
Linia de tren direct între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, care avea termen inițial de finalizare 2018, a fost scoasă din nou la licitație. Este vorba despre contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate pe baza căruia vor fi modernizați 17 km de linie și construiți încă doi kilometri care lipsesc până la Aeroportul Otopeni. La prima licitație din 2016, nu s-a prezentat niciun ofertant.
Proiect de 97 de milioane de euro
Proiectul este cuprins în Programul Operațional Infrastructură Mare și are un cost estimat de aproape 100 de milioane de euro, cu finanțare europeană. Realizarea unei legături feroviare- tren sau metrou- între București și Otopeni este una dintre obligațiile asumate de România pentru a putea găzdui patru partide de fotbal la Euro 2020. Totuşi, întârzierea de doi ani face ca finalizarea liniei de tren până în 2020 să fie incertă. Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a promis luna tecută, la Comisia de Transporturi din Camera Deputaților, că, ia în calcul implicarea directă a Companiei CFR Infrastructură. Asta ar însemna ca proiectul să se deruleze în regie proprie: ,,Nu concep ca până în 2020, la Campionatul European, să nu existe legătură pe cale ferată între Otopeni şi Bucureşti. Am cerut Companiei de Infrastructură să privească cu atenţie la posibilitatea ca totuşi in extremis să poată interveni cu resurse proprii în dezvoltarea şantierului şi atingerea acestui obiectiv.”, a spus Lucian Șova. Potrivit anunțului postat în SEAP, durata contractului pentru revizuirea studiului de fezabilitate este de 14 luni de la semnarea acestuia iar termenul limită pentru evaluarea ofertelor este august 2018. În prezent, o călătorie de doar 35 de km. între Gara de Nord și Aeroport cu ,,Săgeata Albastră” durează 70 de minute deoarece călătorii sunt transportați cu microbuze pe ultimii kilometri până la Otopeni. Capacitatea maximă de transport feroviar între Gara de Nord și Otopeni este de 2000 de călători pe sens/zi, total insuficient zecile de mii de suporteri așteptați să aterizeze la București pentru Euro 2020.
Stati blanzi,nu se face nimic,firmele de taximetrie au sarit cu banii!De cate ori au nevoie presanta de malai,anunta licitatia Gara de Nord -Otopeni!Vine congresu PSD ,cin’ sa-l plateasca?!
Daca se scotea la licitatie ferul vechi , 50 de firme de melitieni erau prezente , aveau nevoie doar de sudor ce stie sa taie si de necalificati sa care . Dar daca este vb de a construi doctoranzi romani nu mai se stie . Halal structuri nationale , va-ti distrus tara si sunteti in postura prostului .
Altadata se dispunea si se executa lucrarea de catre o firma romaneasca, desigur. Nici dupa 28 ani, multi romani nu inteleg pe ce lume traiesc…