Gabriela Firea o ține cu turcii. Astra reacționează

Compania Astra Arad reacționează față de afirmațiile făcute de Gabriela Firea la postul de televiziune Antena 3.

Actualul primar și candidat PSD la aceeași funcție a susținut, legat de licitația de tramvaie din București, că asocierea româno-chineză ar fi avut un preț și un termen de livrare mai mare și de aceea ar fi fost aleși turcii.

În aceeași emisiune prezentată de Răzvan Dumitrescu, actualul edil a mai susținut și că sunt în derulare o serie de procese pe contestarea licitației, lucru contestat de reprezentanții Astra.  De altfel, aceștia au trimis pe adresa redacției o scrisoare deschisă adresată Primarului Municipiului București, pe care o prezentăm integral:

Nr. 2035/2324/21.09.2020

Scrisoare deschisă adresată Primarului Municipiului Bucureșți, Doamna Gabriela Firea

Stimată Doamna Primar General,

În urmă participării dumneavoastră în dată de 17.09.2020 la emisiunea „Subiectiv”, moderată de dl. Răzvan Dumitrescu și difuzată de postul de televiziune Antena 3, suntem pe deplin îndreptățiți să adoptăm o poziție de dezavuare a unor afirmații care va aparțin:

1) „La ceea ce înseamnă oferta tehnică, ambele companii – una formată, repet, dintr-o asociere – au avut oferta comparabilă. În schimb, la preț, compania din Turcia a avut un preț mai bun și un termen de livrare mai rapid, iar asocierea de firme româno-chineză a avut un preț mai mare și un termen de livrare mai îndelungat. Membrii comisiei au ales firma din Turcia din motivele exprimate mai sus: pref și termen de livrare”

Această afirmație este înșelătoare, deoarece cuvintele folosite sunt scoase din context, omițându-se informații esențiale.

În primul rând, termenul de livrare a tuturor celor 100 de tramvaie trebuie analizat sub trei aspecte:

a) termenul de fabricate a tramvaiului – cap de serie, de 12 luni de la semnarea contractului, este același pentru toți ofertanții, fiind o cerință minimă ce trebuie să fie îndeplinită de aceștia;

b) în următoarele 3 luni ofertantul trebuie să efectueze omologarea de produs astfel încât să livreze primul tramvai în 15 luni de la dată semnării contractului;

c) în ceea ce privește restul tramvaielor, documentația de atribuire stabilește acordarea unui anumit punctaj (maxim) ofertantului care își asumă livrarea a mai multor tramvaie, în primul an contractual ce curge de la dată obținerii omologării.

Astfel, termenul de livrare maxim impus este, de fapt, același pentru ambii participanți la licitație, diferența constând în numărul de tramvaie care a fost ofertat spre livrare în cursul primului an ulterior omologării tramvaiului cap de serie. Așadar, ofertantul care își asumă livrarea unui număr mai mare de tramvaie primește un punctaj superior (maxim).

În realitate, pentru că Astra Vagoane deține deja omologarea tehnică pentru tramvaiul ofertat, este limpede că termenul de livrare ar fi fost mai mic decât cel al firmei turceșți, care ar fi trebuit să parcurgă întreagă procedura de omologare.

Aceste aspecte au fost complet ignorate de dvs.

Ofertarea unui număr mai mare de tramvaie în primul an de către societatea turcă s-a făcut cu flagrantă încălcare a legislației achizițiilor publice. Astfel cum a constatat Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor și ulterior, instanța de judecată, firma turcă nu a jucat corect întrucât (cu largul concurs al Primăriei Bucureșți) și-a completat oferta ulterior depunerii ofertei. Prin urmare, soluția comisiei de evaluare trebuia să fie descalificarea acestei oferte, după cum au stabilit CNSC și instanța de judecată.

Este, în aceste condiții, extrem de surprinzătoare insistență dvs. de a consideră firma turcă drept preferabilă în atribuirea procedurii. Această societate ar fi trebuit descalificată fără a mai fi analizat măcar conținutul ofertei sale.

2) „au început procese peste procese, care nu sunt nici acum finalizate, […] nu sunt finalizate, [...] ar putea dura că la podul Ciurel“

O astfel de afirmație este flagrant neadevărată, întrucât toate procesele legate de contestarea licitației s-au finalizat.

