MCV-ul, în ochii unor judecători: De la democrație, la „securocrație”

Asociația Judecătorilor pentru Apărarea Drepturilor Omului (AJADO) consideră că raportul MCV are, printre recomandările pentru autorități, transformarea României din „democrație” în „securocrație”, în care serviciile de informații ar trebui să supravegheze și mai robust cetățenii.

„Raportul MCV privind România, publicat de Comisia Europeană pe 22 octombrie 2019, dovedește, o dată în plus, atât subiectivismul și prejudecățile experților europeni, cât și disprețul acestora pentru respectarea drepturilor fundamentale ale românilor de către instituțiile de represiune ale statului român”, se arată într-un comunicat al AJADO.

Iată comunicatul Asociației, integral

Comisia Europeana doreste prin MCV reinstaurarea in Romania a unei justitii abuzive, aflata sub controlul serviciilor de informatii, si transformarea Romaniei din democratie in securocratie

Raportul MCV privind Romania, publicat de Comisia Europeana pe 22 octombrie 2019, dovedeste, o data in plus, atat subiectivismul si prejudecatile expertilor europeni, cat si dispretul acestora pentru respectarea drepturilor fundamentale ale romanilor de catre institutiile de represiune ale statului roman.

Printre o serie de recomandari si comentarii nefondate din cadrul acestui raport MCV – care denota ignorarea atat a problemelor reale din justitia romaneasca, cat si a respectarii drepturilor fundamentale ale romanilor, a Constitutiei Romaniei si a Tratatului UE –, Comisia Europeana recomanda transformarea Romaniei din “democratie” in “securocratie”, in care serviciile de informatii sa supravegheze si “mai robust” romanii, iar justitia sa reintre sub controlul serviciilor de informatii, asa cum a fost in perioada comunista.

Pentru cei care nu sunt familiari cu termenul, “securocratie” (mai cunoscut si sub numele de “securitocratie” sau “counter-intelligence state”) se refera la statul in care serviciile de informatii penetreaza si impanzesc toate institutiile din societate, inclusiv armata. Termenul a fost aplicat de istorici si comentatori politici cand s-au referit la fosta Uniune Sovietica, fosta Republica Democrata Germana, Cuba dupa revolutia din 1959, Irak-ul sub Sadam, Rusia post-sovietica sub Putin, Africa de Sud in anii ’80 sau tari din America de Sud, aflate sub conducerea diferitelor “junte” militare.

Asociatia Judecatorilor pentru Apararea Drepturilor Omului (AJADO) va analiza in detaliu raportul MCV si va publica concluziile, pana atunci, insa, atrage public atentia asupra urmatoarei recomandari a Comisiei Europene de o gravitate deosebita pentru contextul intern specific Romaniei, cu consecinte grave asupra democratiei, statului de drept si drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului:

Comisia isi reitereaza sugestia formulata anterior ca experienta altor state membre ar putea fi utila pentru crearea unui sistem mai robust de masuri de supraveghere tehnica utilizate de organele de urmarire penala si de colaborare intre serviciile de informatii si organele de urmarire penala, care este esentiala pentru anchetarea infractiunilor grave, cum ar fi terorismul sicriminalitatea informatiica”.

Ceea ce Comisia Europeana recomanda este reimplementarea a ceva ce a fost declarat neconstitutional, deoarece exact sub pretextul luptei cu terorismul, cu criminalitatea informatica si sub pretextul apararii securitatii nationale serviciile secrete din Romania s-au implicat nelegal in administrarea justitiei, astfel cum a constatat CCR.

1. Crearea unui sistem si “mai robust” de supraveghere in masa a romanilor

In contextul in care Romania are zeci de mii de mandate de supraveghere tehnica, cerute de procurori, si mii de mandate pe siguranta nationala, cerute de serviciile de informatii, si care sunt aprobate anual aproape in totalitate de catre judecatori, fapt ce dovedeste ca nu exista un control jurisdictional efectiv din partea instantelor, recomandarea Comisiei Europene de a crea un sistem si “mai robust” de supraveghere in masa a romanilor, adica o incalcare si mai brutala a vietii private a cetatenilor, demonstreaza dispretul acestei institutii europene pentru drepturile si libertatile fundamentale ale romanilor.

