corespondență din Grecia

Grecii țin turiștii aproape și coronavirusul, departe

Vești perfecte pentru îndrăgostiții de Grecia. Teama că anul acesta vor rata vacanța mult așteptată în însorita Eladă pe motiv de coronavirus trebuie îndepărtată mai rapid decât o mască de protecție, umezită de căldură. După un început de vară umbrit de COVID-19, grecii s-au organizat și, înainte chiar de anunțul oficial că s-au deschis granițele, aveau totul pus la punct. Cotidianul.ro a mers în nordul Greciei și, alături de Agenția de turism Hello Holidays, vă prezintă măsurile concrete și clare, luate în sectorul HORECA.

Nu există proprietar de complex, hotel, tavernă sau magazin care să nu fi „plantat“ peste tot recipienți cu dezinfectanți, stickere sau benzi indicatoare pe care să scrie distanța minimă care ar trebui să se păstreze între persoane. Iar, asta nu e tot! Ca să crească nivelul de siguranță, la recepție și în zona de servire a mesei, au fost montate panouri transparente. Nici personalul nu a fost uitat. Angajații poartă mănuși, mască și vizieră și, în fiecare dimineață, li se ia temperatura.

LABRINI KELESIDIS – proprietarul HOTEL REGINA MARE din Paralia Katerini, ne-a declarat: „În primul rând, la începutul sejurului, turiștilor li se ia temperatura, sunt rugați să păstreze distanța între ei și sunt rugați să completeze, IN CLAR, un formular cu toate datele de contact, inclusiv un mail și un număr de telefon în caz de urgență. De asemenea, am făcut traninguri cu angajații, astfel încât aceștia să știe exact ce au de făcut, și, chiar, au angajat un medic pentru a fi aproape în orice situație și pentru a-i putea ajuta“.

Alte măsuri luate în scopul prevenirii îmbolnăvirii cu noul coronavirus:

-cameristele nu mai intră în camere decît la cererea turiștilor, și nu în fiecare zi, ca până acum;

-în multe hoteluri, au fost cumpărate aparate speciale cu aburi, pentru dezinfectare

– au fost îndepărtate din camere, meniurile, păturile, obiectele decorative. De asemenea, fiecare telecomandă a fost înfoliată, folie care se schimbă la fiecare tură de turiști.

Hotelierii greci au protocoale și pentru cazul în care un turist bolnav scapă vigilenței vameșilor sau se îmbolnăvește în timpul vacanței și păstrează în fiecare unitate de cazare câteva camere libere. „În cazul în care un turist are o temperatură mai mare de 37.2 grade C, este anunțat imediat doctorul, turistul e izolat într-una din camerele lăsate libere și apoi totul e la latitudinea medicilor“, mai spune LABRINI KELESIDIS.

Tot pentru siguranța turiștilor, fiecare hotel are, pe lângă trusa de prim ajutor, și un kit medical COVID. Dacă pacientul este depistat pozitiv, hotelierii spun că vor respecta exact indicațiile medicilor, astfel încât ceilalți turiști să nu fie în pericol.

CHRIS KALAFATIS – proprietar FILOS HOLIDAYS &TRAVEL – povește cum stau lucrurile în agenția de turism, hotelurile și autocarele pe care compania sa le deține.

Toate hotelurile din Grecia, și în special zona de nord, unde ne aflăm acum, respectă regulile clasice și generale: Toți angajații dintr-un hotel trebuie să poarte mască, înainte de a face orice activitate în hotel, trebuie să-și dezinfecteze mâinile. AU fost persoane care au renunțat, dar nu prea multe. Cele mai multe au declarat că nu vor să renunțe și că așteaptă să vadă cum merg lucrurile în primele serii, ca să fie siguri că e totul ok, și, vor lua o decizie funcție de acest lucru“.

Grecii au rezolvat și problema servirii meselor. Dacă până acum, fiecare turist era obișnuit să meargă să-și pună singur alimentele în farfurie, coronavirusul a schimbat obiceiul. Cel puțin anul acesta, turiștii sunt asistați de angajații hotelului, care le dau preparatele și cantitățile dorite. Reacția oamenilor? „Turiștii sunt ok cu ideea că trebuie să fie serviți, la micul dejun, și nu-și mai pot umple singuri farfuriile. Unii chiar se simt mai în siguranță. Hotelierii au mai angajat alte persoane, care sa-i servească pe turiști, în plin sezon. „Totuși, pentru a fi siguri că nu se creează cozi în fața vitrinelor cu mâncare, luăm în calcul să prelungim orarul de servire și, eventual, chiar să organizăm servirea meselor pe etaje. Etajele impare, spre exemplu, într-un interval orar, cele pare, în altul“, ne lămurește MELA CHANTZARIDOU – reprezentant MYKONIATI GRUP HOTELS.