Astfel, prin Decizia civilă nr. 883 din 24 iunie 2020, pronunțată de Curtea de Apel București în dosarul nr. 7309/2/2019, instanța a respins plângerile formulate de către participanții la procedura de atribuire și a păstrat Decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor nr. 2253/C9/2442 din 11 decembrie 2019, prin care CNSC a admis în parte contestația formulată de către Astra Vagoane și a dispus reevaluarea ofertei firmei turceșți, cu consecință excluderii acesteia din procedura.

3) „Primarul și ceilalți colegi din Primărie nu au cum să influențeze o astfel de evaluare din partea comisiei de licitație. Subliniez că ofertele tehnice erau la fel – e vorba doar despre preț și timpul de livrare. În plus, știți ce-a contestat consorțiul româno-chinez? […] au venit și au spus că certificatul de omologare care era acreditat la nivel european de la un organism din Italia nu ar putea să fie recunoscut în România de către RAR-ul CFR-ului cum ar veni, care analizează tramvaiele. Deci, un chițibuș, că să spunem, un chițibuș avocățesc. Suntem încă în instanța’’.

O astfel de declarație prezintă în mod trunchiat informații din litigiul născut în urmă atribuirii nelegale a contractului către firma din Turcia.

În realitate, Astra a contestat atât lipsa certificatului de omologare de tip, care era o cerință minimală a caietului de sarcini, care nu era îndeplinită de firma turcă (această a depus o simplă scrisoare adresată unui director al firmei Durmazlar, nu un certificat emis de organismul din Italia așa cum susțineți). Mai mult este vorba despre o hârtie fără nicio valoare pe care totuși dumneavoastră ați luat-o în considerare. Această cerință reprezintă documentul cel mai important din întreagă procedura și nicidecum un „chițibuș avocățesc” așa cum l-ați considerat dumneavoastră. Nu amintiți însă nimic despre neîndeplinirea a unor multiple specificații a documentației de atribuire, printre care subliniem cele privind: numărul de uși, lățimea maximă a caroseriei, lungimea tramvaiului și cerințele de zgomot.

CNSC a statuat (iar instanța de judecată nu a invalidat această dezlegare) că firma turcă nu a prezentat un certificat de omologare. Cu alte cuvinte, firma turcă nu a putut face dovadă că a produs vreodată un tramvai precum cel pentru care a licitat, tramvai care să fi fost omologat în Europa.

Prin urmare, „chițibușul“ nu este unul avocățesc, ci o cerință de calificare esențială pe care firma turcă nu a dovedit că o îndeplinește. Tramvaiul fabricat de turci nu poate circula în București, datorită gabaritului, dar vedem cu câtă grijă Doamna Primar evita să pronunțe expresia „tramvaiul fabricat” folosind în toate intervențiile sale noțiunea de „tramvai ofertat” și asta pentru că tramvaiul ofertat nu a fost fabricat niciodată de firma turcă, motiv pentru care s-a decis să apeleze la o modalitate de ascundere a adevărului secretizand întreagă oferta prezentată de turci.

Este, încă o dată, absolut surprinzătoare lejeritatea cu care faceți afirmații publice al căror neadevăr poate fi lesne verificat doar consultând hotărârile care au dat câștig de cauza Astra Vagoane Arad.

4) „Firma din Turcia a avut prețul mai mic și termenul mai scurt de livrare, la, repet, oferta tehnică asemănătoare, iar firma care, de fapt, în România doar se asamblau componentele care erau produse în China și aduse în țară noastră – deci, să ne înțelegem, la Arad nu se construiesc tramvaie. La Arad se asamblează, deci facem un Lego, ceea ce e un lucru foarte bun, nu spun altceva […] e vorba despre China, China produce toate componentele de tramvai. Pentru că așa au venit în licitație, cu această asociere romdno-chineză din care, scrie în documente, în România doar se asamblează componentele chineze”

Precizăm de la bun început că ofertele tehnice depuse nu au fost similare. Proiectul depus de Astra Vagoane se bazează pe componente fabricate la Arad, cu excepția unor componente de electronică industrială care sunt fumizate de către o companie germană de prim rang.

