Un avion Blue Air care avea destinația Liverpool a survolat zeci de minute Aeroportul Otopeni pentru a se întoarce la sol. Acesta ar fi atins cu coada pista aeroportului în timpul decolării, potrivit Antena 3.
Informația a fost confirmată de oficialii aeroportului.
Înainte de a ateriza cu bine, piloții au încercat să consume cât mai mult din combustibil pentru a repune aeronova în siguranță la sol. Avaria suferită ar fi putut îngreuna manevrele de aterizare.
În momentul în care piloții au sesizat problema, avionul se afla deasupra Ungariei.
Aeronava Boeing 737 a decolat la 16.44 de pe Aeroportul Otopeni spre Liverpool.
Potrivit expertului în aviație Sorin Stoicescu, incidentul este unul extrem de grav. „Este un incident care se întâmplă destul de rar, este cauzat de o eroare de pilotaj, o decolare făcută brusc, una în care nu s-a ținut cont de respectarea parametrilor din manual’, a explicat Sorin Stoicescu pentru Antena 3.
Nu e nici un „accident grav”. E un tail-strike la decolare. Avionul s-a intors de deasupra Ungariei dupa ce probabil cei de la sol au realizat ca avionul a lovit pista cu coada. E vorba de YR-BMB.
Pericolul era depresurizarea
Sa va saturati sa zburati cu ” low-cost „! Avioane vechi, piloti slabi, servicii proaste. Low-cost = low security.
Pt. Stan Patitu: cauta pe siteurile de specialitate, de ex avherald.com, cite tail-strike se intimpla in lume si vei vedea ca au parte si companii mari de asa ceva. De exemplu Lufthansa acum citiva ani la Tokyo dupa care Airbusul 340 a stat citeva luni la reparat. Te asigur ca si Tarom si Blue Air nu fac rabat de la calitate in pregatirea pilotilor.
Asemenea incidente se intampla cand viteza avionului este prea mica si se fortzeaza decolarea. Viteza de decolare o calculeaza pilotul functie de informatiile despre greutatea totala a avionului gata de zbor. Ori a calculat gresit, ori i s-au dat informatii gresite in privinta greutatii incarcaturii, ceea ce mi se pare mai probabil.