La umbra fetelor în floare

Grădinile Edenului la Armani

Fanteziile şi florile reprezintă un alt trend puternic pentru primăvara viitoare. În defileul lui Armani s-au distins compleurile formate din jachetă şi fustă, imprimate cu flori exotice, purtate cu ciorapi şi colanţi care reproduc aceleaşi motive ale Grădinii Edenului, iluminând parcă gambele.

“Nimfe” este titlul colecţiei Armani pentru primăvară-vară 2014. Flori ce sunt etalate atât pe pliseurile fustelor sau îmbinate cu fantezii diverse în nuanţe de roz, albastru spre gri, verde crud. Materialele sunt lejere, sugerând ideea unei femei aparent fragile. Amintind de romanticul “La umbra fetelor în floare” al lui Marcel Proust. Jachetele din ţesături uşoare sunt îmbinate cu pantaloni ampli care se opresc la gleznă. Importanţi sunt şi leggings, care completează ţinutele, ca într-un fel de continuitate între grădină şi corp, fiind aderenţi precum un tatuaj.

Culori fluide, ţesături lejere. Giorgio Armani creează o colecţie de taioare şi rochii splendide care trăiesc prin originalitatea ţesăturilor ce se suprapun unele peste altele, amintind de Aurora Boreală cu atmosfera ei magică şi romantică.

Gucci combină reţeua şi florile Art Nouveau

Sicilia de carte poştală la Dolce & Gabbana

Între 18 şi 23 septembrie, creatorii italieni şi-au prezentat la Milano noile colecţii pentru primăvară-vară 2014.

Directoarea artistică a Casei “Gucci”, Frida Giannini, a deschis “Săptămâna Modei” de la Milano cu o colecţie de primăvară-vară 2014 caracterizată prin transparenţe. Vara viitoare va trebui deci să învăţăm să manevrăm transparenţele. Văzute deja în mare număr la Săptămânile Modei de la New York şi Londra, ele sunt omniprezente la “Gucci”.

Dolce & Gabbana în nuanţe de roşu

De la T-shirt-urile din reţea neagră, care au deschis show-ul, la caftanele din muselină bogat brodate care l-au închis, propunerile au fost numeroase.

Din fericire, Frida Giannini ştie că tinerele nu se simt întotdeauna foarte bine cu jocurile translucidiăţii. Ea a conceput un sutien în triunghi din reţea neagră, care ar trebui să le ajute să se obişnuiască cu această tendinţă uşor riscantă.

La Krizia domină auriul în amestec cu galben şi brun

Firul roşu al colecţiei se regăseşte la fiecare siluetă, mai mult sau mai puţin aparent, dar întotdeauna detectabil într-o legătură ce înconjoară de mai multe ori bustul. Un efect de “bondage” pe care Blake Lively, aşezată în primul rând în calitatea ei de egerie a mărcii, a părut să-l aprecieze.

Pe faimosul sutien amintit s-au succedat combinezonul-chimono cu guler de piele, trenciuri uşoare cu spatele plisat sau rochii cu imprimeu floral Art Nouveau.

Universul Tod’s

Pe fond negru, portocaliul corai, bejul fond de ten şi lame-ul de culoarea aramei îşi răspund ca într-un desen de Erté. Gucci rimând întotdeauna cu stilul sexy, decolteurile coboară până la ombilic şi mai multe rochii sunt formate din simple “panouri” înnodate lateral, despicate până la şold.

Croieli ample şi detalii atletice fac totuşi purtabile aceste modele, aproape confortabile, dacă faci abstracţie de tocurile de 12 centimetri ale pantofilor.

Miuccia Prada

Diva învăluită în albul zăpezii la Roberto Cavalli

La fiecare şase luni, Miuccia Prada oferă un defileu care pare a da un răspuns diferit de fiecare dată întrebării “ce înseamnă femeia de astăzi”.

După defileul de toamnă-iarnă, creatoarea milaneză a ales pentru vara viitoare şase artişti promiţători pentru a-şi exprima propria viziune asupra femeii.

Roz pudrat la Roberto Cavalli

Graficienii El Mac, Mesa, Gabriel Specter şi Stinkfish şi ilustratorii Jeanne Detallante şi Pierre Mornet au pictat pereţii sălii în care s-a desfăşurat defileul.

Şi cum Miuccia Prada n-are egal în transformarea culturii pop în piese de modă, portretele de femei apar pictate pe genţi, fuste, rochii şi mantouri de blană. Se adugă sutienele brodate cu cristale, purtate ca banderole, jambierele de fotbal american compun o colecţie inclasabilă şi derutantă.

Degradeuri din organza la Fendi

Rochie lungă în culoarea piersicii la Scervino

Silvia Fendi şi Karl Lagerfeld au prezentat la Milano o colecţie cu linii riguroase, îndulcite de fineţea materialelor şi subtilitatea tonurilor.