In loc sa isi exprime ingrijorarea cu privire la incalcarea drepturilor fundamentale ale romanilor ori la independenta instantelor in raport cu procurorii sau serviciile de informatii – in conditiile in care judecatorii admit in proportie de aproape 100% cererile acestora in materie de interceptari si supravegheri –, Comisia Europeana recomanda constituirea unui sistem de supraveghere chiar “mai robust” decat cel actual.

Reamintim ca, in cauza Iordachi si altii contra Moldovei, Curtea Europeana a Drepturilor Omului a retinut urmatoarele:

“Curtea mai notează că, în anul 2007, instanţele judecătoreşti moldoveneşti au autorizat aproape toate solicitările de interceptare făcute de către organelede urmărire penală. Deoarece acest număr de autorizaţii este neobişnuit de mare, Curtea consideră necesar să sublinieze că interceptarea convorbirilor telefonice este o ingerinţă foarte gravă în drepturile unei persoane şi că doar motive foarte serioase bazate pe o bănuială rezonabilă că persoana este implicată într-o activitate criminală gravă ar trebui puse la baza autorizării acesteia. (…) În opinia Curţii, acest lucru este îngrijorător, mai ales având în vedere procentajul foarte înalt al autorizaţiilor eliberate de judecătorii de instrucţie. Pentru Curte acest lucru ar putea, în mod rezonabil, indica faptul că judecătorii de instrucţie nu iau în consideraţie necesitatea de a justifica, în mod obligatoriu, autorizarea măsurilor de supraveghere secretă.”

Situatia este similara in Romania, anual fiind aprobate de instante zeci de mii de autorizatii pentru supravegheri tehnice cerute de procurori, carora li se adauga alte mii de autorizatii pentru mandate pe siguranta nationala emise in regim de secret de stat, la cererea serviciilor de informatii.

Comisia Europeana demonstreaza, prin aceasta recomandare, un vadit dispret fata de respectarea drepturilor fundamentale ale romanilor, fara de care nu exista nici democratie, nici stat de drept.

2. Colaborarea intre serviciile de informatii si organele de urmarire penala

Dupa ce Comisia Europeana se spala pe maini de intruziunea ilegala si neconstitutionala a serviciilor de informatii in justitie, pe motiv ca “modul de functionare a serviciilor de informatii nu tine de competenta UE si nu intra in sfera obiectivelor de referinta ale MCV“, aceeasi Comisie vine si recomanda sa existe “colaborare intre serviciile de informatii si organele de urmarire penala“, exact cum era in perioada comunista si cum s-a perpetuat pana in 2018, cand prin decizia CCR protocoalele secrete au fost declarate neconstitutionale.

Aceasta recomandare adresata Romaniei, care a avut unul dintre cele mai opresive regimuri comuniste din Europa de Est, denota ignoranta Comisiei Europene fata de represiunea comunista din Romania si dispretul acesteia fata de respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale persoanelor.

Comisia Europeana pretinde ca nu e de competenta ei sa comenteze cu privire la modul de functionare a serviciilor de informatii din Romania, cand de fapt discutia este despre functionarea JUSTITIEI sub influenta serviciilor de informatii.

Comisia Europeana nu a manifestat, prin rapoartele anterioare, nici o ingrijorare fata de independenta unei justitii care a incheiat protocoale secrete la cel mai inalt nivel cu SRI – prin CSM, IJ, ICCJ si PICCJ –, desi aceste protocoale au afectat intr-o maniera de o gravitate fara precedent independenta judecatorilor si procurorilor.

Nici o ingrijorare nu a starnit Comisiei Europene nici faptul ca justitia din Romania a devenit “camp tactic” pentru SRI, nici ca SRI isi pastra interesul/atentia pana la finalizarea fiecarei cauze.

Dincolo de dubla masura si ipocrizia expertilor europeni, ceea ce Comisia Europeana recomanda Romaniei, pe langa faptul ca arata dispret fata de respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, va transforma Romania dintr-o democratie (cat inca mai e) intr-o securocratie, asa cum este Rusia lui Putin azi.

Cine nu invata din greselile trecutului e condamnat sa le repete! A aplauda aceste recomandari ale Comisiei Europene de reinstaurare a colaborarii dintre servicii si justitie intr-o tara care a trait experienta totalitarismului, a cunoscut rolul distrugator al Securitatii, si, recent, a cunoscut efectele profund nocive ale ingerintei serviciilor de informatii in justitie, inseamna a nu fi invatat nimic nici din represiunea comunista si nici din ce inseamna democratia cu adevarat.

