Adevărul lui Dăncilă: ”În guvernările PSD s-au făcut peste 500 km de autostradă”

Premierul Viorica Dăncilă a declarat, luni, la Craiova, că oamenii au dreptate să fie nemulţumiţi pentru ritmul în care s-a lucrat la dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, dar a afirmat că cinci sute de kilometri de autostradă au fost realizaţi în guvernările PSD.

În plus, Dăncilă a spus că Guvernul pe care-l conduce a ”luat în piept această provocare” şi va demonstra că se pot face autostrăzi în România, dar doar ”punând umărul la acţiune, nu făcând circ şi declaraţii politice”. În plus, prim-ministrul a prezentat stadiul unora dintre cele mai aşteptate proiecte de infrastructură.

”Industria auto este unul dintre pilonii pe care se bazează dezvoltarea economiei româneşti, atât prin performanţele proprii, cât mai ales prin efectul de angrenare şi multiplicarea economică precum şi prin numărul mare de angajaţi. Sectorul auto a fost motorul ieşirii României din recesiune după criza economică şi este astăzi propulsorul creşterii şi dezvoltării economice naţionale.În ultimii 3 ani, ritmul de creştere mediu anual al acestui sector a fost de peste 13% cu mult peste cel al industriei de 4,3%. În primele 11 luni ale anului trecut ponderea exportului de autovehicule de transport rutier în totalul exporturi a fost de 17,4 la sută în timp ce importurile au reprezentat doar 10%”, a spus, luni, la Forumul Industriei Auto Europene 2019, de la Craiova, premierul Viorica Dăncilă.

Aceasta a afirmat că 2018 a fost un an extraordinar pentru industria auto.

”România a înregistrat o producţie record de autoturisme anul trecut cu o creştere de 30% faţă de anul anterior este un semnal puternic de încredere pentru economia românească şi pentru mediul de afaceri. Ne preocupă problema cea mai arzătoare pentru industria auto: infrastructura de transport. Am modificat legislaţia pentru a creşte posibilitatea de a dezvolta infrastructura, inclusiv prin intermediul parteneriatului public privat vom lua şi alte măsuri care să uşureze şi să grăbească acest proces”, a mai spus Dăncilă.

Premierul Dăncilă susţine că Guvernul pe care-l conduce a luat ”în piept această provocare”.

”După atâţia ani în care lucrurile au mers cu încetinitorul, Guvernul pe care îl conduc a luat în piept această provocare şi vom demonstra că se poate. Oamenii au dreptate. Au dreptate să fie supăraţi pentru ritmul în care s-a lucrat în acest domeniu, însă adevărul trebuie spus până la capăt: guvernările PSD sau făcut peste 500 de km de autostradă din cei existenţi. În alte guvernări au fost 0 km. Să nu uităm că ministrul transporturilor din anul 1999, devenit apoi preşedintele României, ne spunea că nu avem nevoie de autostrăzi, ne ajung drumurile naţionale. Ne luptăm de ani de zile cu această mentalitate dar şi cu o serie de piedici puse parcă intenţionat de unii. Da, este o problemă esenţială pentru dezvoltarea viitoare a României, dar acest lucru nu îl putem rezolva decât punând umărul la acţiune, nu făcând circ şi declaraţii politice”, a mai afirmat prim-ministrul României.

Dăncilă le-a vorbit oamenior din industria auto despre faptul că săptămâna trecută au început lucrările la primii kilometri de autostradă din Moldova.
Apoi a prezentat stadiul proiectului drumului expres Craiova-Piteşti, care ”este deja în stare avansată”.

”Va avea o lungime de peste 121 de km, are o valoare totală estimată de aproape cinci miliarde de lei, inclusiv TVA, iar pentru o realizare cât mai eficientă obiectivul a fost împărţit în patru tronsoane. Contractele pentru proiectarea şi execuţia celor patru tronsoane au fost scoase la licitaţie în anul 2017, iar contractele pentru tronsoanele unu şi doi au fost semnate în decembrie 2018. Practic, anul acesta tronsoanele 1 şi 2 în lungime de 57,55 km şi cu o valoare de peste două miliarde de lei cu TVA au intrat în linie dreaptă aflând în faza de proiectare. Licitaţiile pentru zonele 3 şi 4 au fost anulate în instanţă. În acest moment, documentaţia necesară acestor transpune se află în procedura de reactualizare pentru a putea fi lansată din nou la licitaţie anul acesta”, a mai spus Dăncilă.