“Ador să deturnez vocabularul vizual al comunicării informatice”, mărturisea amuzat Karl Lagerfeld. Directorul artistic al Casei din Roma anunţa “siluete monocrome şi culori bloc”.

Culori boreale la Armani

S-a remarcat paleta cromatică strălucitoare foarte îndepărtată de griul PC-urilor. Cu ochii ascunşi de lungi şuviţe brune ale tunsorii lor chop, termen folosit pentu a desemna tunsoare scurtă, primele manechine au arborat rochii ample, croite într-o suprapunere în degrade de mătase de un roz incandescent. Procedeul este declinat şi în portocaliu şi albatru Klein, dar şi în alb şi negru.

Jachete declinate în diferite nuanţe de roz, la Armani

În tmp ce la Gucci transparenţele aveau lejeritatea muselinei sau conotaţia sportivă a reţelei, la Fendi ele au ţinuta şi sofisticarea organzei. Minuscule motive geometice sclipesc pe rochii sau mantourile de vară. Îşi face apariţia şi pielea, decupată în bucăţi şi asamblată pe o bază de organza.

Cercei, inele şi manşete ce mixează blana şi cristalele adaugă o notă de modernitate ansamblului. La “Fendi”, de patru generaţii, moda este cu adevărat o poveste de familie.

Pasel, flori şi caşmir la Burberry

Eleganţa felliniană la Dolce & Gabbana

Cu rochii din dantelă victoriană fabricată la Nothingham şi mantouri din lână de capră scoţiană, ”Trandafirul englezesc”, colecţia “Burberry” pentru primăvară-vară 2014, ilustrează savoir-faire-ul englezesc în materie de modă.

Violet lila, verde fistic, bleu pal, roz piersică formează gama cromatică a colecţiei. Folosind dantelă victoriană fabricată la maşini de epocă din Nothingham şi caşmir provenind din Scoţia, Christopher Bailey, Directorul General de Creaţie, a pus accentul pe specificul englezesc.

Rochie elegantă de seară Armani

“Am lucrat urmărind fragilitatea şi lejeritatea. Iubesc ideea unei ţinute sexy şi vulnerabile, protejată de ceva liniştitor”. Top modelele de pe podium au fost şi ele “made in England”. Edie Campbell a pus în evidenţă rochia uşoară, aproape invizibilă, printr-o haină cu umeri rotunjiţi. Jourdan Dunn a lăsat să i se ghicească sânii printr-o bluză transparentă. Cara Delevingne a purtat o capă scurtă din plastic brodată cu flori de cristal pe umeri.

Atitudine cool la Paul Smith

Taioare cu fustă-pantalon şi pălării Armani 2013-2014

Creatorul britanic a prezentat o colecţie inspirată de boema anilor ’70.

Bluze fluide şi rochii lungi în stilul anilor ’70, un costum albastru cobalt cu epoleţi, cu o haină decoltată purtată direct pe piele şi un pantalon amplu lung până la pământ au deschis show-ul.

Pardesie şi pălării anii ’30 la Armani, în colecţia toamnă-iarnă 2013-2014

Cu părul zburlit, cu decolteuri fără sutien, manechinele degajau o senzualitate dezinvoltă.

Bluzele stil cămaşă, descheiate până la talie sau căzând pe umăr, purtate cu pantaloni cu pense sau cu manşetele răsucite, sunt uneori accesorizate cu o centură de piele înnodată în talie.

Rochie şi jachetă Armani

Imprimat pe un mini-şort din jacquard sau brodat pe mânecile unei haine bărbăteşti albe, motivul picior de cocoş, de culoare albastru safir şi verde smarald, a fost forte apreciat. Dar clou-ul spectacolului a fost imprimeul cu narcise pe un fond albastru-cer al unei rochii lungi în stilul boemian, cu volan, sau pe o bluză satinată cu guler răsfrânt.

Dolce&Gabbana ca un film de Fellini

Nimfe se intitulează colecţia Armani, cu ţesături din mătase lejeră

Manechine între ruine. Dolce&Gabbana au utilizat, ca într-un film al lui Fellini, imagini din alte timpuri, prezentând diferite colţuri ale Siciliei: Selinunte, Segesta, Siracusa, îmbrăcându-şi divele cu rochii din voaluri transparente, având desenate pe ele capiteluri şi ruine, monede antice…

Totul este transfigurat într-un fel suprarealist, precum în Satyricon, dar realizat într-un auriu solar. Pentru vara viitoare este de ajuns să porţi o centură, un colier sau o pereche de sandale cu aceste detalii pentru a fi original. Stiliştii au realizat o cercetare despre perioada grecească în Sicilia şi au descoperit că fiecare oraş avea monedele sale şi astfel le-au reprodus pe haine şi accesorii.