Schimbări nu sunt doar pentru turiști, ci și pentru angajați. Aceștia sunt și ei verificați, la intrarea în tură, și li se măsoară temperatura. „În cazul în care angajații nu se încadrează în limite, este anunțat medicul care decide măsurile ce vor fi luate“.

Aceasta spune și că, spre deosebire de alți ani, de data aceasta, „în camere am setat aparatele de aer condiționat astfel încât acestea să funcționeze și cu geamul deschis. În acest fel, în camere va fi și răcoare, dar și aer curat, în același timp. De asemenea, am cumpărat aparate speciale de dezinfectat“. Nici telecomenzile nu scapă. Acestea sunt înfoliate, iar folia este schimbată la fiecare schimb de turiști.

Alte măsuri luate în țara preferată de mii de români?

Turiștii pot sta la terase sau restaurante doar în grupuri de șase persoane. În cazul restaurantelor, însă, acestea pot primi cel mult jumătate din capacitatea admisă, însă numărul exact de persoane se calculează raportat la suprafața localului. De asemenea, mesele de la terase sunt asezate la o distanta de 1.40, cu 70 de cm între scaunele de la două mese, după cum se vede din explicația proprietarului @Central Hotel din Paralia Katerini.

Ce zice aici proprietarul @Central Hotel din Paralia Katerini e ca la ei mesele de la terase sunt asezate la o distanta de 1.40, cu 70 de cm intre scaunele de la doua mese, pot sta maximum sase persoane la o masa pe terasa si ca in interior (restaurantele lor sunt deja deschise 🙂 ) functioneaza cu jumatate din capacitate. Masti, manusi poarta numai personalul, nu si turistii. Solutia dezinfectanta e peste tot. Turistii nu lasa nume, numar de telefon la terasa/restaurant, dar li se masoara temperatura cand intra in spatii inchise, ori la terasele si plajele private.Asta ca sa ne linistim cu isteria cu virusul si sa plecam cu incredere in vacanta. Grecii, care asteapta turisti ca si cand ;), au luat absolut toate masurile pentru ca nimeni sa nu se imbolnaveasca la ei.#VacantaInGreciaHello Holidays

Publicată de Gabriela Peset pe Miercuri, 24 iunie 2020

Turiștii nu lasă nume, număr de telefon la terasă/restaurant, dar li se măsoară temperatura când intră în spații închise, ori la terasele și plajele private.

În fiecare regiune, au fost stabilite câteva hoteluri care vor rămâne 100% libere pentru a putea găzdui, la nevoie, turiștii suspecți de COVID -19 și obligați să stea în izolare. Și magazinele au reguli clare, iar acestea nu permit accesul în incintă a mai mult de 5 persoane.

Și, spre deosebire din România, unde unii oameni de afaceri sau proprietari de clinici medicale au încercat să pună taxe suplimentare pentru a compensa investițiile făcute în materiale de protecție, grecii spun că nu vor face asta. Ba, mai mult, cu toate că au plătit și ei sume considerabile pe dezinfectanți, măști, mănuși sau aparatură de curățenie, nu vor crește prețurile, ci au pregătit oferte speciale.

În ultima săptămână a lunii iunie, multe dintre hotelurile din nordul Greciei aveau un grad de ocupare cuprins între 10 și 40%, față de aproape 90%, în aceeași perioadă a anului trecut. Cei mai mulți străini erau din Romania, Bulgaria, Serbia. Abia după 1 iulie, se așteaptă să vină turiști și din alte state europene.

Și călătoria către Grecia are loc în condiții deosebite

În cazul în care vacanța în Grecia începe cu o călătorie cu autocarul, turiștii trebuie să știe că și aici lucrurile s-au schimbat puțin. Cosmin Vasile, manager de destinație la Hello Holiday, explică:

Pentru călătoria cu autocarul sunt respectate recomandările de moment privind traficul de pasageri, începând cu dezinfectarea mijloacelor de transport, verificarea temperaturii pasagerilor și oferirea de soluție dezinfectantă. În timpul călătoriei pasagerii poartă mască, iar opririle sunt mai dese decât de obicei“.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.