Într-o perioadă în care toate țările, mai ales cele europene, se dau peste cap să-și protejeze și încurajeze industria internă, România pare desprinsă din alt film. Saga tramvaielor livrate la București de către Astra Arad continuă. Dacă la mijlocul lunii septembrie, un post de televiziune a publicat un anunț prin care aducea critici tramvaiului fabricat de Astra Arad, mai exact susținea că e prea lung, acum se caută alt nod în papură.
De ce a comandat Firea tramvaie prea lungi pentru București
Mai exact, se spune că tramvaiele livrate la București de către Astra Arad au venit cu motoare mai mici. În consecință, reprezentanții firmei arădene fac anumite precizări pentru Glasul Aradului în dorința de a lămuri lucrurile.
,,Referitor la motoarele care echipează tramvaiele de București, Astra a depus o ofertă cu 5 ani în urmă, în care este specificată puterea de 120 kW/motor. În perioada care s-a scurs de la depunerea ofertei, au apărut motoare mai performante, mai fiabile și mai economice din punct de vedere al consumului de energie, așa că am decis înlocuirea motorului ofertat cu un motor fabricat de Siemens -Germania, care dezvoltă o putere cuprinsă între 100-150 kW, superior celui ofertat inițial, fapt confirmat și de singurul Organism de Omologare și Certificare din România. Menționăm că în documentele de licitație nu a fost cerută o putere a motorului, aceasta fiind de competența fabricantului”, declară special pentru Glasul Aradului, Gheorghe Sârbu, director Astra Vagoane Călători.

Ieri, primarul general Nicușor Dan afirma că „Primăria Capitalei, prin comisia tehnică de recepție, face verificări privind conformitatea motoarelor care echipează cele 8 tramvaie noi livrate deja de la Astra Arad, dar nu va accepta tramvaie care sunt sub parametrii tehnici stabiliți prin caietul de sarcini“.
Într-o conferință de presă prin care a anunțat o licitație de 500 de milioane de euro pentru modernizarea a 50 de kilometri de linie de tramvai din București, Nicușor Dan a răspuns întrebărilor jurnaliștilor privind situația motoarelor Siemens de 100 de kW care trebuie să funcționeze cu o putere specifică propulsoarelor de 120 kW dar cu aceeași „durată de viață”, problemă despre care Economedia a scris marți, în exclusivitate.
Cine a scris acest articol habar nu are de problemele tehnice
Dar fabrica de tramvaie de la Atelierele STBdin Bucureti, nu mai produce? O falimentam si pe aia? A pus cineva ochii pe teren? De ce Astra Arad nu face si rame de metrou? Mai ales ca acolo s-a nascut metroul romanesc!
numai alea de la turcaleti sunt bune, ce nu intelegeti? Si brava justitie romana ii va da dreptate mahalagioaicei, va spun!
Dragilor , pina acum va isterizati ca-s cumparate tramvaie din Turcia si-i de vina „sirma-n cur”cum bestecaia cineva pe forum . Acum nu sunt bune ca le face Astra Arad cu componente Siemens . Va hotariti odata ? Parca vad „lupul „din filmele animate sovietice cu finalul : ‘Nu zaietz cucurigu pagadi „! Sunteti intregi la devala ?Ca araturi nu-s prea multe sa zic ca mergeti pe acolo……
Nu sunt bune tramvaiele,ca nu sunt straine si nu castiga stapanii nimic.asta e criteriu de baza intr-o colonie.
Da, de acord cu ofertarea interna dar ce fișa tehnică s-a inclus în caietul de sarcini daca nu corespunde nici la gabarit si nici la puterea motorului? Cum a fost posibilă o asemenea greșeală. PS: Am mai cioplit noi peroanele la metrou pentru niste rame din Spania și nu ne-am lecuit !
Doamna Ileana! De ce este vorba? De puterea Mecanică la Axul Motorului sau de Puterea Electrică a Motorului? De exemplu, Formula de calcul a puterii electrice a unui motor trifazic asincron cu rotorul in scurt circuit este :P=1.73*U*I*cos(fi) deci cu cat cosinusul de fi tinde la 1, cu atât motorul electric are puterea mai mare, are un randament mai bun! Deci la eceiasi Amperi și aceiasi Volți motorul care are cosinusul de fi mai mare cu atât este mai puternic! PER-FECT adevărat! Au apărut motoare foarte performante!
M-apuca rasu’ vazand scrisorica de la SIEMENS…ca acest tramvai comandat de Bucuresti la 100 kW prinde vreo 33 km/h iar la 12o kW face cam 37 km/h dar nu rezulta daca vitezele de mai sus le prinde cand e gol-golut sau plin cu pasageri pana la refuz.
Intrebarea e: Conteaza sau nu conteaza incarcatura…?!?
Putere mai mica inseamna consum mai mic, viteza mai mica. Oricum, viteza mai mica e compensata de lungimea marita. Sa faca o reducere proportionala la pret.
Nu mai bateti câmpii!
Într-adevăr tramvaiele Astra Arad au o mare hibă; Nu SUNT PURTĂTOARE DE COMISION-SPAGA. E pur si simplu descalificant. JENANT e puțin spus.
Cum ,adică fără șpagă? Ati uitat in ce țară-colonie sunteți?
Tocmai acum cu criza asta v-ați apucat de măsurare a puterii motoarelor?…
Dle director dați-le mămăligarilor din bucurești câte o pereche de cai pe tramvai!…că oricum cum arată editat ăsta de oraș nu merită mai mult!…
Cred ca ASTRA Arad s-a laudat cu tramvaiele ei,dar se pare ca nici acum nu are motoarele de puterea necesara ceruta desi spune ca aceluiasi motor i se aplica si puterea de 100 kw cat si cea de de 120 kw!
@Dle inginer Tica, sari cu lamuririle ! 🙂
In definitiv facem sau re-facem greu industria, adica re-facem umbra ei !
„Grea karma „avem si vom avea! din pacate !
Doar cei care au distrus totul in tara noastra,au rasturnat valorile ,munca, productia ,linistea si credinta, creatia si pacea,o duc bine, punind in loc inversul acestor valori!
Ps.Mai sus Astra Arad ,reda un document zs „tehnic” jumatate in engleza -de ce frate, din snobism, din prostie din slugareala, ati uitat de industrie si tehnica romanesti?
Treziti-va din visul fraudulos „capitalist”,treziti-va aici la noi acasa si reparati nemernicia care va suride sub forma cistigului, banilor pe seama vietii altora ! Treziti-va filonul uman, inca suntem noi,aici ,la NOI ,si VOM FI!
Astra Arad este ca Dacia Mioveni, decat personal angajat. Ne strica valoarea cursului leu-euro, majoritea componentelor sunt importate cu profitul mare inglobat in pret. PIB fals pentru balanta negativa si salarii mizere = economia lui peste.
Cu comisioane mari se fac averile in primarii. Banii nu au miros iar strainii dau spaga mai mare.