Roberto Cavalli a adus pe podium eleganţa anilor ’30

Moda excentrică de la Prada

Stilistul italian a imaginat o Divă hollywoodiană, sexy. Eleganţa anilor ’30 este revizitată cu tehnici îndrăzneţe. Eroina lui este fals timidă, cu bijuterii masive şi inele din metal etalate pe rochii. Imprimeuri cu flori, blănuri, detalii animaliere şi preţioase ţesături definesc estetica contemporană a lui Cavalli, unde arta şi artizanatul nu se limitează la pictura realizată de mână, ci se extinde la hainele brodate cu cristale, cu mici lanţuri, pentru a crea un efect senzual de armătură.

Trench Blumarine

Într-un interviu recent, Roberto Cavalli vorbeşte despre volumul său autobiografic “Just Me”: “Talentul meu este acela de a descoperi într-o ţesătură, într-o rochie, o femeie. Încă o dată mărturisesc că nu sunt stilist pentru că nu ştiu să desenez. Şi dacă am reuşit este pentru că am gândit moda ca un prêt-à-porter”.

Pantaloni din piele şi blazer din antilopă, la Blumarine

Stilistul nu ascunde nimic. Nici înfrângerile, dar nici succesele şi fuga sa de stereotipie. Este istoria unui bărbat care a parcurs secolul XX nu fără greutăţi. Autobiografia sa se deschide şi se închide cu mitul tatălui său, Giorgio, răpit din mijlocul familiei şi împuşcat sub ochii soţiei şi fiului său de 3 ani, în 4 iulie 1944. Acea tragedie l-a învăţat să nu-şi piardă speranţa şi i-a trezit dorinţa de a învinge. Cavalli povesteşte cum de la vârsta de 11 ani a început să construiască cai din lemn pe care apoi îi vindea într-o discotecă.

Un capitol important în autobiografia sa sunt femeile: mama şi sora, care l-au ajutat să-şi reconstruiască viaţa, alături de alte doamne din viaţa sa, Silvanella, cu care a avut doi copii, dar mai ales Eva, parteneră de viaţă şi de muncă. Au împreună trei copii: Rachele, Daniele şi Robert. “Astăzi iubesc femeile pentru feminitatea lor, şi nu pentru sex”, scrie el în ultimul său volum apărut.

Pantaloni, top şi blazer alb cu galben

Femeile lui Cavalli, în ultimul său defileu, reprezintă eleganţa anilor ’30, sunt timide şi visează, aşa cum le defineşte stilistul.

Dar să nu uităm că oraşul care l-a ajutat atât de mult a fost Florenţa, după cum declară el. Pentru că acolo a învăţat limbajul modei. Volumul autobiografic al lui Cavalli este o poveste de speranţă şi optimism, deşi se încheie cu rândurile “Tată, aceasta este istoria vieţii mele… dar nu aş fi putut s-o construiesc fără tine”.

Noul stil al lui Scervino

Blumarine, un stil al eleganţei

“Scervino” uneşte în garderaba sa extremele. Jachetele căptuşite cu şantung sau cu vizon se poartă peste şorturi sau fuste scurte plisate. Totul foarte scurt, penru a scoate în evidenţă frumuseţea gambelor. Un tandem care asigură dezinvoltura.

“Scervino reinventează dayweare, îmbinând denimul şi inul cu cardiganul şi caşmirul. Fustele scurte din şifon plisat şi rochiile lungi inspirate din caftane elegante, totul luminat de cristale Swarovsky care îmbogăţesc reverele jachetelor şi T-shirt-urile.

Jocul de transparenţe, cu detalii senzuale, simbolizează eleganţa de la “Blumarine”. Flori şi buline, cu linii perfect tăiate pe talie care subliniază silueta feminină.

Defileul de modă Emporio Armani în care se disting jachete cu basc

La “Tod’s”, în afara accesoriilor atât de apreciate în întreaga lume, s-au evidenţiat acum jachetele şi mantourile din piele, de la roşu la bordo până la portocaliu, o culoare atât de vie, îmbinată cu maron sau alb, desenate de Alessandra Facchinetti.

Creaţiile de la “Krizia” abundă în pliseuri, transparenţe şi contraste. De la albul absolut la auriu, trecând printr-un albastru metalizat spre argintiu. Efectul este obţinut din îmbinările dintre organza japoneză cu pulverizări de aluminiu şi la desenele animaliere. Fustele lungi sunt plisate şi romantice, în timp ce transparenţele se joacă cu motivele grafice, alternând opacitatea cu inserţiile luminoase.

Stilul burghez la Bottega Veneta

“Bottega Veneta” reprezintă noul stil burghez, o îmbinare perfectă între eleganţă şi dezinvoltură, graţie creatorului său, Tomas Maier. Colecţia a plecat dintr-un punct precis: ţesătura. Volane, rochii drapate, ornamente pentru rochiile de seară dialoghează cu ţinutele de zi, în special cu bluze stil chemisier şi cu tunici, în scenografia vestimentaţiei de coktail. Totul este de un rafinamet absolut, chiar şi accesoriile, cu mici genţi şi pantofi din piele de crocodil, care dau o notă de lux.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.