Aceasta a vorbit şi despre proiectul Piteşti-Sibiu, la fel de aşteptat.

”Se află în stadiu destul de avansat. Proiectare şi execuţie secţiunea 1, Sibiu-Boiţa, procesul de evaluare a ofertelor a fost finalizat, a fost anunţat câştigătorul. Astăzi expiră perioada de contestaţii şi, dacă totul este în regulă, până la sfârşitul săptămânii putem semna contractul. De asemenea, procesul de evaluare a ofertelor a fost finalizat şi pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 5, Curtea de Argeş-Piteşti”, a mai spus Dăncilă.

Aceasta a explicat că în ceea ce priveşte secţiunile 2 şi 3 ale autostrăzii Sibiu-Piteşti situaţia este blocată din cauza contestaţiei împotriva acordului de mediu obţinut în decembrie 2018.

”Sperăm ca în cel mai scurt timp să putem ieşi din acest blocaj permanent al contestaţiilor pe care îl întâmpinăm de ani de zile”, a mai spus Viorica Dăncilă.
Luni, aceasta va vizita şi Fabrica Ford din Craiova împreună cu mai mulţi membri ai Cabinetului

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

12 Comentarii

  1. „Cucu si Pupaza SRL”!In loc sa taca,ca destul kkt a mancat vineri Tovarasul Intepenitu, a venit si Țâca odihnita la neuron si pusa pe declaratii, …”Săi, că se sfarojesc prunele de tot!”

  2. Aceleasi vorbe ca la infractorul Dragnea, „circ” zice si Veorica analfabeta despre protestul „#şîeu”!
    Normal, cuvintele de pe biletelele analfabetei sunt ale acelorasi consilieri care in laboratoarele de propaganda ale PSD clocesc atacuri la orice e ANTI-PSD!
    Cred ca degraba la spital trebuie dusa si Veorica, delireaza analfabeta!
    Si-au tocit coatele aia auzind aberatiile analfabetei si dandu-si coate intre ei!
    Sictir, sluga analfabeta si mincinoasa!
    Vorbe goale, UITE:
    https://partidulpromite.ro/category/promisiuni-electorale/partidul-social-democrat/

    Vom face si vom drege, vom ajunge Numarul UNU in UE, ca acum suntem ULTIMII in UE la majoritatea Indicatorilor(exceptie la Promisiuni populiste!), deja Bulgaria ne-a depasit in astia 2 Ani de cand PSD duce Romania in HAOS si Saracie!
    Veorico, ati mintit in campanie, NU ati facut nimic din maretul Program de guvernare, Virgula celebra, unde e Veorico, NU va mai crede nimeni, mincinosilor!
    O sleahta de infractori si analfabeti mincinosi!

    „Se afla in stadiu destul de avansat”… cred ca AZI o vom auzi iar pe Corina Cretu dezmintind Minciunile analfabetei Veorica!

  3. STUPOARE Utilajele cu care se lucrează la Autostrada Moldovei au DISPĂRUT la 48 de ore de la INAUGURAREA operațiunilor de Ministerul Transporturilor.

    La doar 29DOUA!) zile de la începerea lucrărilor la Autostrada Moldovei, anunțate cu surle și trâmbițe de PSD chiar în timpul protestului #șîeu la care au participat români din toată țara, utilajele de pe viitoarea autostradă din Moldova au DISPARUT.

    „Uups, au DISPARUT Toate utilajele de pe măreața ctitorie PSDista, botezată „Autostrada Moldovei”, la nici 48 de ore de la așa-zisa începere a lucrărilor.

