
După ce primele imagini cu Dacia Duster Pikes Peak au apărut acum câteva zile, constructorul a comunicat toate detaliile tehnice despre bolidul de 850 de cai putere. Plus imagini inedite cu Super Dusterul care va participa la cea mai dură cursă de coastă din lume, Pikes Peak International Hill.
Dacia Duster No Limit (denumirea sub care va concura modelul) vrea să doboare recordul la categoria Unlimited de 10 min, 01s, 42 miimi, stabilit în 2007 de japonezul Tajima Nobuhiro care a pilotat un Suzuki.
Bolidul a fost dezvoltat de Renault şi va fi condus de pilotul Jean-Philippe Dayraut, câştigătorul Trofeului Andros.
Pikes Peak International Hill Climb are loc în Colorado, Statele Unite, pe o distanţă de 19,99 kilometri. Traseul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 1862 de metri. Maşinile se întrec pe macadam, dar şi pe asfalt, cursa având 156 de viraje. Competiţia se află în calendarul oficial FIA International Events, având 150 de participanţi din toată lumea.
Pregătit de către Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No Limit” este conceput pentru a maximiza performanţele vehiculului în ciuda altitudinii la care urmează să se desfăşoare proba (altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).
Motorul este cuplat la o cutie de viteze secvenţiala Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru a putea să folosească la maxim puterea motorului permiţând schimbări de viteza precise şi rapide.
Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit” nu sunt decât arareori permise de regulamentele de concurs. Prezintă particularităţi care au fost validate în tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevărat impresionante.
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.