Proiect

Mașinile din provincie, în București doar cu plată

Mașinile din provincie vor intra în București doar după achitarea unei viniete. Gabriela Firea a anunţat, miercuri, un proiect prin care, de la 1 ianuarie 2020, mașinile care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov vor putea intra în Capitală doar după plata unei viniete. Mașinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Capitalei.

„Astăzi vă voi prezenta un proiect pe care îl lansăm în dezbatere publică, în consultare publică, de astăzi va fi publicat și pe site-ul Primăriei Generale, dar mi s-a părut normal ca primarul general să explice ideile principale ale acestui proiect, care vizează reducerea poluării. Așa cum știți, ne aflăm pe un loc neonorant în ceea ce privește poluarea, la nivelul țărilor Uniunii Europene suntem pe locul 6, este un fapt îngrijorător”, a declarat Gabriela Firea.

Primarul a anunțat introducerea unei viniete pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov.

„Autoturismele care nu sunt înmatriculate în București și zona metropolitană, adică județul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală, vor trebui să facă dovada că și-au achiziționat o vinietă pe București, Oxigen B unde B vine de la București, care va costa pentru o zi 10 lei, pentru un an 19 milioane. Celelalte intervale vor fi prezentate de către directorii de specialitate. Mă refer la mașini înmatriculate în celelalte județe și în alte țări, inclusiv Bulgaria”, a spus Gabriela Firea.

„Cât privește aceste autoturisme neînmatriculate în București sau Ilfov, dar care au un grad mare de poluare, adică Non-Euro, Euro 1 și Euro 2, acestea nu vor avea acces în centrul Capitalei. Directorul Direcției Transporturi va prezenta perimetrul la care mă refer, zona care este cea mai poluată și care ne aduce cele mai multe neplăceri din punct de vedere al sănătății populației. În ceea ce privește autoturismele înmatriculate în București și în zona metropolitană Ilfov, acestea vor avea accesul interzis dacă sunt poluante de asemenea în zona centrală începând cu 1 ianuarie 2020, adică peste câteva luni, și mă refer la mașinile Non-Euro, Euro 1 și Euro 2, iar autoturismele Euro 3, chiar dacă sunt înmatriculate în București și Ilfov, vor trebui să plătească o vignetă, vigneta Oxygen C, acest C- de la Centru”, a completat edilul.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2

26 de Comentarii

  1. … carul inaintea boilor, va rezulta un kaka-maka de rasunet mondial.Incredibil ce le debiteaza mintea idiotilor din Primaria Bucuresti.

  2. Pai sa faca asta toate orasele mari. De ce ar trebui ca masinile inmatriculate in Bucuresti sa circule moka in Cluj, Constanta sau Timisoara de ex.?

  3. jaful de combina platforma a lui dide e pro-Euro! pentru Dumnezeu si in numele Democratiei, nu va opuneti Diasporei si Europei!

  4. Exista propunerea, dupa acest anunt al acestei candidate la Presedintia Romaniei ca la Ploiesti bucurestenii si cei din judetul Ilfov sa achite 50 lei pe zi, pentru a circula prin oras!

  5. Firea ,cred ca s-a pierdut cu firea.Eu unu cred ca romanului cind ajunge intr-o pozitie asa mai rasarita in structura statului, i se pune asa o ceata pe minte sau sufara o diminuare cerebrala.O fi aerul prea tare pe sus ,pe acolo?Propun sa aducem nepalezi, ca astia sunt obijnuiti cu inaltimile ,si poate nu s-or pierde asa cu „Firea”.

  6. … mintea lor e la noi in …, ca atat ii duce creierasul ala de sudisti hoti si oligofreni.Poti pune interdictie eventual cu referire la normele de poluare…oricum, pesta porcina zace in Bucurestiul ala de 30 de ani, ca numai porci si scroafe au trecut prin cea mai mare cocina din lume: Casa Porcilor Poporului!

