiţiei Volkswagen se ia de către conducerea companiei respective. În luarea unei astfel de decizii, nu contează factorii politici. Doamna Dăncilă, care a trecut prin Parlamentul European fără să-i rămână foarte multe urme, vine cu un fake news şi nicidecum cu o informaţie reală, certă. În ceea ce ne priveşte, garantăm că Guvernul PNL va reprezenta o garanţie pentru orice investitor serios care doreşte să investească în România şi că şansele ca o investiţie să fie realizată în România sub guvernul liberal sunt de cel puţin o sută de ori mai mari decât şansele ca această investiţie să fie realizată sub guvernul Dăncilă”, a afirmat preşedintele PNL, Ludovic Orban, luni, într-o conferinţă de presă.

Ludovic Orban a mai spus că în scrisoarea PPE se susţine ideea de a investi în Uniunea Europeană, nu într-o ţară sau alta.

”Vă rog să citiţi cu mare atenţie scrisoarea! Acolo nu este vorba de a nu susține decizia unei companii de a investi într-o locaţie sau alta ci este susşinută intenţia de a investi în cadrul Uniunii Europene. Acest subiect nu este un subiect. Decizia privind locul în care va investi o companie cum este compania Volkswagen este o decizie care va fi luată de conducerea companiei şi care nu ţine cont de diversele influenţe de natură politică”, a precizat Orban.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 7
Author

24 de Comentarii

  1. Europarlamentarii PNL, sclavii PPE, „recomanda” Romania, doar cind este de furat, nu pentru o investitie green-field! Daca erau ceva bogatii din subsol, vreo distributie de energie/gaze, erau pentru! Astia-s penedelei si userei!

  2. Un articol care arata cat de aiureae e Weta !Doar VW stabileste unde isi amplaseaza fabricile,nici Merkel nici Weber,nici Isus!Deocamdata VW are scandal cu Skoda si o problema foarte grea de perspectiva, cu motorizarea Diesel care incepe sa fie interzisa de idiotii UE
    Amplasamentul fabricii anvisajate este Turcia,si cred ca va ramane acolo pana la urma,nu are ratiune fabrica in Bulgaria sau Romania..

  3. Sunt convinsa ca MINTE!
    Dar informatia va ajunge la urechile votantilor PSD, RTV si A3 sunt la datorie(!), care votanti oricum cred orice spune PSD, iar cand peste ceva timp va aparea DEZMINTIREA cine stie la cati dintre ei va mai ajunge?
    Ca RTV si A3 NU se vor omori sa o dea pe post!

    2. Cum sa spui ca „avem cele mai avantajoase condiții pentru o investiție în România”?
    Cand Bulgaria a ANUNTAT PUBLIC ca oferă subvenţii de 260 milioane euro pentru ca VW să-şi construiască uzina în ţară”, in timp ce Romania a oferit vorbe goale!
    https://www.economica.net/bulgaria-ofera-subventii-de-260-milioane-euro-pentru-ca-volkswagen-sa-si-construiasca-uzina-in-tara_175160.html

    In plus, la analfabeta Dancila „cele mai bune conditii pentru o Investitie in Romania” inseamna INFRASTRUCTURA ZERO, adaugati OUG 114 si in plus, uite cum s-a plans in 17.10.2019 seful Dacia:
    „Șeful Automobile Dacia acuză LIPSA Infrastructurii, Guvernul Dăncilă spune că și-a făcut datoria.
    Christophe Dridi a declarat că problema autostrăzilor din România NU se limitează la lipsa tronsonului Piteşti-Sibiu, ci e nevoie de construirea de autostrăzi și de infrastructură feroviară pentru conectarea cu Europa Occidentală.”
    https://newsweek.ro/actualitate/seful-automobile-dacia-acuza-lipsa-infrastructurii-guvernul-dancila-spune-ca-si-a-facut-datoria
    „Dacă la sfârșitul lunii iunie, ajuns la limita răbdării, directorul Ford România, Ian Pearson, a mers să verifice personal stadiul lucrărilor la drumul expres Pitești-Craiova, inaugurat cu mult fast de Dragnea și Olguța înainte de alegerile europarlamentare, și găsit doar câteva utilaje pe câmp, acum, Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, a declarat Infrastructura drept PRIORITATE-ZERO pentru dezvoltarea constructorului de la Mioveni.”
    https://newsweek.ro/actualitate/seful-automobile-dacia-acuza-lipsa-infrastructurii-guvernul-dancila-spune-ca-si-a-facut-datoria

  4. Observati ca Veorica NU spune nici un cuvintel despre INFRASTRUCTURA ceruta insistent de ANI de zile de Producatorii din Ind. AUTO!
    La Motiune, Dancila: „Guvernul si-a facut treaba”!
    Dăncilă se lăuda, de exemplu, în februarie 2018, la preluarea mandatului, că până la finalul lui 2020 vor fi finalizați 350 kilometri Autostradă. Însă, până la această oră, au fost finalizați și deschiși circulației 56 kilometri anul trecut, și doar 22 anul acesta.
    Un total de 78 kilometri din 350 PROMISI.
    Veorico, unde-i Autostrada aia „cap-coada” promisa de TINE?!

