Până la data de 30 iunie 2018, contribuabilii au achitat impozitele, contribuţiile, taxele şi alte obligaţii fiscale în două conturi unice, prin utilizarea unui ordin de plată pentru Trezoreria Statului pentru obligaţiile fiscale datorate bugetului de stat şi a unui ordin de plată pentru Trezoreria Statului pentru celelalte obligaţii fiscale. Începând cu 1 iulie 2018 contribuabilii achită într-un cont unic, prin utilizarea unui ordin de plată pentru Trezoreria Statului impozitele, contribuţiile, taxele şi alte obligaţii fiscale stabilite prin Ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligaţiilor fiscale care se plătesc în contul unic. Numai că unele firme au continuat să plătească în contul vechi însă plățile le-au fost returnate. Și din această cauză au primit somații de plată. Cine a verificat conturile indicate pentru efectuarea plății a putut observa că acestea sunt diferite. În caz că nu, Fiscul a pus poprire pe conturi.
În vederea reglementării modalităţii de distribuire a sumelor plătite în contul unic de contribuabili şi de stingere a obligaţiilor fiscale înregistrate de aceştia, a fost aprobat Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1613/2018 pentru aprobarea Metodologiei de distribuire a sumelor plătite de contribuabili în contul unic şi de stingere a obligaţiilor fiscale. S-a prevăzut că, în situaţia în care contribuabilul face o plată eronată în conturile în care se plăteau anterior datei de 1 iunie 2018 obligaţiile fiscale, unităţile Trezoreiei Statului vor redirecţiona plăţile în contul unic până la data de 30 septembrie 2018. Plăţile efectuate eronat după această dată vor fi returnate plătitorilor. Din informaţiile primite, s-a constatat că la nivelul lunii septembrie au fost efectuate eronat, în vechile conturi unice, un număr semnificativ de încasări, în valoare de aproximativ. 430 milioane de lei.