  7. Bre, cocalare car cuboi,de la 11:39, pe tine cum d enu te-au pus la jug?In Jermanica, Madrid ori Parigi de multa vreme chestiile ashtia se practica. Ba chiar si cercolatia in weekend cu numere cu sot ori fara de sot prin mariel orase. Ce parere ai ? Nu vreti voi o tara ca afara??? E drept, pentru scormonitorii prin pubele de la #Rezist nu e avantajos,da’ va puteti lua trotinete elctrice cu portbagaj pentru resturile de pizza ! Sau nu mai vreti o tara ca afara ??? Corect ar fi ca japitzele si panaramele de asa zisi ”soferi ”din Bukale – pe care-i vezi weekend de weekend parcati fara jena pe terceriel de pietanoi ori liniile d etranvai, pe iarba ori nisipul plajelor de pe Litoral pana sus la munte pe pajistile
    ori poienele de pe Bucegi, Rarau ori Caeahlau, sa plateasca rovienieta pentru poluare in TOATA Romanika !

  8. prima data faci largesti centura capitalei si faci intrari ok si abia dupa asta iti poti permite sa propui asemenea taxe nesimtite din care sa va luati voi salarii mari DEGEABA si sa plantati gazon aiurea,care se usuca in 2 sapt si necesita intretinere foarte costisitoare sau sa scimbati borduri unde nu e cazul.

  9. Pai sa faca! Daca te uiti in Bucuresti pe orice strada sunt circa 45-55% masini din Bucuresti si diferenta din alte judete. Stai un Bucuresti fiindca ai un job aici, te transferi in Bucuresti si platesti impozite aici. Ca numar de masini sunt 2 milioane inmatriculate cu B si inca vre-o cateva sute de mii, permanent in Bucuresti, fiindca proprietarii au un job aici, dar sunt inmatriculate la ei acasa. Nu este normal si nici legal dar traim in tara lui „lasa ma ca merge asa!”. Daca ma duc in Cluj, Timisoara sau Iasi o saptamana platesc 70 lei la bugetul Clujului,Timisoarei sau Iasului, daca o sa fie o astfel de taxa (si cred ca multi nu stiu ca exista „taxe de oras”) daca ma mut acolo cu serviciul, imi trec masina pe Cluj, TM sau IS ca acolo stau si poluez permanent! Unde-i problema!? A! si sa nu zic de alegerile locale la care toti acesti de „nebucuresteni, bucuresteni” nu vor putea vota fiindca nu vor avea dreptul, domiciliul lor permanent fiind in alt oras! Ce ziceti???

  10. si daca am otomobil electric, tot platesc taxa de polooare?

    pe de alta parte, mai sint si alte mari orase care practica o taxa de poluare ptr accesul in anumite zone ale orasului in zilele lucratoare. vezi city-ul londonez. dar chiar si acolo masinile hibrid si electrice sint exceptate de la taxa.

  11. Cinic,nu? Asta e gandirea privind afacerile, corect spus: jaf la buzunarul si contul contribuabilului! Hello,madam,dar cum ramane cu rablele din zona mentionata de tine,alea nu „e” nicio problema,nu? Cineva spunea „discriminare in spatiul romanesc, ură si iar ură fata de provincie”! Dar daca se va muta capitala tarii la Iasi si veti ramane scufundati in prostie, mai cereti taxe de la 10 lei la 19 milioane?

  12. Foarte bine! Ar trebui interzise in Bucuresti masinile pe motorina( tractoare) sa-i vad atunci pe smecherii cu herghelii de cai sub capota care nu au bani de un plin ce moaca fac! A ajuns Romania groapa de gunoi auto a Germaniei! Huuo DANCILA!