    Directorul Automobile Dacia a confirmat că este mereu în postura de a face presiuni constante pentru construirea autostrăzii Piteşti-Sibiu.: „Da, autostrada Piteşti-Sibiu e extrem de importantă şi trebuie să ne axăm pe dezvoltarea sa. Facem mereu presiuni peste presiuni pentru Piteşti-Sibiu”, a precizat el.
    De asemenea, el a amintit că Industria auto are nevoie şi de Infrastructură de transport FEROVIARA(JALE!) și navală.
    „Nu doar această autostradă e cea de care avem nevoie, pentru dezvoltarea industriei auto avem 12 priorităţi cât se poate de concrete, unele au legătură cu infrastructura rutieră, autostrăzile, altele cu căile ferate, care sunt din nou extrem de importante, şi nu vreau să vă mai amintesc o dată care este media vitezei unui tren în România.
    La fel, nivelul infrastructurii maritime – avem şansa să avem un port, la Constanţa, şi la fel, transportul multi-modal, care reprezintă o bună soluţie”, a explicat el.
    https://newsweek.ro/actualitate/seful-automobile-dacia-acuza-lipsa-infrastructurii-guvernul-dancila-spune-ca-si-a-facut-datoria

    Evident ca analfabeta NU pricepe #NIMIC, ea se lauda ca „a marit salariile si pensiile”!

  5. In interviul dat azi la DcNews, analfabeta asta vorbeste si despre Predictibilitate!
    Zice asa: „În momentul în care nu există stabilitate, predictibilitate, investitorii nu mai vin în România.”
    Cred ca NU stie ce inseamna PREDICTIBILITATE!
    OUG 114 CATA Pereduictibilitate a asigurat Romaniei, Veorico?!
    Ati dat-o in 28.12.2018, s-a publicat in MO in 29.12.2018, cu Termen de aplicare 1 Ianuarie 2019, desi Majoritatea Companiilor aveau DEJA Bugetele pe 2019 FACUTE!
    Iar reactia mediului de afaceri a fost pe masura: LIPSA de PREDICTIBILITATE in Romania, au spus la UNISON Companiile!
    „Consiliului Investitorilor Străini(FIC): Noul „normal” în România este lipsa de predictibilitate.”
    https://www.bursa.ro/fic-noul-normal-in-romania-este-lipsa-de-predictibilitate-20681836
    Curata „predictibilitate”, asa-i, analfabeto?!
    CUM e posibil sa MINTI in asemenea hal?!!
    Este, votantii PSD oricum cred orice, sunt neinformati si needucati!

  6. Este evident ca IOHANNIS si partidul sau PNL nu doreste existenta unei mari investitii germane in Romania, pentru ca politica Germaniei este de a inabusi si diviza Romania. Orice pretexte ca nu exista autostrazi, nu rezista cit timp Bulgaria are mai putini km de autostrada decit Romania.

  7. Lili, tu esti de acord cu weber? Desigur, intrebarea e retorica. Cozile de topor si iudele nu pot comenta.

  8. @Ciurrar: chiar credeti minciunile acestei analfabete?!

    15 octombrie 2019: „Gheorghe Falcă: Aradul este varianta agreată de compania Volkswagen pentru o nouă fabrică.
    Aradul este varianta din România luată în calcul de compania Volkswagen pentru a deschide o fabrică o fabrica Skoda.
    Informația a fost confirmată de europarlamentarul Gheorghe Falcă, cel care CONDUCE Negocierile municipalităţii cu firma de consultanță care a reprezentat concernul german.

    “Compania Volkswagen a anunțat că întrerupe etapa de negociere cu Turcia pentru realizarea unei fabric de automobile în Turcia. Așa cum se știe, compania Volkswagen a analizat mai multe state din estul Europei, printre care și România. România a făcut 2 oferte firmei de consultanță și Primăria Aradului a făcut o ofertă pentru o locație. În final, locația propusă de Primăria Aradului a fost acceptată de consultanți, am fost în procedură de negociere pe 4 direcții la nivelul municipiului Arad[…] În acest moment sper ca cei de la Volkswagen să reia negocierea cu statele și, evident, la nivelul României locația Aradului este cea agreată”, spune Gheorghe Falcă.