    Da, toți știam că e o cacealma pesedistă, ca să contracareze mișcarea #șîeu, dar, băi…bicopitatelor, cât de greu era să anticipați că lumea va veni să facă poze și după ce pleacă ministrul Koock? Șmecheria asta, de tip sat Potemkin, a făcut-o și Ponta în 2012, când a inaugurat lucrările la gazoductul spre Ungheni, iar a 2-a zi NU mai era nici un utilaj, nici o țeavă, pe acolo.

    Până scăpăm de voi, singurul metru de autostradă construit în regiunea Moldovei va fi ăla făcut de Ștefan Mandachi.

    UPDATE: Subprefectul de Bacău zici că se temeau să nu fure utilajele și le-au strâns la autobază. Poate are dreptate: sunt mulți PSDisti în zonă, e periculos să lași ceva nesupravegheat…

    Ia, lumineaza-ne tu, Veorico, minte-ne tu, ca Dragnea e AZI „intepenit” la Sanador, iar de Maine isi va Relua atacurile la Johannis, FRESH si fara durere la nici o vertebra….

  4. da, tanti vaxilica, s-au făcut 500 de km gata paradiţi, cu 40 de miliarde de euro, adică vreo 80 de milioane/km, în 25 de ani de guvernare pesedistă, deci cu o productivitate de 20 km7an. Cu banii ăştia, oriunde în lume, inclusiv în Burkina Faso, se construiau 5000 de km, la un cost de 8 milioane de euro/km. În plus, dulce pm, când ai zis că dacă nu face kilometrii promişi, îl dai afară în şuturi pe narcis, ai mâncat kkt la greu în public. Eşti tot atât de credibilă, ca şi nea livache, partenerul de şmenuri de miliarde al numitului neaga… dacă ai da câte 1000 de euro celor 10 milioane de români apţi de muncă, adică 10 miliarde în total, tot s-ar construi 2325 de km de autostradă la şes în România, dar e mai bine să furi şi să distrugi propria ţară, decât să construieşti un metru de autostradă, nu vaxilico? altfel, damă bună…

  5. FACETI CARARE LA BULAU
    GUNOAIE

    La Brăila, delegatia de la București a intrat prin spate, pe la ghena sălii unde trebuia sa se țină întâlnirea. Scria gunoaie și au zis ca e rezervat, au crezut ca e intrarea pentru VIP-uri.

  6. Pana si slugile mogulului PSDist Voiculescu de la Antena 3 au rabufnit:
    „Radu Tudor, atac la Liviu Dragnea și Viorica Dăncilă: Ei nu înțeleg disperarea noastră! Urmează 4 rânduri de alegeri
    Jurnalistul Antena 3, Radu Tudor, critică pozițiile publice ale președintelui PSD, Liviu Dragnea și a premierului Viorica Dăncilă, care au spus că este ”circ” protestul românilor pentru construcția de autostrăzi. Radu Tudor susține că liderii PSD nu înțeleg disperarea românilor și îi avertizează că urmează 4 rânduri de alegeri în următorii doi ani.

    Citește și: Ion Cristoiu analizează strategia lui Liviu Dragnea: Recunosc că am greșit

    ”Oamenii astia care conduc Romania si au miliardele de euro ale tarii pe mana chiar nu inteleg disperarea noastra?! Asadar, cei care vrem autostrazi facem circ. Trist, foarte trist. Urmeaza 4 randuri de alegeri 2019-2020”, arată Radu Tudor.

    Clovnului Mircea Badea nu-i trebuie autostrazi, lui ii place modelul Teleormansitan!

  7. Nu sunt fan PSD si nici nu apreciez cuvantarile Vioricai Dancia. Vreau sa stiu, insa, daca se poate de la postacii de mai sus cati kilometri de autostrada s-au facut: cand Basescu era ministru al transporturilor, cati kilometri s-au facut sub presedintia basescului de catre Boc, MRU, Orban, Boagiu. Cati kilometri au insirat tehnocratii lui Ciolos sub bagheta ” profesorului ” de la Trei Coceni. Altminteri, sunt vorbe de claca.