În acest moment, Astra Vagoane derulează patru contracte, care însumează un număr egal de tramvaie cu cel al licitației organizate de Municipiul Bucureșți. În cazul a două dintre aceste contracte aproape jumătate din tramvaie au fost livrat sau sunt în curs de livrare, iar restul sunt în diferite stadii de fabricate. Astfel, în cele două unități de producție situate în Arad și care aparțin societății Astra Vagoane, se află în prezent în diferite faze de execuție (începând de la debitare și până la produse complet fmalizate) aproximativ 80 de tramvaie. Aceste informații sunt publice, fiind difuzate de majoritatea televiziunilor național e de știri.

În aceste condiții, afirmația dumneavoastră de mai sus induce în eroare opinia publică din România, fiind complet inacceptabil a se consideră că „în România …facem un Lego” din piese disparate produse în China.

În realitate, legislația achizițiilor publice permite participarea în asociere a societăților pentru că resursele acestora financiare să fie luate în considerare în mod cumulat. Acest principiu se aplică și în cazul experienței similare solicitate de către organizatorul licitației, fiind luat în considerare experiență cumulată a firmelor care se asociază.

De fapt, consorțiul româno-chinez, cum îl numiți, presupune din partea societății chineze o contribute minimală în ceea ce privește executarea contractului, scopul principal al asocierii fiind legat de îndeplinirea tuturor cerințelor impuse prin documentația de atribuire. Desigur, societatea chineză are și obligații legate de îndeplinirea contractului, cum ar fi cele de natură financiară.

În final, menționăm că Astra Vagoane este unul dintre fabricanții de profil din Europa cu cel mai mare grad de integrare, iar preferință reprezentanților Municipiului Bucureșți înspre tramvaiul ofertat de către firma din Turcia este inexplicabilă.

Chiar firma turcească, cea mai afectată de litigiul finalizat în luna iunie, nu a intervenit în proces și nu a contestat decizia pronunțată de către CNSC, pentru că nu dețin un tramvai conform cerințelor licitației și nu dețin omologarea tehnică. Autoritatea contractantă – Municipiul București – a contestat și a inițiat procesul cu noi, realizând aceste demersuri judiciare, prin care au tergiversat încheierea contractului.

Aceste împrejurări sunt contrare declarațiilor reprezentanților Primăriei Municipiului Bucureșți, care susțineau necesitatea finalizarii procedurilor cu mai multă rapiditate, invocând deseori urgența achiziției celor 100 tramvaie. În acest moment, sunt pe deplin justificate întrebările:

  • Doamna Primar General, a dispărut urgența? Nu mai vor bucureștenii tramvaie pentru că nu sunt turceșți?
  • De ce amână Primăria Municipiului București semnarea contractului, după ce Astra Vagoane a fost desemnată câștigătoare?

Având în vedere precizările de mai sus, atragem încă o dată atenția că afirmațiile Primarului General al Municipiului Bucureșți efectuate la o emisiune televizată și urmărită de milioane de persoane sunt pline de neadevăr și extrem de prejudiciabile pentru compania noastră.

Solicităm public să retrageți afirmațiile neadevărate exprimate în direct, în platoul televiziunii Antena 3 în cadrul emisiunii „Subiectiv” moderată de dl. Răzvan Dumitrescu, în dată de 17.09.2020, și să prezentați public scuze pentru daunele de imagine provocate societății Astra Vagoane în cadrul aceleiași emisiuni și la aceeași ora de difuzare“.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 7
Author

36 de Comentarii

  1. cum s-o zice sârmăncur pe turceşte? firico, firico, anasâna siktir, avardine maşkora!

  2. Firea Sarmancur a luat parandaratul,a dat partea cuvenita intermediarului Pontanaku Turcitul sa isi faca moscheia acasa,acum ce sa faca?Pandel nu se baga,ca ia vitamine..
    E o vorba batraneasca/olteneasca „acum kka lupule ce mincasi”!
    Pe unde sa scoata banii,ca o prinda DNA cu rata-n gura?E riscant inainte de alegeri,de aia isi apara cu dintii si cu sarma ramasa integritatea morala,la spalatoria chimica de flegme Antena 3!

  3. @ t…a….
    atat puteti voi postacii de dreapta.
    Exixta o declaratie a dir. Astra declara ca ei nu pot asigura decat in cativa ani ecesarul de tramvaie

  4. Firea,esti trădătoare de țară?Promovezi produse turcești in detrimentul celor romanesti

  5. Sa le vinda la ai lor, aia de-si zic „IMPERIO”. Halal nume, nume de sluga scapata din pozitia in genunchi.
    Peste asta, marfa lor NU raspunde cerintelor, ce atata tevatura, greilor de cap?

