
A sosit momentul – trebuia de multă vreme acționat! – să se pună capăt multiplelor privilegii de care beneficiază această castă a magistraților.
De fiecare dată când s-a încercat să li se taie privilegiile, magistrații au sărit, în haită!, să și le apere, invocând, de regulă, independența și stabilitatea Justiției. Se pare că în logica lor, evident, profund disfuncțională și strâmbă, cele două se pot realiza numai și numai dacă ei beneficiază de salarii, pensii și bonusuri foarte grase. Și le cam au! Și le cam au cam de foarte multă vreme! Și nu ar mai trebui să le aibă, cu atât mai mult cu cât actul de justiție este profund viciat!
Aproape 8 000 de persoane din sfera justiției (5680 de judecători și procurori, plus 2291 personal auxiliar din instanțe / parchete) beneficiază de pensii speciale și nu modeste, ci foarte, foarte mari.
Astfel, în timp ce pensia medie în România este de aproximativ 2 500 de lei, pensia specială medie a magistraţilor este de 25 000 de lei. Altfel spus, deși mare parte din pensia specială nu e rezultatul contributivității, ea este de 10 (zece) ori mai mare decât a celorlalte categorii sociale, care este un rezultat strict al contributivității. Celelalte categorii sociale, în medie, beneficiază după 65 de ani de pensie, ei pot beneficia de pensia lor specială și după 48 de ani. Suntem în fața unei mari inechități, pe care ei, magistrații – ei care ar trebui să fie primii în lupta pentru eradicarea inechităților! – și-o apără cu o disperare vocalizată insistent pe diverse portative.
Când se punea, însă, problema apărării principiilor fundamentale ale statului de drept, la care, în diverse perioade, din nefericire!, politicul a atentat, cei mai mulți magistrați au tăcut mâlc, savurându-și liniștiți, fără crampe de conștiință!, opulența.
Lucrurile stau, oarecum la fel, în ce privește salarizarea medie a celorlalte categorii sociale și salarizarea magistraților, existând o mare diferență între cele două segmente de salariați.
Și inechitatea apare mai flagrantă atunci când facem un simplu studiu al timpului efectiv de lucru dintre cele două categorii. Din cele 250 de zile de muncă (medie pe an) magistrații lucrează doar … 153 de zile, adică un procent de 61,2% din timp. Și asta pentru că beneficiază, legal, dar profund imoral!, de așa-zisa Vacanță judecătorească de 62 de zile (1 iulie – 31 august) și de 35 de zile de concediu (timp în care celelalte categorii sociale au doar 25 de zile de concediu pe an).
Și apoi, ca un detaliu, sunt prezenți magistrații la lucru de la ora 8,00 la ora 16,00, în fiecare zi de muncă? Ce-ar fi să le introducem niște cartele electronice de prezență și să stea să-și facă treaba 8 ore / zi, că oricum se plâng că au mult de lucru!
Și apoi, ca un alt detaliu, deloc nesemnificativ!, câți dintre magistrați și-au luat concediile „de regulă” – așa cum, foarte flexibil!, stipulează legea acum – în timpul vacanței judiciare și în fapt nu și l-au efectuat, dar și l-au decontat? O statistică pe acest subiect cred c-ar fi extrem de relevantă!
Apoi, vine întrebarea firească: de ce magistrații beneficiază de o așa-zisă Vacanță judecătorească, adică altfel spus de 2 luni de huzur pe an, plus un concediu de 35 de zile (care se materializează apeoximativ într-o lună și mai bine de jumătate)? De ce din 12 luni de muncă pe an, magistrații lucrează doar 8 luni și ceva, timp în care celelalte categorii sociale lucrează 11 luni pe an?
A!, am aflat recent de la Elena Costache, șefa Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), care, probabil furată de sintagma superior din denumirea instituției, cu un tupeu grețos, ne spune – absolut senină! – că „Din toate punctele de vedere suntem unici, nu am de ce să mă feresc de acest cuvânt.” și, drept urmare a logicii ei, „Nu putem să punem egal între magistrați și celelalte categorii sociale.”