    Atuurile Aradului sunt că deţine, deja, o serie de fabrici pentru componente auto, iar orașul are legături directe cu sistemul de autostrăzi din toată Europa, are aeroport și acces la cale ferată de mare viteză.”
    http://www.radiotimisoara.ro/2019/10/15/gheorghe-falca-aradul-este-varianta-agreata-de-compania-volkswagen-pentru-o-noua-fabrica/

    Apropos, INFRASTRUCTURA chiar e DETERMINANTA pentru Ind AUTO, a spus-o din nou Directorul DACIA, acum cateva zile:
    https://newsweek.ro/actualitate/seful-automobile-dacia-acuza-lipsa-infrastructurii-guvernul-dancila-spune-ca-si-a-facut-datoria

    • Dar cine dracu esti tu ca sa te credem pe tine? O securista abjecta.

  9. ‘ Prea mici pentru un război atât de mare …’ adevărata luptă se dă între Franța și Germania, ‘jocurile’ se fac la Bruxelles !

  10. Un rahat de presedinte, cum naiba am adus un asa troglodit la Cotroceni?

  11. Sigur că și românul Siegfried Múreșan opteză pentru Bulgaria. Votați stimabili concetățeni numai Klaus Werner, Siegfried, Eduard Raoul, Cosette etc…

  12. Pai nu stam bine, ca avem Duster si Stepway pe primele locuri in Top Gear?
    Nu avem Ford,cu frumusetea aia de Ecosport?

  13. Pai Bulgaria s-a sucit in ultimul moment cu vot pentru Cucuveaua Mov, normal ca Liberalii noștri și-au exprimat susținerea pentru fabrica VW in Bulgaria. In plus ei au susținut aprig partea Bulgariei pentru a putea da vina pe PSD mai apoi. Sa spună ca din cauza PSD a fugit VW; VW fiind un nume cunoscut de tot romanul, va crea un val suficient de mare de antiptie. Pierzi un investitor, dar câștigi președinția.

  14. Ce face cotrocenistul? Tace pas cu pas si deindata(real si in forta) inchiriaza avoin particular si…in vacantaaaaa? ceteva zile! „Am cu ce,ma! Am cu ce”! Si chiar are la dispozitie resursa grasa! Ramane umbra-i mostenitoare si facatoate de necazuri in lumea buna!

  15. @lili : Dancila nu-i analfabeta. Ar fi putut, de pilda, sa-mpiedice rapirea Sorinei din România de catre Sacarini. Si n-a facut-o fiindca prietena cu Vasilescu Lia-Olguta, miliardara si mare combinatoare a afacerii (Vasilescu „intervine” la Curtea de Apel Craiova, la judecatoarea Laloianu). Tii minte ca Sorina a fost transportata pe ascuns afara din tara, în ciuda faptului ca Judecatoria Slatina le refuzase Sacarinilor eliberarea pasaportului Sorinei, aflat la Sectia de Investigare a Infractiunilor din Justitie de la ICCJ. Ai idee cum a ajuns el de-acolo-n buzunarele Sacarinilor? si cum se face ca, la frontiera, Sacarinilor li se interzice, la-nceput, iesirea din tara, ca sa fie lasati voda prin loboda dupa ce tipii i-au telefoncat … cuiva? Dancila fiind o tipa de retea. Analfabeta, însa, nu. Daca vrei s-o prinzi, fa referire la reaua functionare a institutiilor tarii (l-a tras în piept pe procurorul general, de exemplu si s-a razbunat pe Dragnea, care-i sedea-n cale-n cursa pentru Cotroceni). Si-ai vazut c-a numit-o pe Birchall, catastrofa, la Justitie, si c-asta avea un schepsis. Ca trebuia sa se debaraseze de Tudorel Toader. Dancila crezându-se înca-n Parlamentul European, adunare de oportunisti necinstiti, de unde si vine. Stie cine-i Manfred Weber, o lepra, dar O LEPRA, adversar politic de moarte, prieten cu Johannis, fiindca dusman DECLARAT al României. Nici o diferenta-ntre tipu’ si Mureshan Siegfried sau Ivan Catalin. Povestea Volkswagen nefiind noua, ci dospita de luni de zile. „Cadoul” lui Weber noului Parlament European, unde PPE e drastic flancat de asa-zisa „extrema dreapta”, patriotica, în detrimentul socialistilor, marii învinsi europeni ai ultimelor alegeri.

