Metrorex a scos la licitație construcția M6 Complex Băneasa – Aeroport Otopeni

Metrorex a scos la licitaţie contractul pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de metrou Tokyo (Complexul Comercial Băneasa)– Aeroportul Otopeni, care are o valoare de 1,3 miliarde lei și se întinde pe 4 ani.Contractul prevede lucrări de structură pentru galerii şi staţii : “Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni“ având ca obiectiv execuţia structurilor staţiilor şi interstaţiilor (galerii şi tuneluri) de metrou, ceea ce va permite punerea în funcţiune a acestui tronson după dotarea sa completă.“  arată datele din SICAP SEAP. Ofertele pot fi depuse până la sfârşitul lunii decembrie.
,,A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații, cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA. (valoarea totală de 2,4 miliarde include şi partea de instalaţii şi material rulant) Vă reamintesc că în ședința de Guvern din 2 octombrie 2021 am deblocat proiectul. M 6 este prima linie de transport public de mare capacitate care face legătura între Nordul şi Sudul Bucureştiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localităţile din Ilfov (Otopeni- Bucureşti- Jilava)” a anunţat şi secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.
Pentru linia Gara de Nord- 1 Mai – Otopeni România are peste 500 de milioane de euro finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană (termen limită decembrie 2023) şi încă 300 de milioane de euro, împrumut luat în urmă cu 10 ani de la Banca Japoniei. Pentru prima secţiune, Gara de Nord- Băneasa,  în iulie, Metrorex a desemnat asocierea de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia primelor şase staţii ale Magistralei M6 1 Mai- Băneasa – Aeroport Otopeni.
 M6, în cifre 
Magistrala 6 de metrou – (Gara de Nord) 1 Mai – Tokyo (complex Comercial Băneasa) – Aeroport Otopeni are:
Lungime: 14,2 km
Stații: 12
Valoare totală estimată: 1,4 mld euro
Este împărțită în două secțiuni:
M6.1 1 Mai – Tokyo (Complex Comercial Băneasa)
Lungime: 6 km
Stații: 6 (Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo)
Valoare (doar proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri): 1,27 miliarde de lei
M6.2 Tokyo – Aeroport Otopeni
Lungime: 8 km
Stații: 6 (Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, IC Brătianu, Aeroport Otopeni)
Valoare (doar proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri): 1,32 miliarde de lei.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Mihai Soare 1084 Articole
Author

4 Comentarii

  1. Cu Dumnezeu, Inainte ! Hai la treaba sa ne usuram viata si sa ne infrumusetam existenta si Romania. Nu va dati seama ce impresie exceptionala va face constructia acestui tronson de metrou si cat de mult va creste importanta economica si strategica a Tarii Romanesti si a Litoralului Marii Negre. Urmeaza si Podul peste Dunare de la Braila…in Dobrogea…?! O minune arhitectonica unica in Europa. Si asa Bucurestiul cu zona sa metropolitana, fara zona Ploiestilor si Pitestilor a depasit cu de 17 ori PIB-ul si importanta economica si administrativa a Transilvaniei. Bozgorilor…?! In scurt timp ne pisham pe voi daca nu va cumintiti…?!

  2. Ha,ha..ce nebuni…nu va exista metrou pana la Otopeni.E doar un jaf prin studii inutile.

  3. Editat ștreampul la ardeleni (cauta in DEX)
    PS : nu va exista nici un metrou la Otopeni in următorii 50 de ani. Actualul terminal este depășit dpdv trafic și va fi construit altul la est de piste .
    Dar politrucii au nevoie de studii de fezabilitate prin care sa sifoneaze niște bani
    Exista deja calea ferată si gara la aeroport , cel mai ieftin va fi electrificarea și dublarea acesteia.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.