Maşinile ar putea fi ridicate numai ca măsură excepţională

Maşinile ar putea fi ridicate numai ca măsură excepţională, când obturează traficul sau constituie obstacol pentru circulaţie, potrivit unei iniţiative legislative. Propunerea legislativă privind ridicarea şi depozitarea vehiculelor staţionate neregulamentar se află, în prezent, în consultare publică la Senat. Legea reglementează modul în care vehiculelele staţionate neregulamentar, potrivit Codului rutier, pot fi ridicate şi depozitate […]

Maşinile ar putea fi ridicate numai ca măsură excepţională

Maşinile ar putea fi ridicate numai ca măsură excepţională, când obturează traficul sau constituie obstacol pentru circulaţie, potrivit unei iniţiative legislative. Propunerea legislativă privind ridicarea şi depozitarea vehiculelor staţionate neregulamentar se află, în prezent, în consultare publică la Senat. Legea reglementează modul în care vehiculelele staţionate neregulamentar, potrivit Codului rutier, pot fi ridicate şi depozitate […]

Maşinile ar putea fi ridicate numai ca măsură excepţională, când obturează traficul sau constituie obstacol pentru circulaţie, potrivit unei iniţiative legislative.

Propunerea legislativă privind ridicarea şi depozitarea vehiculelor staţionate neregulamentar se află, în prezent, în consultare publică la Senat.

Legea reglementează modul în care vehiculelele staţionate neregulamentar, potrivit Codului rutier, pot fi ridicate şi depozitate de către administraţiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz.

Potrivit proiectului, perioada maximă de depozitare ar urma să fie de şase luni, după care proprietarul „va fi somat în scris despre valorificarea vehiculului”.

„În cazul în care, deşi parcat într-un spaţiu public amenajat, vehiculul staţionează o perioadă mai mare de şapte zile calendaristice, fără a fi mişcat, acest spaţiu se consideră abuziv ocupat, vehiculul urmând a fi ridicat, transportat şi depozitat”, a se mai arată în proiectul de act normativ.

În iniţiativă se mai prevede ca sumele încasate ca urmare a ridicării şi depozitării maşinilor să constituie venituri la bugetele locale şi să fie folosite pentru amenajarea locurilor de parcare şi pentru achiziţionarea de utilaje speciale pentru ridicarea şi depozitarea vehiculelor parcate regulamentar.

„Solicitarea de sume de bani cu titlul de contravaloare a serviciilor de ridicare, transport şi depozitare de către firmele private este interzisă”, propun iniţiatorii proiectului.

Proiectul urmează să fie dezbătut de Senat în calitate de primă Cameră sesizată.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.