  16. R. Negoiţă, în prezent suspendat din PSD, o acuză pe Dăncilă că i-a blocat accesul la o funcţie din cadrul Comitetului European al Regiunilor, printr-o Scrisoare adresată Secretarului general al grupului PES din CoR.
    El lansează aceste acuzaţii ca răspuns la o Scrisoare de campanie trimisă de Dăncilă primarilor PSD.
    „Stimată dnă Dăncilă, nu pot să nu-mi exprim surprinderea, nu și plăcerea, parcurgând textul pe care, atât de elegant și oficial, l-ați redactat și mi l-ați adresat.
    Da, frumoase cuvinte: “echipă”, “drepturi”, “români”, “împreună”, “să corectăm greșelile din politica PSD” etc.
    Dar, vedeți dvs., stimată dnă, dacă în construcții gramaticale atent formulate sună bine, realitatea și faptele dvs. din ultimii ani vă contrazic. Și nu fac apel la memoria dvs. pe termen lung. Luna trecută, când mi-am depus candidatura, în calitate de Președinte al Delegației României la Comitetul European al Regiunilor-CoR, pentru Președinția Grupului PES de la CoR, ați avut o manifestare cât se poate de clară de “susținere” a unui român. Pe scurt, ați cerut, nu doar să NU mi se accepte candidatura, dar și să fiu SUSPENDAT din grupul PES.
    Motivul?
    Am avut curajul să spun lucrurilor pe nume, în țară, să vorbesc deschis despre ce anume NU merge în partid și în Guvern, că am cerut RESPECTAREA Programului de guvernare, că am cerut să dați înapoi autorităților locale banii furați de Executiv. Și pentru că NU am spus “Da” și NU am plecat capul atunci când făceați… nefăcute.
    Dvs. vorbiți de trădare de țară dacă un preferat din cercul dvs. nu e susținut în Europa, dar tot dvs NU ați avut nicio rezervă în a trăda un român care a avut curajul să vorbească deschis. Ceea ce mă face să zâmbesc, când citesc scrisoarea.”
    Editat

  17. Lili, Gollum, Ileana Rollason – postacii imbecili ai celui mai reactionar partid din Romania si ai Plavanului lacheu la PPE, pe voi nu v-a bagat nimeni undeva astazi? Chiar credeti ca va mai merge smenul din 2014 si 2019? Voi chiar credeti ca romanii sunt prosti? As vrea sa va vad, derbedeilor securisti, cand va veni tavalugul popular peste voi! In cel mai fericit caz veti in situatia lui Postelnicu, ala de a recunoscut spasit, inainte de a intra la parnaie, „Am fost un idiot”!

  18. @o femeie din Ardeal : si pe tine, nimeni nu te-a bagat nicaieri? nu-i vorba de alegeri de partid, idiotenberg, e vorba de ce-au facut indivizii (Isarescu Mugur si Nastase Adrian, care-au distrus România, alaturi de Ponta, Basescu, Johannis, au vândut-o la mezat, când în ’89 nu mai avea datorii, si-n schimb, o clasa de mijloc, kretinovici!si din partea lui Dancila te-astepti la mai bine, când nu mai are margini de manopera? )Trasni-te-ar sa te trasneasca! nimeni nu spune ca Iliescu, Constantinescu, Basescu sau Johannis sunt mai buni: du-te sa te cauti, cretina fara pereche! „tavalugu’ popular” : te crezi la Revolutia Franceza ori la Revolutia Bolsevica, ori îti lipseste si tie cromozomul 22, ca lui Johannis?

  19. @lili Intrebare e cine sa construiasca infrastructura din Romania? Strabag si Astaldi? Daca sunt agreati de PPE si Herr Weber o vor construi. Asta dupa ce vor tripla pretul fata de cel initial, vor da Romania in judecata si vor intarzia efectuarea lucrarilor cu vreo zece ani.

  20. Rusine, Iohannis! doar haos avem de cand sunteti presedinte in tara asta, rusine ! nimic pentru tara, nici o investitie in industrie, cu toata germana pe care o vorbiti si cu toti prietenii germani cu care va imbratisati la coctailuiri ! Pentru ce v-a medaliat coana Angela , pentru ce servicii aduse germaniei si contraservicii aduse romaniei ?NU ati fost in stare decat de haos si blocaje permanente pe guvernare si pe economie, sa va fie rusine ! cum indrazniti sa mai candidati inca o data cu zero realizari, nici macar in educatie nu ati facut nimic, numai si numai promisiuni goale pline de minciuni electorale.Plecati acasa si sa nu va mai vedem.

  21. Lili, gollum, rolanson, s. G. T. P. L. securisti ratati ce sunteti.

  22. Atentie la pacaleala! Daca vor sa construiasca o uzina profilata pe autovehicule electrice , atunci sa vina. Dar relicvele cu combustie interna sa si le faca la ei acasa. Viitorul automobilului este mai rapid decat gandirea politicienilor.

  23. PNL ne minte in fata. In scrisoare weber nu spune ca ar fi bine ca VW sa investeasca in orice tara europeana spune ca ar fi bine sa investasca intr-o tara europeana, cum ar fi Bulgaria. Daca dorea generalizare adauga si alte tari sau nu nominaliza. Ne iau de prosti asa cum sunt si eu luati de prosti de seful lor.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.