  6. @1 si 2. De aceea este de preferat limbancurulinterlopilor Plicusor Penal.

  7. Explicatia e simpla, Fierea face parte din reteaua Del Ponte-Turcitul care a organizat esecul „puciului” care l-a legendat
    pe Erdodogan ca Sultan pe viata. Modelul folosit de Del Ponte a fost inscenarea de „Puci” care l-a dat jos pe Gorbaciov, dar nu i-a instalat pe pucisti in fruntea URSS, aceasta disparand temporar pana la crearea Uniunii Sovietelor de Capitalisti KGB
    sub Eltzin talonat de…Rasputin!!! Rasputin le-a furnizat maresalilor URSS pucisti vagoanele cu vodca baute cat a tinut comedia puciului…Nu se poate renunta la o convietuire seculara cu osmanlaii oricat de bolsevici ar fi ramas chinezii…

  8. Poate aduce niste Vagoane Mercedes , Vagoane de Tramvaie sau Vagoane de Tren , pana la Otopeni , sau poate mai Departe , la Sibiu , sau Munchen , e Bine ?

  9. SI CE DACA ERAU LIVRATE MAI LENT. ERA RAU CA AVEAU MUNCITORII ROMANI ACTIVITATE ?! E PREGATITA BINE FATA.

  10. Asa este! ASTRA nu poate livra numarul de vagoane necesar in termenul stabilit prin caietul de sarcini si nici mai ieftin. Daca Primaria Generala accepta oferta, tot ciuma galbena sarea in sus ca risipeste banii publici. La Ploiesti, primarul de doi lei al PNL a cumparat autobuze turcesti si scumpe si proaste, dar nimeni nu-l critica.

  11. S-a licitat.s-a contestat,dar Firea refuza incheierea contractului.
    In mod gratuit invoca o omologare care nu exista.Moderatorul ave aobligatia sa-i ceara dovada pe car enu o putea face,daca o avea o prezenta la instanta.
    A ajuns pana acolo incat vorbea despre ‘asocierea romano chineza”,ca si cand ar fi o rusine, asocierea romano-turca fiind in s chimb de fala.Dar mai ale social-democrata asta nu a preferat o entitate romaneasca cu muncitori romani ,care se joaca doar cu montajul fac „Lego”,turcii nici atat!Deci in fata acestei” generalese”prin comisiile ei d elicitatie nu au ce cauta firmele de montaj, Ro „beneficiind”de ac.tratament cand in majoritate se monteaza ce ne dau strainii.
    Modul in care insista intr-adevar este inexplicabil.
    Astra Arad ii da ce merita pt.hatisul de minciuni.Stiam ca litigiul s-a terminat ,dar pozitia postem a lui Firea denota un caracter urat.

  12. Daca nu as sti cat de „jmecheri” sunt romanii as fi zis ca era corect sa dea prioritatea unei oferte din tara. Numai Dumnezeu stie de cate „jmecherii” a scapat mergand pe mana turcilor.

  13. Nu stiu de ce dar am asa o senzatie ca si unele si altele sunt facute tot cu piese din China! Macar alea facute la ITB erau romanesti cap-coada.

  14. Firea nu decide ea cine cistiga LICITATIA .
    Slugile boritului basist , falca, sa cistige mai intii licitatia si apoi sa livreze marfa.
    Altfel sint niste nemernici, scule ale altor nemernici !
    Iar R.C. este alaturi de ei !!!
    Bucurestenii nu sint finantatorii fabricii din Arad daca aceasta nu cistiga licitatia.
    Frate, frate, dar tramvauiele sint pe bani si bucurestenii nu mai vor sa plateasca pentru gunoaie !

  15. @ileana:
    „Modul in care insista intr-adevar este inexplicabil.”
    Cum adică este inexplicabil? A luat bănuțu’, ce e așa greu de imaginat / explicat?

  16. @Ileana: in 2017 la vizita Presedintelui Germaniei in Franta,Macron l-a plimbat pe Presul Germaniei prin niste coclauri in Alsacia unde s-au dat lupte in primul razboi mondial, in Dustere, si nu i-a fost rusine!
    Numai Firea Sarmancur e in stare de acte de tradare fata de producatorii romani..