Tipa asta, care se consideră un fel de zeitate, care se uită la celelalte categorii sociale ca la niște gândaci, tipa asta, ale cărei declarații, ce intră în matricea retoricii rasismului social!, mai este, încă, în magistratură!? Și, culmea!, mai este chiar șefă!?
Dacă cele trei puteri ale Statului (puterea legislativă, puterea executivă și presa – ca a patra putere) nu pun frână derapajelor evidente ale puterii judecătorești, riscăm ca aceasta să-și aroge calități de supraputere (cum, de altfel, a și făcut-o în câteva rânduri, inclusiv în ce privește anularea alegerilor prezidențiale din 2024) și să intrăm sub zodia nefastă a Magistrocrației.
Cand doctorul da rateu la o operatie de chirurgie,de exemplu,pacientul ramane cu sechele si statul ii face pensie de handicap!statul,prin magistrati este obligat sa se indrepte contra medicului vinovat si sa recupereze paguba,deficitul!cate asrtfel de autosesizari are MJ?ZERO!doar un mic wxemplu!e legal alocatii si pensii taiate concomitent cu marirea de taxe si impozite,asa zic ei!doar la ei nu!
Justiția este singura categorie de angajați care a câștigat în instanță toate tăierile de salarii de pe vremea tandemului Boc-Băsescu!!! Multe sindicate au acționat în instanță, dar toate au pierdut. Cum adică??? Păi așa! Doar lor și-au dat câștig de cauză. Și au primit cu toții diferențe salariale de sute de milioane ți.p de vreo 6 luni de zile consecutiv. Cum e posibil ca toți ceilalți angajați la stat să piardă procesele??? Judecați și voi că doar nu suntem tâmpiți!
Se vede cum muncesc, ce soluții dau după cum au interes, cum țin dosare ani de zile până se prescriu. Magistrații sunt tot salariați că toți ceilalți, nu au stele in frunte. Trebuie sa le fie calculată pensia in funcție de contributivitate, nu e nimeni special. Fiecare meserie are riscurile ei.
Gândiți-vă că această costachelă are o „diplomă” de la un butik de diplome „universitare” ce nu exista legal! IMPOSTOARE PERFECTĂ, pusă pe post PE ȘPĂGI!
Ce faci, Bolo’? Cum rămâne cu promisiunile tale?
P.S. De Mukușor nu ne-batem-capu’, știm toți că el e acolo DE DECOR, ca să aibă Micron la ce privi în zare, la Dunăre și la fauna dîmbovițelească…
Domnule redactor, minți și manipulezi! Luat de valul de antipatie contra magistratilor, justificat de aroganta si lacomia acestora, nu trebuie sa arunci pe taraba si neadevaruri: nu exista o vacanta judecatoreasca in sensul indicat de dumneata, caci nu se pune lacatul pe judecatorii si tribunale, nici pe procuraturile ce le deservesc. Intre 1 iulie si 1 septembrie activitatea se reduce la solutionarea dosarelor urgente iar in aceasta perioada, cine poate, intra si in concediu de odihna pentru ca de la 1 septembrie sa poata da randament. In realitate, multi judecatori si procurori stau la serviciu inca vreo saptamana, chiar doua, fiind totusi in concediu, ca sa motiveze dosarele restante. Cat despre program, magistratul nu e un strungar sau un functionar de primarie, el sta in sedinta de judecata pana se termina toate dosarele, asa ca il apuca si miezul noptii la serviciu. Ce zici, unul care sta inca 4 sau 5 ore peste ora 16 ar trebui sa revina la munca a doua zi la 8? Nu cu intoleranta si minciuna se rezolva problemele din societate si ar trebui sa stii chestia asta. Rusinos!
