Grupul PPE cere revizuirea interzicerii autovehiculelor cu combustie internă 

Deputatul european Siegfried Mureşan (PPE / PNL)

De L.V.
Grupul PPE cere revizuirea interzicerii autovehiculelor cu combustie internă 

Deputatul european Siegfried Mureşan (PPE / PNL)

Deputatul european Siegfried Mureşan (PPE / PNL), viceliderul Grupului PPE din Parlamentul European, anunţă că Grupul PPE cere revizuirea deciziei de a interzice autovehiculele cu combustie internă, arătând că susţin tranziţia spre o industrie auto neutră din punct de vedere al emisiilor, dar această trecere trebuie făcută întărind industria auto şi protejând lucrătorii europeni, nu punând în pericol locurile de muncă ale oamenilor şi competitivitatea noastră pe plan global.

„Industria auto din ţara noastră reprezintă 13% din Produsul Intern Brut şi are peste 200.000 de angajaţi. Suntem printre cei mai mari producători de automobile din Europa. Din păcate, industria auto din România şi din Europa sunt puternic afectate de competiţia neloială din afara UE, în special din China, şi de scăderea cererii auto pe plan european, în special la maşinile electrice. Tocmai de aceea, susţin strategia pe care am adoptat-o în cadrul Grupului PPE din Parlamentul European prin care dorim să protejăm acest sector al economiei”, arată Mureşan.

El precizează că grupul propune revizuirea deciziei Uniunii Europene de a interzice autovehiculele cu combustie internă începând cu anul 2035.

„Evoluţiile recente arată clar că piaţa nu este pregătită de o astfel de decizie într-un timp atât de scurt. În schimb, atingerea obiectivelor climatice trebuie sprijinită nu doar prin producţia de automobile electrice, ci şi prin utilizarea de alte tehnologii neutre din punct de vedere al emisiilor, precum carburanţii alternativi (e-fuels, biocombustibili, carburanţi sintetici). De asemenea, trebuie să evităm penalităţile pentru sectorul auto. Din cauză că vânzările de automobile electrice evoluează mai lent decât era aşteptat, mulţi producători auto riscă să fie penalizaţi pentru neîndeplinirea ţintelor privind reducerea emisiilor. Or aceste ţinte nu pot fi atinse în contextul actual al pieţei autovehiculelor electrice. De aceea, Grupul PPE propune măsuri temporare, precum amânarea ţintelor din 2025 până în 2027 sau ajustarea metodei de calcul a penalităţilor”, subliniază Siegfried Mureşan.

 

 

Distribuie articolul pe:

9 comentarii

  1. „Europa sunt puternic afectate de competiţia neloială din afara ??? „Ăsta este prost ??? Da este prost China și Rusia e de vină că competiția este neloială :)))) voi vedeți ăștia sunt bolnavi să mintă :))))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.