Daniel Funeriu nu cunoaște educația (Document)

Într-un mesaj preluat de „Cotidianul” în această săptămână, Daniel Funeriu declară că profesorul Andrei Marga, ministrul Educației Naționale,  care a condus reforma educației, ar fi scos „Caligrafia” din curriculumul școlar prin reforma anilor 1997-2000.

Faptele stau complet invers. Prin reformă „Caligrafia”, „Scrierea”, „Limba română” nu numai că nu au fost scoase, dar au fost consolidate. Fotografiile curriculumului aprobat în 1998, pe care le alăturăm, sunt probe. Se dovedește încă o dată că Daniel Funeriu vorbește fără să cunoască educația. Nu este astfel de mirare unde a dus educația din România diletantismul  său, ce se dezvăluie tot mai mult.

         Prof.dr. Daniela Giosan

Daniel Funeriu, atac la Andrei Marga – „Eu nu mi-am dat seama”

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 8
Author

20 de Comentarii

  1. Domnul Marga a inceput distrugerea invatamantului romanesc prin introducerea manualelor alternative si prin inceperea copierii modelului occidental de invatamant in Romania !

  2. adevarul e ca Marga nu e un tip 100 la 100 de incredere. pare un pic cavaler, un pic sorosist, poate ii mai place si sa traga cu ochiul prin gradina UE sa vada ce da bine. dar de fraier nu il putem lua, e doar un tip care stie sa dea din coate, sa fie descurcaret…

  3. Asa zisul document nu-i o dovada, n-are data, n-are o semnatura, n-are o provenienta. A sarit una din baie cu prosopul pe ea. Asta nu inseamna ca Funeriu sau Marga ar fi vinovati de ceva, in cazul asta. Dupa mine, toti din ’90 si pana acum sunt responsabili de iresponsabilitatea lor. Vezi ultimul rand care baga popalaii pedofili si escroci in scoli. Religia este libera, dar dupa 18 ani, cand se considera ca esti matur. Altfel, parintii sunt respomsabili fara voia de-a putea controla ! Nu reusiti sa scapati de dictatura, va lipseste.

  4. Aici e discuția despre Caligrafie – dacă ceva precis se poate discuta cu cei care sporesc analfabetismul funcțional în România de azi. În fața minciunii funeriuste, nu știți decât minți, Anonim la propriu și Elev silitor degeaba. Manualele alternative în România, cum o știe și Grivei, le-au introdus Iorga și Giurescu, la Istorie. Manualele alternative sunt în orice țară civilizată. România trebuia adusă la nivelul acelor țări. Ministrul Marga a avut dreptate. A și încheiat, pe baza reformei din 1997-2000. primul capitol în negocierile România-UE. Da, profesorul Marga este proeuropean prin formație culturală. Copierea modelului occidental a făcut-o Spiru Haret. Profesorul Marga știa bine, ca și Haret, Franța și Germania și a adus la zi sincronizarea educației din România cu cea din Europa. Puteți falsifica, anonimi și pierzători, dar sunt documente. Că reforma educației, care a adus educația indigenă la nivel european, a intrat pe mîna unor inși precum Anonimul și Elevul silitor degeaba, care au tras-o în jos, este fatalitatea istoriei. Într-adevăr, impostorii nu pricep reforme și nu le înghit. Ei nici nu se uită în oglindă și bîrfesc, căci bîrfa e cel mai simplu fapt. Numai că e de și pentru proști.

  5. Redacția nu a publicat documentul întreg. El mai are două pagini.Dar documentul este dovadă, fiind partea din Curriculumul Național 1998 ce se referă la subiectul Caligrafia. Documentul dovedește că nu s-a scos disciplina Caligrafia și că Funeriu nu pricepe și bate cîmpii. Ca de obicei, fiind străin de educație.

  6. Nu stiu de ce dar, de fiecare data cind vad mecla acestei slugi basiste, ma duce gindul la Cheetah, maimuța serialului copilariei mele, „Daktari” …

  7. Tov. Funeriu, am mai văzut ,,baieti” ca mataluta care au făcut studii in Occident . Dar au rămas acolo întemeindu-și o familie si avand o funcție respectata si bine remunerata . Dar sa lași toate aceste oportunități acolo si sa revii in țara si mai ales sa nu iti echivaleze diplomele obținute ,,Magna cum laude” , ceva nu se potrivește. Apoi sa fi numit oe funcția de ministru al învățământului așa dintr-o data dar fara sa rămână ceva in sistemul de învățământ dupa tine. Ca veniturile funcției de ministru si relațiile propice obținerii de influența , etc au funcționat. Apoi se știe ca nu ajungi ministru dacă nu ai relații puternice in nomenclatura FSN. Deci nu esti persoana care sa ,,arunci cu piatra” , desi Marga este un comunist vechi si prorus cunoscut care ,,produce” niste Inepții de articole dar este publicat si câștiga ,,bănuți” frumoși. Nu ai făcut nota discordanta fata de miniștrii anteriori , chiar dacă aveau studii pana la ,,piciorul broaștei” fata de tine . Mai sunt cazuri , fostul ambasador si ministru al Culturii , Tov. Paleologu care in mandatul sau a semnat demolarea multor clădiri monumente istorice. Si in cei 34 de ani de ,,capitalism “ care presupune existenta principiului meritocratiei” guvernele si instituțiile de baza ale țării au fost populate numai cu indivizi submediocrii .