Bună ziua. Eu nu mi-am propus să mint sau să manipulez. Îmi sunt străine aceste practici. Vorbeam de privilegii date de lege (dar imorale, mare parte din ele, iar eu m-am oprit doar la câteva). Să cităm:(1) Vacanţa judecătorească este de două luni în fiecare an calendaristic, în intervalul 1 iulie-31 august. (2) Concediul de odihnă anual pentru întregul personal al instanţelor judecătoreşti se efectuează, de regulă, în timpul vacanţei judecătoreşti. (3) În timpul vacanţei judecătoreşti vor fi judecate cauzele pentru care legea prevede soluţionarea de urgenţă şi cu celeritate şi cele în care s-a încheiat un acord de mediere, indiferent de obiectul judecăţii. Deci, un magistrat, potențial, poate să-și facă vacanța judecătorească, apoi concediul, potrivit legii. Când un magistrat, un medic, un polițist, un militar, un zidar, un profesor, un electrician, etc. și-a ales meseria a știut fiecare ce provocări îi aduce în față meseria: ture de noapte, stres, accidente, răzbunări, etc. Îi este atât de greu unui magistrat? Să părăsească sistemul și să se ducă unde-i mai ușor. Dacă am face un studiu statistic, ce ne-ar revela? Au părăsit magistrații sistemul, în masă, înaintea pensionării timpurii ? Mă îndoiesc sincer! Dar ce mă miră și pe mine este cum nu văd ei discrepanța aceasta uriașă între privilegiile lor și statutul celorlalte categorii sociale. Ei nu-și dau seama câtă ură / furie se acumulează, zi de zi, contra lor. Și continuă, senini, să-și apere cu cerbicie privilegiile. Cum să spui / să pretinzi că o pensie de 11 000 de lei în mare parte rezultat al necontributivității! este mică!? Despre ce vorbim!? Guvernanții încă nu au fermitatea necesară! Le recomand /vă recomand să citiți câteva studii privind proiecția de suportabilitate a românilor în noua conjunctură și cu o proiecție spre un anumit orizont de timp. O să îi / vă pună serios pe gânduri!
Domnule Seserman, nu pensiile de 11.000 lei sunt mari, pensiile de 2.500 lei (500 euro) sunt mici!
Solutia pentru toate anomaliile generate de legi ambigue sau strambe se afla tot la organul legislativ! Ii vedeti insa pe parlamentari preocupati sa rectifice neintarziat actele normative problematice care au provocat inechitati si abuzuri dovedite? Probabil ori nu se pricep ,ori nu doresc indreptarea erorilor vizibile si de pe Luna ori prevad vetoul CCR!
@Ileana Rollason
Infaptuirea justitiei se face prin intermediul legilor si al modului complex de organizare, in etape: cine se considera nedreptatit apeleaza la instantele superioare. Imunitatea ar fi atacata frecvent de coruptii cu functii si nu numai(uneori s-a si intamplat ceva asemanator:contestarea/controversa completelor etc), s-ar ajunge la procese despre procese, ceea ce evident este aberant.
In afara celor spuse ,astia infuleca pensie o.perioada de 5 ori mai mare decat ordinarii,asa ne numesc unicii speciali .Iesind la 48 ,pana la 88 iar ceilalti 7 8 ani deci calculat sunt de 50 de ori mai platiti
Oamenii buni , magistrații și CCR au ținut la putere această camarilă alogenă,un război deschis cu magistrați pe tema crizei financiare ,va fi greu de gestionat ,cu un singur pierdant ,sunt multe schelete ale politicienilor corupți prin dulapuri și de aici vine nenorocirea
QED…eu am fost cenzurat de fiecare data cand am incercat sa exprim (folosind constructii mai simple dar la fel de argumentate!) ceea ce autorul articolului a punctat…cred doar ca ar trebui reamintit ca derapajul „justitiei” a inceput cu valeriu stoica
Intreaba=l pe boc de la cluuuj ce conditii trebuiau sa indeplineasca viitorii juristi ?
Nu pleacă cîinele de la măcelărie!
Nu-și va da nimeni demisia
Să se reînfințeze secția specială de cercetare a celor corupți și să stabilească și ce răspunderi au.
Apoi om mai vedea!