    • Fostul PDL este fostul PD care s-a desprins din fostul FSN. Membrii acestui partid sunt socialisti resapati care zic ca sunt de dreapta pentru pacalirea acestui electorat. PNL s-a unit cu PSD formand USL cu aceiasi doctrina socialista. Cand in Romania va exista o guvernare reala de dreapta care sa sustina capitalismul concurential,commpetitional, se vor realiza si autostrazile iar Romania va avea prosperitatea si bunastarea pe care o doreste de atata amar de vreme.

    • Ce vrei mai tata sa faca Ciolos intr-un an,sa rezolve ce au stricat altzii in 25 de ani?
      A fost de ajuns sa deblocheze fondurile europene.
      Astia care plang acum de dragul romanilor au fost direct sau indirect la guvernare aproape 25 de ani.
      Mie nu-mi place sa fiu mintzit.Ma uitam la Veorica prin Parlament.Se ratzoia la banci, voia dobanzi ca in occident.
      Pai prosovanca tatii cand ai inflatzie 5%, nu potzi sa ai dobanzi de 1-2%.
      Ai facut ceva sa reduci inflatia?
      De doi ani jumate nu atzi facut alceva decat sa ne despartzitzi, sa ne injuram roman cu roman,dar nu mai merge,asa cum sunt un bosorog am sa fiu alaturi de Rezist sa vedem ce facem cu tzara asta

  8. Ha, ha, ha, ce le minte analfabeta asta cu mantie! Pun pariu ca nici nu stie ce este o autostrada, probabil ca stie ca e un drum de masina dar cam atat.

  9. Din păcate nu numai atunci când numara kilometri de autostrazi Dăncilă trăieste inte-o lume paralelă.. cu cea reală
    Iar sefii ei de partid trăiesc in lumea baronului Münchausen.

  10. Arenă modernă la Slatina, pentru o echipă din liga a IV-a, în timp ce Stadioanele pentru EURO 2020 gâfâie!
    Campionatul European de fotbal din 2020 va începe în mai puţin de 1 an şi jumătate, iar stadioanele pe care România le-a promis UEFA pentru Capionat sunt doar nişte şantiere.
    Atât stadionul Ghencea, cât şi Rapid ar trebui să fie în doar câteva luni arene cu zeci de mii de locuri şi dotări de ultimă oră.
    În acest moment sunt departe de a atinge aceste standard iar Constructorul spune: ZERO sanse sa fie gata la timp!
    Cu toate acestea, curând vor fi demarate lucrărilor de ridicare a unei arene de 10.000 locuri în Slatina, oraşul în care a fost primar timp de 2 mandate D. Vâlcov, actualul consilier al premierului. Asta pentru a pune la dispoziţia echipei locale CSM Slatina, care este înscrisă în a 4-a Ligă, un teren de joc modern.
    Costurile se vor ridica la 90 de milioane lei(aproximativ 19 milioane euro), iar banii vor proveni de la Compania Naţională de Investiţii, din subordinea Ministerului Dezvoltării.
    Şablonul Teleorman.
    Din punct de vedere a utilităţii, decizia de ridicare a arenei din Slatina e oarecum asemănătoare cu cea de construire din temelii a stadionului din Turnul Măgurele.
    Reamintim că în urmă cu 4 ani CNI a aprobat investirea a 3 milioane euro pentru a ridica un stadion, iar beneficiara urma să fie echipa de fotbal Voinţa Turnu Măgurele.
    Potrivit Gazetei Sporturilor, gruparea sportivă ar fi controlată de Valentin Dragnea, fiul preşedintelui PSD.
    Astfel, construcţia stadionului a început în vara lui 2015, dar a existat o pauză până în vara lui 2017, când lucrările au repornit. Valentin, fiul şefului PSD, ar fi virat în conturile clubului sume importante de bani încă din sezonul 2016-2017, în care echipa a promovat din L4 Teleorman în fosta Divizie C.”
    Arenele pentru Campionatul European bat pasul pe loc, lucrările merg încet sau deloc.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.