  17. @Jardan Durais@ileana. – Ca bucurestean get-beget imi permit sa fac unele observatii si comentarii,bazate pe date nu impresii emotive, astfel: 1)”…producatorii romani”, care produc ce ? A asambla nu e echivalentul lui a produce, se vede clar imperativul firmei germane Siemens cu licentele in asociere cu chinezii la finantare cu imprumuturi, vezi si 2) „Desigur, societatea chineză are și obligații legate de îndeplinirea contractului, cum ar fi cele de natură financiară”. Si daca partea chineza nu le respecta ? Autobuzele tip otocar au venit la timp. 3) Astra a pierdut si la Cluj(sic), a pierdut în faţa unei firme concurente din Polonia – Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz – care a venit cu o variantă de tramvai mult mai ieftină cu circa 350.000 euro.De ce clujenii cand nu era Boc primar au preferat firma polona in dauna Astrei-Siemens ? 4) Astra nu sufla o vorba acum ca in oferta turca figureaza si fabricarea tramvaielor in Romania la STB (nu ca Siemens care le asambleaza la Aradul lui Falca- adica ppe-ist) 5) Tramvaiul „ofertat” de firma Durmazlar Makine „nu e omologat in UE”. Asadar asta era gaselnita celor de la Astra doar ca aceasta prevedere nu era in caietul de sarcini prevazuta ca imperativa,tramvaiul mai fusese vandut in Turcia(deci exista ca model produs si aflat in exploatare), dar aceasta nefiind tara membra UE, nu avusese nevoie de omologare, iar firmele turcesti ca si cele sarbesti participa la licitatii si in Germania in baza acordurilor bilaterale, fara acordul organismelor UE asa ca… sik…r cui ?! Lu` Sie…s !! Ei da, abia acum vine esenta problemei Firea vs. Falca sau Firea vs …Siemens si ppe ?

  18. Niciun politician roman nu e de incredere ca va ajuta romanii. Ei au alte interese de reprezentat nu pe cele ale alegatorilor.
    Sau daca e vorba de romani sunt unii care au fost in clanul sportivilor si altii ca ei.

  19. @Vlad Tepes
    Mai prostovane, metrourile fabricate la Arad in anii ’80 circula si astazi! Gunoaie produc turcii, vezi autobuzele lor care umpleau atelierele de reparatii chiar din primele zile de exploatare. Ai mintile rasucite de nu pricepi chestii elementare. Nu ai cum sa faci contract cu un produs care nu exista. Turcii pretind ca stiu sa faca, dar astea sunt vorbe, cine stie ce bazaconie mai iese daca turcii nici niste autobuze dupa licenta nu sunt capabili sa fabrice ca lumea. Tramvaiul este o lucrare mult mai complexa decat un autobuz, necajitule!

  20. Sârma e fanarioată cu acte în regulă. La Istanbul pupă papucul, la Bucureşti fură tot ce prinde.

  21. Atitudinea primarului Firea e cel puțin dubioasă.
    O fi Ochiul Dracului intrat prin niște buzunare, conturi?
    Intreb doar. Prea se insistă pe față in favoarea otomanilor . Or fi mai ortomani la punga cu bani?

  22. ce patrioti astia din Arad care se lauda ca au contracte dar pt.tara si popor ar lua fabrcarea celor 100 licitate!ca or fi gata in 11 ani (cum se lauda sica cu inaugurarea a celor cativa km de cale ferata inceputa el si inaugura ieri dar functionala dupa 12 decembre) nu ar conta !cat de functional este guvernul lui!!! pupitrul lui werner a fost si pe autostrada nefunctionala ?

  23. Oooo, cat de „romani” sunteti voi, aia de dincolo, aia vesticii, iiih.

  24. bai, voi astia de la ASTRA, puteti da spaga ca turcii? nu puteti! asa ca……

  25. Am avut niste autobuze turcesti noi.
    In 5 ani s-au facut praf desi citculau de doua ori pe zi cate 50 km.
    Marfa turcesca este cea mai proasta marfa in domeniul tehnologic.
    Firea nu se pricepe …e cu Ponta pe teava si hebbreii .