  8. Meritul UNIC al lui funeriu, pentru care a fost pus ministru, a fost maniera aia dedicata idiotilor prin care a acoperit MINCIUNA lui basescu. N-am inteles de ce a ajuns COTIDIANUL atat de jos incat sa-l pomeneasca pe funeriu!

  9. Daniel Funeriu este unul dintre telectualii lui Băsescu-Petrov cu care s-a vrut reformarea acestei țări. De la ei ni se trage degradarea din aceste zile, fără a uita contribuția covîrșitoare și inestimabilă, atât teoretică cât și practică, a lui iohanniSS prin a lui Românie educată….

  10. Eu am vazut doar 3 fiinte aparate de un intreg aparat: Iisus, Ceausescu si Marga. Ce-i uneste stiu. ideologia, ce-i desparte se opacizeaza de catre aparatori. Poate asta este: continuitatea. Vreau sa vad cine urmeaza, ca asta este fumat de vreo 11 ani, in retragere, cum se spune.

  11. Sebastian: Manualele alternative nu sunt o dovadă de civilizație, ci de anarhie și lipsa de claritate in privința noțiunilor stiințifice. Fiecare elev din învațamantul general și obligatoriu trebuie să învețe aceeași materie. Cum este posibil ca la examenul de absolvire a școlii să fie aceleași subiecte dacă există un curriculum alternativ? Manuale alternative pot fi folosite în învățământul superior, dar nu sunt obligatorii nici acolo.

  12. Doar minți Renglotă – minți cu misiune. Altfel e străveziu. Funeriu nu are legătură cu educația,
    nici nu valoarea. Trimis la studii, dus valize la odrasle, fără serviciu pe acolo, adus înapoi, pus ministru fără să fi lucrat o oră în învățământ etc. Bate la ochi, Rengloată. Marga a fost cel mai ales rector în tradiția clujeană, a adus ubb la nivel, a reformat educația, a predat în universități majore etc.Este intelectuali cu operă, autor al unei filosofii.Se vede și cu această Reglotă că atunci cînd un prost nu are argumente aruncă cu … comunism, prorusism. Vorbe de clacă! Neștiind nici ce-i comunismul și nici prorusismul. Marga este o personalitate cultivată, care, ca oricine, poate avea opțiuni – natural, altele decât ale renglotelor. Care, așa cum se arată, este infinit sub nivelul comunismului și sub rusismului. Ești primitiv, renglotă, un gînditor se exprimă, nu scrie pentru bani.Sunt sigură că, dacă-i ceri,ți-i lasă ție banii de care vorbești ca o slugă.

  13. D.na GIOSAN , zici ca a fost consolidata ‘caligrafia ” ? Din tabelul de mai sus , rezulta ca , caligrafia era prevazuta doar in cls. 2 , o singura ora pe saptamina ! Cls.1, 3, 4 , nu aveau ore de caligrafie . Asta inseamna consolidare a caligrafiei ? Oricum , trebuia sa publicati acel inscris in intregime . NOTA – Nu stiu de ce se permite unor postaci (ex. postacii cu pseudonimele, Sebastian ,Sempronia ) , sa foloseasca cuvinte ca , prost , mincinos , primitiv, sluga , s. a. la adresa unor comentatori ?

  14. Sunt fel de fel de comentatori. Unii nu-s interesați de subiect, dar vor să atace persoana. Oricît de toleranți am fi, aceia sunt doar primitivi. Unii nu au argument la subiect, dar cred că este cazul să-i dea cu calificative politice” – comunist”, „putinist” etc.. Oricum se sucesc lucrurile, e vorba de proști. Pot să vă dau exemple de slugi, mincinoși etc. Regulile sunt pentru toți, cînd toți știu că un comentariu este la subiect, nu la nr.la pantofi sau culoarea bluzei. Și mai știu că pentru omul civilizat probele, nu mofturile și pornirile inculte contează. Dacă ai fi corect, cel care semnezi Regulile…, ai observa că Funeriu a spus că s-a scos Caligrafia – ceea ce este evident o minciună. Mai mult, cei care cunosc domeniul știu că ceea ce numim Caligrafie intră și la Scriere și la Limbă. Dacă ai fi și mai corect ai pricepe că în Curriculum intră n-materii, orele trebuind distribuite la fiecare. Pe lîngă faptul că există și ore curriculare la dispoziția școlii, clasei respective și a cadrului didactic. Doamna Giosan are dreptate: Funeriu nu cunoaște educația.