AJADO condamna astfel de recomandari ale Comisiei Europene, ce risca sa conduca la reinstaurarea unui stat totalitar in Romania, si solicita institutiilor romane competente sa ia oficial pozitie impotriva acestora.

AJADO va intreprinde orice actiune in limitele prevazute de lege pentru a se asigura ca drepturile si libertatile cetatenilor din Romania sunt respectate si protejate.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

12 Comentarii

  1. Va recomand calduros romanul ,, Dosar permanent,, de Eduard Sonowden. Veti putea constata ca guvernul SUA prin CIA exercita o supraveghere la nivel planetar. Si atunci ce sa ne mai mire cerinta celor de la UE. Sunt convins ca protocoalele s-au semnat la indicatiile celor de la CIA sub directul patronaj al Ambasadei Americii la Bucuresti. Prea se leaga toate, inclusiv condamnarea lui Dragnea.
    Ps. Se fac dosare tuturor. Nu se stie niciodata cand e nevoie de ele.

  2. Membrii Asociatiei Cumparatorilor Veterani din Piata Obor (ACVPO)se intreaba, pe buna dreptate,ce mai cauta si papagalii astia din AJADO in ciorba magistratilor,sau au recomandari de la irefutabila Garbovan?
    Am discutat cu Dorel Oborescu,presul Asociatiei care a declarat :”raportul MCV este perfect,fara greseala”!
    O voce avizata a societatii civile,nu ca parazitii de la AJADO!

  3. Cine i-a „format” pe procurorii si judecatorii nepregatiti din România? cine-a ales-o pe Macovei în Parlamentul European? pe Siegfried Mureshan? pe Catalin Ivan? pe Manda? cine i-a ales pe Iliescu-Constantinescu-Basescu-Johannis la Cotroceni? cine a facut praf codurile de legi din România, cu toatele, franceze, importate de Cuza si Carol I, sub motiv c-ar fi fost „comuniste”? cine-a distrus finantele tarii, daca nu Isarescu, nepedepsitul? cine i-a distrus patrimoniul, daca nu Nastase Adrian ci complicii parlamentari, cu asa-zisele lor „privatizari” si „restituiri”? cine-a adus România la faliment prin „legi” fara pereche-n Europa? cine i-a vândut resursele naturale, daca nu Basescu-Ponta-Johannis? cine i-a compromis imaginea, daca nu PNT-CD, partid de agenti straini, si Hossu-Longin, cu elogiul legionarilor? ce „ochi” ai caror „judecatori” ipocriti, complici la distrugerea, de 30 de ani, a tarii???! ce-au pazit, în loc sa fi aparat sistemul legal frantuzesc al României, parchetele sa-si fi facut datoria, nu sa fie complicele jafurilor (KioveSSi, inclusiv), si judecatorii, sa nu-si fi batut si bata joc de procese? Ce „regim opresiv”, în România „comunista”? fiindca asa vrea Tismaneanu? când codurile de legi erau FRANCEZE si vinovatii de dezastrul interbelic si-n WW2 ale României trebuiau pedepsiti (pentriu crime-mpotriva umanitatii) ???!!! ce aberatii scandaloase publicati, @Cotidianul! Respectivii „judecatori” politici, trotkisti-anarhisti sa se uite-n oglinda!

  4. AJADO e prelungierea cu inca 3 Membri a UNJRului Danei Garbovan, AJADO s-a infiintat saptamanile trecute, inca o voce de partea PSD si IMPOTRIVA a tot ceea ce e UE, CE, MCV, GRECO, Ambasade!
    AJADO – PSD, pe model UNJR!
    In fruntea ei, evident, o aliata a Danei Garbovan, dna judecator NO NAME, Florica Roman:
    https://www.cotidianul.ro/o-noua-asociatie-a-magistratilor/
    UNJRul cu 3 membri NU era suficient pentru sustinerea PSD, atunci avem inca 3 la AJADO?!
    Inca o judecatoare cu inca o Asociatie, pe modelul UNJRului Danei Garbovan, care se adauga la corul contestatarilor Dnei Kovesi, a lui Johannis, a UE, a MCV, inca o cantareata in struna PSD!
    Cati membri are AJADO a lu’ peste prajit, Florico??!
    Cati are si UNJRul Danei Garbovan!?
    3, Numarul minim necesar, ca sa poata primi BANI de la Buget!
    Lasa-ne, Florico!!!

