Imagini inedite: Horațiu Mălăele filmează pe Aeroportul „Henri Coandă”

Zilele acestea au loc filmările pentru „Luca”, cel mai nou film al lui Horațiu Mălăele, un thriller psihologic, cu influențe de neo-noir, de la maeștrii acestui gen: Polanski (Chinatown), Coppola (The Conversation), sau Scorsese (Taxi Driver). Protagonistul va fi arhetipul acestui gen cinematografic: damnatul. Orice ar face, oriunde s-ar ascunde, este urmărit de un destin potrivnic, care-l găsește și în gaură de șarpe – nu degeaba poștașul sună întotdeauna de două ori. Damnatului îi e greu să se conecteze la un univers care pare guvernat de hazard, deci, inevitabil, absurd. Tocmai de aceea, ca revoltă la absurditatea vieții, este în stare de un act criminal.

Cred că actorul, este o oglindă imensă și vie, în care ne mai aranjăm, din când în când, viața. Existența lui pare ciudată, inexplicabilă și tainică. Când viața, cu tot hățișul ei conceptual, se opune ca un asemenea destin să își urmeze rostul, lucrurile o iau razna. Minimalizând, despre acest derapaj forțat vreau să vorbesc în acest film pe care îl voi ridica împreună cu cea mai talentată echipă din casa cinematografiei noastre”, explică regizorul Horațiu Mălăele.

Iar una din locațiile de filmare este Aeroportul Henri Coandă, din Otopeni, care pune la dispoziția echipei de filmare spațiile necesare din terminalul de pasageri.

Niciodată un studio de filmare nu va reuși să fie la fel de autentic cum este un terminal real, cu pasageri reali și ei, cu atmosfera și anunțurile sonore de pe fundal. Colegii mei din Compania Națională Aeroporturi București vin și cu un know-how specific. Fiind atât de multe reguli în aeroport, senzația inițială este că… nu ai cum să faci un film fără să le încalci! Ei bine, ei vor ști să rezolve aceste aspecte, să te îndrume și, totodată, să-ți lase libertatea de a te desfășura cu filmarea, oricât de dificilă sau complexă ar fi aceasta. Am ales să susținem acest proiect, pentru că întotdeauna venim în întâmpinarea unor astfel de proiecte, mai ales când sunt implicați tineri actori. Renumele regizorului sau al unuia sau mai multor actori din distribuție vin ca un bonus. Ceea ce s-a întâmplat și la Luca…”, explică Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București.

Valentin Iordache subliniază și importanța susținerii proiectelor românești de instituții precum Compania Națională Aeroporturi București: „CNAB promovează valoarea. Este nu numai o afirmație, ci și numele unui program care se derulează deja de ani buni, în special la Aeroportul Henri Coandă. De-a lungul vremii, mai ales în ultimii 10 ani, cei care au trecut prin aeroport au putut asista, de exemplu, la premiera unei piese de teatru a cărei acțiune se derula, desigur, într-un aeroport, la dansuri și balet, la muzică de toate genurile, inclusiv concerte simfonice, la concursuri și demonstrații sportive – de la șah, la judo și natație (!) – la lansări de carte și… demonstrații culinare! Considerăm important ca, atunci când poți oferi sprijin și un spațiu necesar – convențional sau nu – să o faci. Și nu numai atât: să te implici! Succesul programelor a venit și din implicarea și participarea entuziastă a colegilor mei. O recomandare pentru instituțiile și companiile care pot să susțină astfel de proiecte: dacă au deschidere pentru așa ceva, pentru că bugetul necesar este de cele mai multe ori zero, și dacă au oameni al căror entuziasm nu s-a pierdut în rutina zilnică, să nu ezite! Câștigul de imagine este major, atât pe plan extern cât și intern.”

În regia lui Horațiu Mălăele, „Luca” este povestea captivantă a unui tânăr expat în lupta cu destinul, întors în țară după 20 de ani, descoperă o lume pe care nu o mai cunoaște. Cu ajutorul Giuliei (Mădălina Craiu) și a câtorva oameni din fosta sa viață, Luca Plătici (interpretat de Istvan Teglas), reușește să își învingă fantomele trecutului și să afle sensul existenței sale.

Din distribuție fac parte: Istvan Teglas, Andi Vasluianu, Mădălina Craiu, Horațiu Mălăele, Rodica Mandache, Liana Mărgineanu, Bogdan Mălăele, Giulia Nahmany și mulți alții.

Filmările au loc în perioada 5 septembrie – 4 octombrie 2018 în București și Buftea.

HORAȚIU MĂLĂELE

Cunoscutul actor s-a născut la 1 august 1952, în Târgu Jiu. A învățat la Liceul Tudor Vladimirescu din Târgu Jiu și a avut prima expoziție personală de desene la Casa de cultură din oraș, în clasa a 12-a. Intenționa să urmeze Institutul de Arte Plastice din Capitală, dar a absolvit, în 1975, Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică, la clasa profesorului Octavian Cotescu. A fost repartizat la Teatrul Național din Piatra Neamț și a jucat în spectacole ca „Tinerețe fără bătrânețe” de Eduard Covalli, cu rolul lui Dorde, pentru care a primit Premiul de interpretare, în „Slugă la doi stăpâni” de Carlo Goldoni, Muntele de D.R. Popescu, Eulenspiegel de Charles de Coster, etc. S-a mutat în București și a jucat pe scenele Teatrelor Nottara, Odeon, Național, Bulandra, în roluri ca Fadinard din „Pălăria Forentină” de Eugene Labiche, Profesorul din „Lecția” de Eugen Ionescu, Vanea din „Unchiul Vanea” de A.P. Cehov, Tartaglia din „Regele Cerb” de Carlo Gozzi. Din 1982 a regizat spectacole de teatru ca „O sărbătoare princiară” de Theodor Mazilu, „Puricele” de Georges Faydeau, „Carlo contra Carlo” de Paul Ioachim, pentru care a obținut Premiul Festivalului Comediei Romanești, în 1994, Hotel de Tray Cooney, etc. A debutat în cinematografie în anul 1974, cu filmul „Muntele ascuns”. A regizat 2 episoade din serialul TV „Ministerul comediei”, apoi filmele „Pălălria”, „Nunta mută” și „Funeralii Fericite”. A expus în peste 30 de expoziții caricaturile pe care le realizează, a publicat cartea autobiografică „Horațiu despre Mălăiele” și conduce publicația„ Satirul” .

Credit foto: Adi Marineci

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.