  13. Ce poate sa faca un politician de doi lei incapabil si corupt, cand nu este in stare sa faca nimic ? Scoate o foaie A4 si un pix din sertar si „trage” o lege sau ordonanta prin care taxeaza sau interzice ceva. Ceva de ce nu a fost in stare sa se ocupe sau rezolve. Acum vrem sa taxam pulimea care nu are masini Euro 200, ca noi cei smecheri, cei care ni le-am luat din furaciune…Daca tot vrem sa fim „ca afara” sa isi stoarca mintea de tarani prosti sa construiasca parcari, piste pentru transport alternativ in tot orasul, nu la misto, doar pe Kiseleff, sa modernizeze sistemul de semaforizare luat pe spaga de UTI, sa largeasca arterele de circulatie si sa ofere un transport public civilizat, eventual sa nu mai construiasca intr-o suta de ani 10 km de metrou, etc… si apoi taxe si pretentii. EVENTUAL, sa se mai gandeasca si cum sa faca sa creasca nivelul de trai al romanilor ca isi mai poate schimba si ei masina totusi, odata la 15 ani…
    Ce sa faca cu cei 10 lei/auto ? Sa mai infiinteze inca 100 de companii municipale ilegale, ca sa plimbe alte spagi numai intre ei, cum se intampla acum ?
    S-o fi intrebat duda asta cat de constutionala este o astfel de „hotarare”, privind limitarea capacitatii de deplasare a individului, bazandu-se pe aceste criterii ?

  14. Pai sa puna taxa de „acces/protectie” toate localitatile, intri in localitate, opresti platesti 10 lei, tot asa pana la destinatie. Sa vedem isi mai permite cineva masina particulara? Mergem toti cu bicicleta…
    Cat despre euro 3 e bine venit, poate ar fi cazul chiar si euro 4 sa fie restrictionat.

  15. Bravo Firea si primărie! In sfârșit… O aștept de multi ani si v-am si cerut-o. Cam târziu, dar in fine… Mai bine mai târziu decât niciodată.
    Acum mai rămâne să vă apucați si de parcări, ca ati mutat mașinile pe trotuar si nu mai putem circula nici ca pietoni. Pentru asta trebuie să distrugeți si mafia parcărilor de la ADP de sector, in special sectorul 1, unde nu sunt atribuite parcări rezidenților care au dreptul, ci altor indivizi care nu au mașina înmatriculata in Bucuresti, sau nu mai e in circulație de pe vremea împușcatului, in schimb au relații la ADP.

  16. Și Ilfov tot privincie este. De ce e exceptie? Pentru că acolo e și Voluntari? Dincolo de asta rămâne problema discriminării – dacă se introduce, atunci prin lege, valabilă pentru toată lumea. Și Germania a încercat să introducă o vignetă pentru mașinile străinilor. Au eșuat, dupa vreo 4 ani, pe chestiunea discriminării. Chiar dacă inițiatorii au câștigat alegeri cu asemenea promisiuni. Realist, șansa de materializare o nulă. Mai bine și-ar pune mintea la un program realist, pe termen lung. Ce-ar fi să amenajeze câteva hectare suplimentare de spații verzi, în loc să le betoneze??

  17. … cunoastem situatia din Occident, acolo e alta abordare.In marea majoritate a centrelor istorice (vezi spre ex.Florenta)nu pot intra decat taxiuri electrice.In Austria ( spre ex.Hallstatt) pe lac circula doar barci cu motor electric.Exemplele se pot insira cu nemiluita, dar…stop, doar in lumea Occidentala civilizata.Noi discutam de haznaua Bucuresti, unde nimic nu mai poate corecta nimic, sunteti prea multi „cetateni impecabili” inghesuiti pe mp.Noi, astia din Vest, suntem convinsi ca voi traiti FOARTE BINE in cloaca aia, la Bucuresti totul este MINUNAT, sau nu?O zi excelenta in haznaua numita capitala si la mai mare cu numerele de inmatriculare taxabile – sa va bucurati de taxele incasate, ca aveti nevoie mare „de aer curat”!

  18. Celor care înjură Bucureștiul si bucureștenii, vă transmit că vă înjurați singuri ca proștii, pentru că bucureșteni (născuți aici) mai sunt abia 10% în București. In plus, mai mult de un milion dintre voi trăiesc azi in București fără să aibă acte si ca urmare consumă servicii publice fără să plătească pentru ele, serviciile fiind plătite doar de cei cu buletin de București. Asa că sunteți și hoți și proști, chiar dacă aveți haștag în cap.

