Deputatul PSD, Mihai Weber, a depus la Senat o inițiativă legislativă prin care vrea să modifice viteza maximă de circulație pe drumurile naționale, în interiorul localităților, de la 50 de km/h la 60 de km/h, exceptând orașele și municipiile.
În expunerea de motive, deputatul susține că „Scopul acestei reglementări vizează fluidizarea traficului și reducerea timpilor de condus pentru șoferi”.
De asemenea, el precizează că această reglementare ar reduce „semnificativ” timpul de transport al mărfurilor, astfel că ar ajuta transportatorii și investitorii.
„Pentru restul participanților la trafic, persoane fizice, reducerea timpilor petrecuți la volan, va avea ca urmare reducerea oboselii și, ca urmare, o probabilitate mai mică de producere a unor evenimente în trafic”, se arată în documentul citat.
Totodată, deputatul PSD susține că modificarea limitei de viteză în localități nu va dăuna siguranței traficului, deoarece „avansul tehnologic și noile tipuri de autovehicule dotate cu sisteme mai performante de frânare sunt în măsură să gestioneze viteze superioare în limită de siguranță”.
Potrivit textului legislativ, „Limita maximă a vitezei de circulație pe drumurile naționale și europene, în interiorul localităților, va fi de 60 km/h, pentru toate categoriile de autovehicule. Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităților, administratorul drumului poate stabili, pentru atovehiculele din categoria A și B, o limită de viteză superioară, dar nu mai mult de 80 km/h”.
De la această prevedere ar urma să facă excepție orașele și municipiile.
„Fac excepție orașele și municipiile, unde limite de viteză mai mari de 50 de km/h se stabilesc numai cu avizul poliției rutiere”.
În prezent, limita maximă de viteză în localități este de 50 km/h.
Propunerea legislativă pentru modificarea art.49 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost înregistrată la Senat, Camera Deputaților fiind for legislativ decizional.
Domnul Weber este un inconștient și un iresponsabil. Viteza în localități trebuie limitată la 40 km pe oră ca în toate orașele lumii. Cum pot locuitorii Statelor Unite sau Canadei cu mașini cu cilindree între 3000cm cubi și 5500 de cm cubi să se prelingă pe străzi liniștite și fără aglomerație cu maxim 40 de km po oră? Să nu vorbim că viteza maximă pe autostradă în Canada de este de 100km pe oră, iar slalomul printre mașinile de pe autostradă este una din cele mai grave infracțiuni?