  26. Inca mai sunt cativa cu „creierul spalat” pe la Latrina-3 sa o sustina pe patzackina-interlopa si shmenara di Bacau, aciuata la Voluntiri! Apropos, la Cluj s-au adus autobuze Mercedes complet utilate si la in pret mai mic cu 40.000[partuzeci mii]euro/buc! Cat a fost shmenul patzackinei, intreb, nu dau cu paru, deci votam….patzackina!

  27. @SAFE
    Pe Firea am meritat-o, acum n-o mai meritam, am vazut 4 ani de ce potlogarii este in stare. Sa ne punem speranta in Nicusor Dan, un om anvergura intelectuala net superioara celei a mahalagioaicei parvenite. Ca o atentionare, si Nicusor Dan la fel ca toti politicienii are orgolii mari. Sper totusi sa conduca in mod colectiv, analizand atent opiniile specialistilor.

  28. Firea = moldoveanca imputzita, curva prosta cretina so hoatza…

    Am spus tot..

  29. @Caca Covid – bau bau
    Asa este. O stim de mult si cu multe amanunte. Cum credeti ca a parvenit mahalagioaica asta? Folosindu-se de barbati fraieri. Cum anume? Sa zica ea!

  30. @un oarecare
    Cei de la Astra nu dau spaga ca turcii, dar dau multe salarii la romani si o parte din salariile astea trec la buget prin taxe si impozite. Daca am da banii la turci, am mai vedea ciuciu salarii pentru romani si taxe si impozite la stat.

  31. Nu stiu ce face Firea ca primarita la Bucuresti, dar cei care o injura pentru ca este moldoveanca ar merita sa cugete cum se simt moldovenii, vazind ca mereu sint ridiculizati de la inaltimea celor ‘da Bucuresti’. Ii invit sa cugete la ce s-ar intimpla daca moldovenii, vazind ca mereu si mereu sint balacariti pentru ca, la Iasi, Botosani, Suceava ori Bacau sau Galati, se vorbeste mai muiat ca la Bucuresti, Pitesti, Craiova, le-ar trece prin minte ca le-ar fi mai bine cu frontiera pe Milcov si Siret dar nu pe Prut, macar sa nu-i mai dispretuiasca nimeni pentru ca sint moldoveni si sa nu le fie rusine ca pe strada vorbesc ca acasa. Bucurestiul, mai plin de sine ca niciodata cu ce mai ramine? Cu Ferentariul poate, caci Transilvania mai mult ocheste spre Budapesta decit spre Bucuresti iar amatori pentru Dobrogea si Banat sint, slava Maicii Rusii. Desigur, este un scenariu la limita dar Putin si Dodon abia il asteapta. A se vedea ce scriu sucursalele Sputnik.md.

  32. @Anonim
    Subscriu la ideea de a nu culpabiliza in masa. Dar toate regiunile ar trbui sa se preocupe putin ele insele si de cei sapte ani de acasa, pentru a nu fi tinta dispretului altora. Nu intamplator romanii au un prost renume in Europa, pentru ca exporta pe langa oameni harnici si de treaba si scursuri ale societatii care sunt foarte vizibile si active; desi nu sunt multi, acesti indivizi dau nota proasta, iar Romania ar trebui sa faca ceva in sensul asta pentru a nu mai avea reputatia patata de o mana de derbedei fara capatai. Asta este valabil si la moldoveni, olteni sau ardeleni, toti au uscaturile lor de care societatea trebuie sa se curete. Mai mult simt al onoarei nu ne-ar strica deloc.

  33. Aceasta duduie cu parfum de tata, care, ca orice parvenit , are impresia ca e stapana peste Bucuresti si Voluntari,cu vocea ei metalica si ascutita, ochii rotativi in orbite si cu privirea rea, este exponenta perfecta a ciocoismului de tip nou, cu iz de „famiglie „si de increngatura politica.
    Acest popor roman a aruncat la varf pleava .Ca e basescu, tariceanu, firea, nicusor,clotilde,psd,pnl,etc., ei canta pe aceeasi partitura, cu mici nuante de coruptie si tradare de Tara.
    Acesti indivizi sunt produsul unui popor in descompunere morala si biologica.
    Probabil ca vom deveni si noi, ca grecii,etc., dintr-un popor cu oarecare prestigiu si demnitate, o populatie de nimic , cu Firea , basescu ,tariceanu,psd-ul ,orbanii si toti veneticii multiplicati ca in testul PCR.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.