Parcă nu se mai termină povestea tramvaielor Astra comandate de Primăria Capitalei. Toată lumea e de acord că vagoanele arată excelent, că sunt moderne și fiabile, că investiția trebuia făcută în urmă cu ani, și tot apar discuții. Ba, mai mult, deși firma arădeană a repectat întru totul cerințele din caietul de sarcini, ieri un post de televiziune a publicat un anunț prin care aducea critici tramvaiului fabricat de Astra Arad.
Războiul lui Nicușor Dan cu Gabriela Firea
Pentru a ne lămuri în privința acestor acuzații, grave după părerea noastra, am solicitat un punct de vedere reprezentantului Societății Astra, dlui președinte CA, care ne-a declarat:
„Fostul primar al Capitalei Gabriela Firea a comandat tramvaie de 36-37 m lungime deși știa că peroanele din București nu depășesc 27 m. Actualul primar este nevoit să cheltuiască sume importante din bugetul capitalei pentru a adapta vechile refugii la lungimea tramvaielor comandate de dna Firea“.
Tramvaiul de la Astra a ajuns la București
La întrebarea „De ce credeți că a comandat tramvaie atât de lungi?“ acesta a spus: Astra fabrică o gamă de tramvaie cu lungimi cuprinse între 18-54 metri. Noi puteam livra orice lungimi din gama asta, dar bănuiesc eu că firma turcească, preferata dnei Firea, nu produce decât această lungime. Nu am altă explicație“.
În mandatul Gabrielei Firea, Primăria Capitalei atribuise inițial contractul pentru furnizarea celor 100 de tramvaie companiei turcești Durmazlar pentru ca, în decembrie 2019, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor să infirme această atribuire.
Firea a dat-o în gard cu tramvaiul turcesc
Decizia CNSC nu a fost atacată în instanță de turcii de la Durmazlar, ci de Primăria Capitalei, instanța repingând contestația.
Nu vrei sa mergi si pe scara tramvaiului si cu usile deschise ca acum 32 de ani.Sunt idioti care nu au evoluat si regreta vremurile impuscatului.