  5. ps. Asociatia judecatorilor PENTRU APARAREA DREPTURILOR OMULUI (sic!) e sorosista. Soros însusi, din familie colaborationista cu nazistii, fiind trotzkisto-anarhist. Organizator oficial si traditional de lovituri de stat. Toti asa -zisii „aparatori ai drepturilor omului” fiind finantati, în afara de tipul, de CIA. Ce de nu i se controleaza si-asa zisei „asociatii” finantarile pe filiera soros-ista? ce interes la @Cotidianul de-a aduce-n atentia publicului o momâie ne-egipteana? „societatea deschisa, pentru apararea … „drepturilor” omului Masacratii din decembrie ’89-n România, de catre Iliescu-Brates-Petre Roman „România, morman de fiare vechi”, Stanculescu, si restul, fie c-au fost instigati sa iasa pe strazi, fie cazuti în ambuscada (soldatii din Ministerul Apararii împuscându-i de frica, dintr-o premeditata confuzie în emiterea ordinelor, pe soldatii Ministerului de Interne, care n-au voie sa fie martiri, din cauza de-asa zisa „asociatie”)? nu vede ca actualii oameni de stat, cu totii, complici la decembrie ’89 si-nainte, sunt mai „comunisti” decât „comunistii”, ale caror „epurari” (FOARTE PARTIALE, fiindca tara avea nevoie de intelectuali, ingineri, tehnicieni, medici, oameni de litere … care s-o reconstruiasca) au avut scuza dezastrului interbelic si din WW2 ale României! chiorasca-se la studiile privind Revolutia Franceza, viperele analfabete de „judecatori” politico-trotkisti respectivi!

  6. Cotidianule, bu-i mai numiti pe neocomunisti torionari ! Se supara @gollan li @ lili centurista. Ei sunt nite liberali, iubitori de drepturile omului, am putea spune chiar martiri, urmasii lui Ana Pauker!

  7. @aristo:bei de stingi,plutoniere!Cred ca incepi cum apare mira…acum e abia 6 pm si esti crita!Vezi ca „pm”,nu inseamna ce stii tu,mai bibitus

  8. Soluţia este următoarea şi este simplă: dacă ei nu ne respectă nu trebuie să-i mai respectăm nici
    noi pe ei.

  9. Sunt alaturi de AJADO ,de acele forte din randul judecatorilor si din orice spectru al magistratilor care realizeaza ca doar libertatea lor de gandire si solutie, o pregatire intensa si un discernamant just, corect ,fara presiunei si imixtiuni din afara ii va ajuta si indreptati in SPETA CONCRETA sa dea SOLUTIA CORESPUNZAND ADEVARULUI JURIDIC,de multe ori suprapus celui uman sau contrazicandu-l.Contrazicand adevarul dintr-o speta se produce nedreptatea si orice presiuni ca este Statul, ca este Cetateanul,Ca este Banca sau orice alta MONOPOL impresionant sau Forte oculte cu bani si influenta inclusiv „ambasada americii”aceasta imixtionara fara legitimitate-pt.ca si AMerica vrea dreptate in talpa tarii ei, sa nu contrazica adevarul si sa elimine, respinga presiunile-nu dupa titlul partilor sa se judece ci dupa DREPTATEA JURIDICA.Judecatorul este de multe ori subiectiv, vede cine se afla in fata lui si se lasa ispitit,de aceea Zeita este LEGATA LA OCHI!Evident ca IMIXTIUNEA si pledarea pt. intromisiunea SECURISTULUI facuta de MCV duce la revolta judecatorului, magistrtaului care stie ca doar DOSARUL,SPETA ii vorbeste despre ADEVAR!Inainte d einterventia duhului negru MAcocovei, Codul penal si d epr.penale romanesti erau PERFECTE, acum suntem intr-un labirint intunecos altoit de stramba MACOVEI si de UE, in care Iohannis isi baga prostia mercuriala, negustoireasca si materialista ,nestiinta fiindu-i zero si reaua credinta inconstienta- este un om al fizicii elementare nu al spiritului nobil al legilor.

  10. Pai securizarea justitiei profita Bruxeless-ului si SUA care controleaza viata politica si businessul in Romania in favoarea sa. E simplu.E de la sine inteles ca SRI e controlat de ei. Daia se trage din rasputeri la controlul sereist.

  11. Mecanismul_de_constrângere_cu_verificare va funcționa DOAR pentru noi, să fim mândri, să fim triști pentru această unicitate ?! Coincidență sau nu. apariția raportului după ‘înscăunarea’ lui LCK în fruntea EPPO ?!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.