Efectul Firea asupra Capitalei

Măsurile populiste luate de primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, au crescut populația Bucureștiului. Efectul pervers al acestora va fi resimțit de anul viitor, când municipalitatea va trebui să ia măsuri birocratice după eliminarea subvențiilor la transport și agentul termic. Prețul unei călătorii cu RATB va fi majorat de cinci ori, iar gigacaloria se va dubla.

Bani pentru prima naștere, pentru prima căsătorie, pentru persoane cu handicap și acum pentru familii monoparentale, toate oferite din taxele și impozitele bucureștenilor de Gabriela Firea. Acestea au fost suficiente motive pentru ca persoanele care se încadrează în aceste categorii să se mute în Capitală. Consilierul general liberal Cătălin Deaconescu ne-a declarat că are informații referitoare la creșterea numărului de persoane care și-au făcut mutații în Capitală. „PNL și USR s-au opus la această risipă de bani. 450.000 lei pe lună, 100.000 euro lunar și 1.200.000 euro pe an. Electoratul va uita până la vot. Este o prostie. Voi cere date oficiale. Am informația că numărul persoanelor cu handicap era în luna august de 57.000, iar acum este de 70.000. 13.000 și-au făcut mutație în București numai pentru ajutorul de 500 lei pe lună. Gravidele își fac mutație în București înainte de a naște pentru 2.500 lei. Toate din Ilfov, comunele limitrofe și împrejurimi. Încă nu am cifre, dar vreau să văd cât s-a estimat și cât s-a plătit în fiecare lună. Noi vom cere niște limitări. Cei care vor primi ajutorul să aibă domiciliul în București 3, 6, 12 luni, 3 sau 5 ani înainte de a face solicitarea pentru un ajutor financiar. Am vrut să punem limitări la acordarea locuințelor sociale, dar PSD – ALDE au respins“, a declarat pentru Cotidianul consilierul liberal Cătălin Deaconescu.

Se elimină subvențiile

Consiliul General al Capitalei a aprobat plata în avans a consumului de gaze din această iarnă. „Romgaz a impus Elcen încă de anul trecut să plătească în avans consumul de gaze estimat, urmând ca la sfârșitul lunii sau în primele 10 zile ale lunii următoare să se regleze. Există o ordonanță a Guvernului care spune că poți plăti în avans doar dacă obții un preț mai bun pentru gaze. Anul trecut, s-a făcut presiune pe tehnocrați să scoată acest lucru. Asta s-a aprobat pentru cantitățile livrate de Romgaz. Primăria Capitalei plătește RADET, RADET plătește către Elcen, care plătește către Romgaz. Acesta este circuitul. Banii erau prevăzuți în buget“, ne-a explicat consilierul liberal. El susține că luna viitoare se va veni cu o suplimentare a subvenției pentru că s-a majorat gigacaloria, dar prețul către populație a rămas același. „Este o diferență de vreo 150 milioane lei. Romgaz vrea să fie sigur că-și încasează banii, care are de încasat de la Elcen din iernile trecute 500 milioane lei, pentru că nici RADET nu a plătit. Doar așa a acceptat livrarea gazelor, cu banii în avans. Suntem în genunchi în fața Romgaz, deși mai sunt furnizori de gaze, dar niciunul nu este încântat să intre în relație cu Elcen – RADET, știindu-le dificultățile financiare. Prețul nu este deloc ofertant, pentru că se pune o marjă de risc“, a mai precizat Deaconescu.

În privința insolvențelor, liberalii i-au reproșat primăriței că RADET a intrat în insolvență de un an și o lună și încă nu avem planul de redresare, iar investițiile au fost aproape de zero. „A început să acuze conducerea liberală, dar Cristi Olteanu, consilier general liberal cu mai multe mandate, i-a spus că Oprescu și Vanghelie ne-au adus în nebunia asta. A început să acuze Uniunea Europeană, care cere eliminarea subvenției. Nu este adevărat. Tot ceea ce depășește 15 milioane euro pe an se consideră subvenție“, a replicat consilierul general. El a precizat că din 2008 se știa că luna aprilie 2018 este data până la care trebuie scoasă subvenția. „Firea a spus că a rugat Guvernul să proroge acest termen, că nu putem să lăsăm România fără subvenții. Asta îi va afecta însă și pe bucureșteni. Dacă nu vor mai fi subvenții, trebuie revenit la tariful real. Tariful la căldură și apă caldă se va dubla, iar costul unei călătorii va fi de cinci ori mai mare“, spune Cătălin Deaconescu. El este sigur că se va găsi o cale, pentru că nu va mai fi subvenție de preț, ci va fi subvenție pentru categorii sociale. „Consumatorul vulnerabil de sărăcie energetică ar fi încadrarea. Va exista o altă limită de venit, familie monoparentală, persoană singură etc. Cu pensionarii s-ar putea lucra altfel. Ei își vor lua abonament RATB pe care îl vor deconta la primărie“, avertizează liberalul.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Gabriela Dinescu 208 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Prea multe autoturisme in oras , si sunt folosite sub capacitatea lor de transport . Utila ar fi existenta unor autoturismede foarte mic litraj ( cel mult 500 cc ), in genul unor tricicluri cu trei locuri , cu motoare electrice sau termice( ca-s mai ieftine ) , carosate . Asa ceva se fabrica in China si arata foarte bine .

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.