  19. Excelenta propunerea , nu ar fii rau sa fie adoptata si de alte orase (toate) .Poate exceptie sa aibe masinile 100% electrice .

  20. Foarte bine! Si cele cu nr. TR, DJ, GJ, OT, MH, VL, VS, IS, BC, VN, NT, GL, BR sa plateasca de 10 ori! M-am saturat de tarani imputiti si interlopi.

  21. Care propunere e exceptionala? Aia cu taxarea provincialilor sau interzicerea circulatiei cu euro scazut ? Ce bine ar fi ca toate oraselele sa puna taxa de trecere pentru BuCUResteni, sa vedem daca mai aveti tupeu sa iesiti din haznaua voastra. Sa faca intai centura ocolitoare pe doua benzi si apoi mai trece darcu prin capitala voastra infestata de prostie.

  22. Doamne, idioata mai e toapa asta ! Pai ce ne facem, fa, daca fiecare primar, pina si din cel mai amarit sat sau infecta comuna, incepe sa puna taxe ?!? Ajungem ca in Evul Mediu, cind fiecare „senior” local care avea un petec de pamint vamuia pe toti cei care treceau pe acolo ? Daca si prostovanu’ de barbatu-tau, la Voluntari in „megalopolis”, pune taxa ? Sau bariera, ca puscariasul Mazare, cind se facuse el stapin pe Mamaia ? Sa vezi cu ce procese va veti trezi (si ce-am sa mai rid !) cind veti incepe sa dati amenzi si veti fi acuzati si tiriti prin tribunale pentru practici abuzive si ingradirea libertatii de circulatie ! … Din pacate, probabil ca aceste procese (te asigur, de pe acum pierdute, cu conditia ca lucrurile sa se petreaca ca intr-o tara normala !) se vor termina cu amenzi platite nu de o primarita imbecila, ci de la bugetul primariei, adica de catre contribuabili !

  23. Foarte bine! Si judetele PH, AG, DB, BV, SB, VL, DJ, GJ, OT, MH, IL, CL, CT sa puna taxe pentru masinile cu numar de Bucuresti si IF de 10 ori mai mari! Ne-am saturat de cocalari si interlopi care aglomereaza weekend de weekend drumurile catre mare si munte.

  24. Taximetria unde intra D-na Firea?
    Eu am o masina Euro 4,motor 2.4 cu depurificator de particule.
    Masina mea are coeficient de poluare 178. Un Logan 1.6 are coeficient de poluare 162.
    Eu intru ocazional in Bucuresti, Loganul alearga toata ziua pe acolo.
    Mai venim pe la Bucuresti,sau trbuie sa ne fie scarba?
    Hai sa punem si noi la munte taxe.

  25. Ar fi total aiurea. Bucurestiul este capitala Romaniei si implicit a tuturor romanilor. Chiar si a acelor frustati din cauza valorii de necontestat a miticilor.

  26. Nu sunt din București și cu toate acestea sunt total de acord cu propunerea privind accesul in CENTRUL orașului, dar cu cea privind accesul în București in total dezacord. Mi se pare o idioțenie să percepi o taxă pentru un eventual tranzit prin zonele periferice ale Bucureștiului sau eventual chiar pe centură care din câte cred, pe alocuri dacă nu total trece prin UAT București (sau ne gandim aici la o românească deaia precum că chiar dacă e hotărâre nu se va aplica). Se pot pune eventual restricții privind accesul in București cu auto sub o anumită normă Euro dar ca să percepi o taxă tuturor, indiferent de norma de poluare e HOȚIE care nu are de-aface cu poluarea ci cu acumularea de venituri la buget pentru că cel care are treabă nu va avea ce face si va intra cu mașina in București să poată accesa sistemul de transport în comun.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.