Inca o data zic: legea le permite sa aiba aceste salarii. Legile se fac in parlament, acolo se corecteaza deci orice este excesiv sau neconform cu realitatea din tara. Apoi exista aceasta aceasta CCR care dispune cum doreste de prerogativele sale: anuleaza alegeri fara nici o baza legala, gaseste neconstitutionala micsorarea veniturilor lor etc. Si atributiile acestei CCR tot in parlament se regleaza prin lege. Degeaba urla presa ca magistratii au salarii si pensii uriase, ei singuri nu si le vor reduce. La parlament trebuie sa urlati sa dea legi corecte. Ce sa faca sefa CSM sa isi taie singura pensia si salariul? Sigur poate fi impinsa sa demisioneze dar in locul ei vine alta persoana cu aceleasi beneficii. Asta e rolul parlamentului sa dea legi pentru poporul roman, legi drepte.
Se pot zice multe despre judecatori (chiar foarte multe) dar asta ca ar munci putin este noua. Spre stiinta, un judecator munceste de-i sar capacele si in asa zisa vacanta judecatoreasca si in week-enduri, iar program este un cuvant numai pentru masina de spalat. Nici nu au cum altfel, la cate dosare au de rezolvat.
Dimpotriva, ar fi de dorit sa aiba un program cat mai scurt si vacante cat mai lungi (ca noi toti de altfel) pentru o calitate mai buna a activitatii.
Faptul că au multe dosare de soluționat este adevărat.Dar să vedem care ar fi cauzele acestei situații:
-faptul că magistrații se pensionează în jurul vârstei de 50 de ani, poate fi o cauză? Eu zic că da. Sunt în jur de 5700 de pensionari din justiție. Dacă fiecare ar fi lucrat cu 2 ani în plus, erau 11400 de ani de lucru. Se puteau rezolva câteva dosare în timpul acesta…
-multe dosare nesoluționate până la prescrierea faptelor- este o realitate. Să fim înțeleși, prescrierea unei fapte se face după ani de zile și nu vorbim de un an doi… Normal că se acumulează în timp, dosarele.
-faptul că, așa cum spunea președintele, este debandadă. Nu se face o planificare a celor care au îndeplinit condițiile și pleacă din sistem. Nu există condiția ca cei care pleacă să soluționeze macar majoritatea dosarelor pe care le au în lucru. X hotărăște că de luna viitoare se pensionează, dosarele ,,lui” se redistribuie și se reia de la zero toată procedura.
Să te ferească cine RĂMÂNE, de alte invective,copile!
Dacă cei câteva mii de oameni, își dau demisia mâine…..
Mama Domniei Voastre este de acord cu revolta emanată din text?
Instituțiile Statului, NU s-au semnalat pentru text instigator?
Profesionist sau „diplomatist”?
Așteptăm demisiile.
Articolul are un titlu magic, inspirat.NU SALARIILE MAGISTRATILOR SUNT DE ATACAT, însa, ci IMUNITATEA LOR: POT SA FACA ORICE, FARA SA RASPUNDA CIVIL SAU PENAL! Elena Costache are dreptate: „magistrat” nu-i = cu restul angajatilor, în afara celor ai Ministerului finantelor: 35 de ani de eforturi, si ei, întru falimentarea deplina a tarii, si imuni. Sau Nastase Adrian si complicii, autori de far’-de-legi („restituiri”, si „privatizari” = jaful banului public). Magistrocratii = 35 de ani întru distrugerea, în România, a sistemului juridic al lui Napoleon I (corsicanul).
In Romania, zeita Themis a fost inlocuita de Doamna cu coasa, iar magistratii au devenit parazitii societatii, traiesc pe spinarea ei.
erata: „Seserman”. „în afara celor ai Ministerului finantelor”.
NU SALARIILE MAGISTRATILOR SUNT DE ATACAT, @Seseman, ci IMUNITATEA LOR! POT SA FACA ORICE, FARA SA RASPUNDA CIVIL SAU PENAL! Elena Costache are dreptate, „magistrat” nu-i = cu restul angajatilor, în afara de Ministerului finantelor: 35 de ani de eforturi întru falimentarea deplina a tarii, si imun. Sau Nastase Adrian si complicii, autori de far’-de-legi („restituiri”, si „privatizari” = jaful banului public).