De ce a comandat Firea tramvaie prea lungi pentru București

Parcă nu se mai termină povestea tramvaielor Astra comandate de Primăria Capitalei. Toată lumea e de acord că vagoanele arată excelent, că sunt moderne și fiabile, că investiția trebuia făcută în urmă cu ani, și tot apar discuții. Ba, mai mult,  deși firma arădeană a repectat întru totul cerințele din caietul de sarcini, ieri un post de televiziune a publicat un anunț prin care aducea critici tramvaiului fabricat de Astra Arad. 

Războiul lui Nicușor Dan cu Gabriela Firea

Pentru a ne lămuri în privința acestor acuzații, grave după părerea noastra, am solicitat un punct de vedere reprezentantului Societății Astra, dlui președinte CA, care ne-a declarat:

„Fostul primar al Capitalei Gabriela Firea a comandat tramvaie de 36-37 m lungime deși știa că peroanele din București nu depășesc 27 m. Actualul primar este nevoit să cheltuiască sume importante din bugetul capitalei pentru a adapta vechile refugii la lungimea tramvaielor comandate de dna Firea“.

Tramvaiul de la Astra a ajuns la București

La întrebarea „De ce credeți că a comandat tramvaie atât de lungi?“ acesta a spus: Astra fabrică o gamă de tramvaie cu lungimi cuprinse între 18-54 metri. Noi puteam livra orice lungimi din gama asta, dar bănuiesc eu că firma turcească, preferata dnei Firea, nu produce decât această lungime. Nu am altă explicație“.

În mandatul Gabrielei Firea, Primăria Capitalei atribuise inițial contractul pentru furnizarea celor 100 de tramvaie companiei turcești Durmazlar pentru ca, în decembrie 2019, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor să infirme această atribuire.

Firea a dat-o în gard cu tramvaiul turcesc

Decizia CNSC nu a fost atacată în instanță de turcii de la Durmazlar, ci de Primăria Capitalei, instanța repingând contestația.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

20 de Comentarii

  1. „paduchele la paduche trage”
    -pe Firea o propunem primaritza in NYC
    daca-i pune pe butuci Iranu nu va mai fi interesat de razbunare…..

  2. Ramstein, tramvaiele nu se ajusteaza cu flex ci din momentul cand se toarna caroseria. Multi destepti mai avem ca postaci!

  3. rRomanica-bramburica…tara lu’ Papura-voda !
    Tramvaie ca tramvaie dar parca asa probleme au fost si cu noile garniturile de metrou–cumparate in urma cu vr’o 10 ani–de zicea un boss sidicalist ca sunt prea late pentru peroane si trebuiesc modificate !?!
    Ce tzara…

  4. Inainte nu ereau peroane pentru tramvaie. Omul se urca direct din strada. Si daca sunt lungi cu atat mai bine ca transporta mai multi oameni. Lasati galgara politica. Si trenurile sau metroul nu sunt lungi?

  5. Chestia seamana cu intrebarea hamletiana : „Daca tramvaiul are dunga rosie, de ce nu are si rosia dunga tramvai ?” … Daca tarasenia se intimpla la Caracal, sint sigur ca ar fi taiat din tramvaie … asta ca sa nu mai vorbim ca, daca erau prea inalte si nu treceau pe sub poduri, le faceau decapotabile, de aveau caracalenii tramvaie cu „imperiala”, ca la Londra !

  6. Licitația pentru achiziția celor 100 de tramvaie noi in lungime de 36m a fost lansată în timpul administrației Firea, în noiembrie 2018, iar după un an turcii de la Durmazlar au fost declarați câștigători, deși nu aveau omologare europeană. ANAP a sesizat nereguli în procedura de achiziție, CNSC a dispus ca PMB să reevalueze ofertele după ce Astra a făcut contestație, iar Curtea de Apel București a dat dreptate producătorului de la Arad.
    Tot în mandatul Gabrielei Firea a fost lansată licitația și pentru 40 de tramvaie de 18 metri lungime, „un cartof fierbinte” pentru PMB/STB care nu are fondurile necesare și nici nu dorește să cumpere tramvaie produsede o firma din Rusia:))
    Firea Sarmancur nu mai pupa vreun mandat!

  7. Asta se întâmplă cand lasi o muiere sa cumpere tramvaie. Modificati peroanele ca platesc fraierii aiurea.

  8. Să plătească cine greșește, de ce nu este valabi și pentru această fostă primăriță și alți…!

  9. Să plătească cine greșește, de ce nu este valabi și pentru această fostă primăriță care a cumpărat autobuze cu două uși la prețuri exorbitante , a comandat tramvaie de 36 – 37 m și multe alte greșeli pe care noi le tolerăm și le suportam…!

  10. Dar, nu vă gândiți oare că cei care trimit proiectul spre aprobare sunt „experții” de la stb ? Un manager de firma are mai multi subalterni,fiecare pe specialitate,ei sunt responsabili de ceea ce propun. Daca primarul ar știi de toate ,nu i-ar mai trebuie alți responsabili,plus că toate proiectele trec prin Consiliul general,restul e cancan. Responsabilul este cel care depune și documentează proiectul. Explicația este pentru ” comentacii” care nu au muncit ,fizic,pentru banii lor și habar nu au pe ce lume trăiesc,analfabeți funcționali.

  11. Cu tramvaie mai lungi scad costurile de exploatare ceea ce in ziua de astazi înseamnă eficienta.Concernul turcesc Durmazlar, care a cîștigat inițial licitația exporta peste tot in Europa tramvaie și nu numai, iar cifra de afaceri este de citeva ori mai mare decît cifra de afaceri a celor de la Astra.E bine cind postati mai întîi sa va documentati cu privire la licitație, la firma turceasca decît să afirmați tot felul de aberatii.

  12. Dar cine l-a oprit pe berbecul actual sa solicite de acum doi ani Aradului tramvaie mai scurte. Pentru ca doar cateva dintre ele sunt construite si pana la 100 vor mai trece multi ani. Se impune o gama variate de dimensiuni.

  13. Corect comentariu Roexist, dar papagalii ce scriu pe-aici sunt 100% useristi. Le ceri ce nu au.

  14. Nu exista sintagma asta tramvaie prea lungi pentru Bucuresti. Sunt rute unde e nevoie mai ales unde nu e metrou si la ore de varf.

  15. Dar nu se poate să fie blocate ultimele 2 uși? Să se deschidă doar cele de pe peron. Călătorii, înainte de a coborî, sa vină din spatele tramvaiului, puțin mai în față. Economisim timp, efort și BANI.

  16. Nu vrei sa mergi si pe scara tramvaiului si cu usile deschise ca acum 32 de ani.Sunt idioti care nu au evoluat si regreta vremurile impuscatului.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.