De ce dormim mereu în bocanci

Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, face apel la Ministerul Transporturilor să depună proiecte mature pentru finanţare europeană, cum ar Sibiu – Piteşti, Piteşti – Constanţa sau podul de la Brăila.

Corina Creţu a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, la un dialog cu cetăţenii organizat la Facultatea de Studii Europene a UBB, că ultimul proiect depus de România pe Programul Operaţional Infrastructură Mare este metroul Gara de Nord – Otopeni, neexistând proiecte noi, în afară de fazarea proiectelor de apă şi canalizare.

„Sunt probleme privind capacitatea administrativă, nu s-a redus birocraţia, iar domeniul trasporturilor este unul în care România a pierdut bani. Analizăm proiectul de metrou Gara de Nord – Otopeni, ultimul proiect depus de România pe Programul Operaţional Infrastructură Mare şi nu mai avem proiecte noi, în afară de fazarea proiectelor de apă şi canalizare. Este important să se vină cu proiecte noi pentru că, începând de anul viitor, se termină proiectele fazate până în 2020. Vestea bună este că aceste proiecte se vor termina, vestea proastă este că deja consumă din ceea ce ar fi trebuit să fie alocat pe proiecte noi din perioada 2014 – 2020. Fac un apel la Ministerul Transporturilor să pregătească proiecte mature, Sibiu – Piteşti, Piteşti – Constanţa, podul de la Brăila. Avem bani să începem din această perioadă de programare studiul de fezabilitate pentru autostrada Montana. Avem bani din Programul Operaţional de Infrastructură Mare, sunt surprinsă că toţi primarii îmi spun că nu sunt bani, dar la CE ultimul proiect sub analiză este metroul Gara de Nord – Otopeni”, a spus Creţu.

Potrivit acesteia, deşi se spune că reprezentanţii CE îngreunează lucrurile privind absorbţia fondurilor europene, s-a constatat un fenomen şi anume faptul că unele state membre adaugă, prin ghiduri, tot felul de condiţionalităţi în plus faţă de regulamentele europene. „Avem întârzieri în toate statele membre, datorită adoptării târzii a legislaţiei privind perioada 2014 – 2020 şi spun că trebuie să învăţăm din lecţiile trecutului”, a explicat Corina Creţu.

Corina Creţu a spus că este trist faptul că s-a prevăzut ca studiile de fezabilitate pentru aceste proiecte să fie gata în 2016, dar nu au finalizate nici în prezent.

“Au fost întârzieri şi nu mă voi feri niciodată să avertizez statele membre atunci când sunt întârzieri în ceea ce priveşte infrastructura pentru investiţii importante, dar acum BEI a realizat studiile de fezabilitate pentru spitalele de la Cluj şi Iaşi, urmează Craiova. Proiectele vor sosi la CE până la sfârşitul acestui an, noi sperăm să le aprobăm cât mai repede. Vor începe după aceea licitaţiile, speranţa mea este ca până a la sfârşitul anului 2019 să înceapă construcţia efectivă, banii pot fi cheltuiţi până în 2023. Este trist că au fost semnate în iulie 2015 şi s-a prevăzut ca studiile de fezabilitate să fie gata în 2016, suntem în 2018 şi nu sunt gata. Sperăm că construcţiile vor fi mai rapide decât elaboarea documentaţiilor”, a spus Creţu, potrivit mediafax.ro.

Corina Creţu participă, vineri, alături de comisarul european pentru Agricultură, Phil Hogan, la Facultatea de Studii Europene a UBB la un dialog cu cetăţenii intitulat „Un buget modern pentru o Uniune mai puternică”, alături de ministrul Agriculturii, Petre Daea, şi europarlamentarul Daniel Buda.

Cei doi comisari europeni vor fi prezenţi, vineri, la festivalul Zilele Recoltei, organizat pe platoul din faţa Sălii Sporturilor din Cluj-Napoca, unde participă peste 200 de expozanţi cu produse agricole de sezon, după care vor vizita o cramă la Turda şi o fermă de vite din comuna Mociu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

3 Comentarii

  1. pai asta e specificu’ nominalilor de umbra deasa … sa nu-l contrez pe sefu’, ca dispar … da’ leafa si influenta merg …

  2. Creţu se face că nu ştie de frica de DNA pe care o au toţi funcţionarii. Decât să rişte să intre la pârnaie pentru vreun abuz în serviciu inventat de alde Portocală preferă să amâne totul la paştele cailor.
    Şi după aia Comisia Europeană se miră că nu sunt ”absorbite” fondurile…

  3. Cred dna. Corina Crețu a greși rederidu-se la atostrada Pitești- CRAIOVA și nu Pitești-Constanța, alături de Sibiu-Pitești, plus Podul de la Brăila.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.