Cum s-au dus 300.000 de euro pe un proiect de comparat prețuri

alimente, contrafacute

Monitorul Preţurilor, realizat de Consiliul Concurenţei, analizează oferta a doar 5% din magazinele din Bucureşti. Acest proiect a fost lansat acum doi ani ca un instrument de comparaţie a preţurilor marilor reţele.

În Bucureşti sunt peste 850 de magazine moderne, dar Monitorul Preţurilor afişează preţurile pentru din maximum 50 de hipermarketuri şi supermarketuri, chiar şi în cazul unor articole cu volume foarte mari de vânzări, precum apa minerală, laptele sau sucul, scrie ZF.

Spre exemplu, când vine vorba de preţul pentru o sti­clă de apă minerală Borsec (carbogazoasă), la 1,5 litri, în Monitorul Preţurilor nu apare nicio unitate a olandezo-bel­gie­nilor de la Mega Image deşi ei au 60% din toate magazi­nele moderne din Capitală. Iar asta în contextul în care Borsec e cel mai vândut brand de apă minerală în volum, iar 1,5 litri e unul dintre cele mai consumate ambalaje.

În aceste condiţii, întrebarea este cât de relevant este un instrument de comparare a preţurilor alimentelor dacă în analiză sunt incluse doar 5% dintre magazinele existente în Capitală, cea mai importantă piaţă?

Investiţia în lansarea Monitorului Preţurilor s-a ridicat la 300.000 de euro, potrivit informaţiilor publicate de ZF în 2019.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

3 Comentarii

  1. „pinochio” trebuia rasplatit cumva pentru obedienta si nemernicie…

  2. Ce fac inaltii Functionari de Stat in pauza de masa in timp ce-si infuleca merdeneaua ?

    Raspuns Corect = inventeaza un Proiect din care-si trag comisioane .

  3. cu 300.000 euroi hraneai o tara intreaga. jeguri ordinare. talharii si criminalii ne conduc de 31 de ani.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.