  15. @ regulile sunt pentru toti
    Un prost arunca o piatra si ….hai sa facem doar caligrafie, ca suntem în China sau Japonia, sa alocam 100 de ore pe săptămâna caligrafiei și sa nu ne mai batem capul cu alte conținuturi. Reforma rezistilor.

  16. @ Sempronia . Cine zice , ala e ! E lege ! @ Petru. Asta este numai parerea ta . Eu nu o calific , dar altii o pot califica .

  17. ” NOTA – Nu stiu de ce se permite unor postaci (ex. postacii cu pseudonimele, Sebastian ,Sempronia ) , sa foloseasca cuvinte ca , prost , mincinos , primitiv, sluga , s. a. la adresa unor comentatori ?”

    M-am mai linistit, credeam ca doar eu am observat acesta calitate la unii fosti/actuali/viitori profii universitari de la UBB Cluuuj. Se spune ca omul sfiinteste locul.

  18. IN Scoala trebuie o SINGURA Istorie, aceea agreata de Academia ROMANA>

    EU am invatat in Scoala dupa Ideile luiRoller (NU toate erau anapoda …:) si APOI, in 1076 mi-am permis sa STUDIEZ cu Creionul inMana, un AN Intreg ;

    Istoria in 22 de Volume a lui A D Xenopol,
    Istoria in 22 de Volume a lui N. Iorga,
    Istoria in 3 Volume a luiGiurescu Batranuu’

    Erau al „S” Seecret in BNaR, dar am avut Acces …
    Apoi am studiat in acelas An 1976 si Istoria Literaturii Romane … a lui G. Calinescu, PLUS recitirea Intregii Literaturi Romane a GIGANTILOR,

    Eminescu,
    Creanga,
    Caragiale,
    Sadoveanu,
    Arghezi,
    Rebrean.

    Manualele Alternative au fost o MIZERIE Perfida, cu AERE (Outuroase) de „Telectualism Superior.

    O Cale Jegoasa de a aiuri Mintzile Romanilor, de Mici Copii cu Mizerii Iredentiste si Denigratoare GROSIER la Adrea ROMANILOR in Tara LOR !

    Sa dai Posibilitatea oricrui Profesors RATAT sa le arate EL, tuturor care este Adevarul Istoric, NU este deloc o Idee NEVINOVATA !

  19. Adevărul și bunul simț nu depind de universități și persoane. Discuția nu are nimic de a face cu UBB, decît pentru obsedați. Sunt reguli acceptate de cultură de discutare a unei susțineri.Cînd se minte, cum face acest Daniel Funeriu, care nu a lucrat o oră în educație și a fost respins la catedre,este în spate un mincinos. Cînd în loc de a respinge opinia se atacă persoana este primitiv. Prostul de azi nu este în stare să discute o opinie, dar o califică ca prorusă, comunistă – mîine va spune că-i proamericană și imperalistă! Slugă este cel care este obsedat de misiune, nu de adevăr – fapt ce se vede în repetiții obstinate. Așadar, ține de cultură să le spui inșilor adevărul despre ei. Aruncați, oamenilor, și privirea în cum se discută în alte țări și vă lămuriți. Ar trebui, la nevoie, învățat.

  20. O iei pe miriște, Contestatar. În primul rând discuția este aici despre Caligrafie, nu despre Istorie. Nu este discuție despre manuale, cum te trezești vorbind. Aici ți se vede ignoranța. Manualele alternative sunt o tradiție în democrații.Ele nu sunt dogme, cum crezi. Ele au fost introduse în țările care au făcut reforme după 1990.Nici România nu putea rămîne în afara democrațiilor. În România manuale alternative de Istorie au elaborat N.Iorga și C.G.Giurescu. Bănuiesc că un Contestatar ca tine nu-i socotește nepricepuți. În Reforma Marga o piesă a fost naturalizarea manualelor alternative, elaborate de profesori și decise prin competiție. A fost un enorm pas înainte în cultura română. În 1997-2000 au elaborat manuale alternative Florin Constantiniu, cel mai cultivat istoric, și cei mai buni istorici și arheologi. Că dumneata nu suporți pe unul sau altul nu-i argument. Decît că-ți arată mărginirea, căci profesorul are dreptul să propună manual.Scrie dumneata un manual și concurează. Să nu-ți închipui că precaritatea pregătirii se salvează atacîndu-i pe cei care scriu manuale alternative.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.