Metrorex răspunde observațiilor Comisiei Europene

Reprezentanții METROREX au precizat, în urma criticilor Comisiei Europene privind proiectul Magistrala 6, că finanțarea este asigurată în prezent și că, în urma observațiilor oficialilor europeni, va fi formulat un răspuns într-un termen de două luni.

„Valoarea proiectului este de aproximativ 1,3 miliarde euro (TVA inclus). În acest moment, finanțarea este asigurată: parţial de Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA), printr-un împrumut în valoare de aproximativ 330 milioane Euro; parțial din bugetul de stat. În decembrie 2017, România a solicitat Comisiei Europene finanțarea proiectului “Magistrala M6. Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (1 Mai – Otopeni)” din fonduri europene, prin intermediul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. În martie 2018, Comisia Europeană a transmis observații și solicitări de clarificare cu privire la Cererea de finanțare transmisă”, au precizat reprezentanții METROREX, într-un comunicat de presă.

Totodată, aceștia au mai precizat că, în 14 martie, reprezentanții Metrorex, ai Ministerului Fondurilor Europene si ai Ministerului Transporturilor au avut o primă discuție cu reprezentanţii Comisiei Europene cu privire la solicitările de clarificare cerute de către cei din urmă.

„Vizează (clarificările n.r), în principal,următoarele: analiza opţiunilor, faţă de care s-au solicitat informații suplimentare cu privire la variantele de traseu analizate; justificarea valorii proiectului (costul total şi costul unitar) raportat la costurile proiectelor similare de construcție a metroului din Bucureşti; analiza cererii de transport, cu luarea în considerare a impactului realizării celui de-al doilea terminal al Aeroportului Otopeni, rezultatele modelului de trafic, impactul asupra traficului pe DN1 pe perioada construcţiei; graficul de implementare a proiectului”, arată Metrorex.

„În cadrul discuţiilor tehnice, au fost clarificate mai multe aspecte legate de aceste solicitări și informațiile suplimentare se vor regăsi în răspunsurile pe care Metrorex le va transmite în termenul solicitat de Comisia Europeană, respectiv două luni de la data primirii cererii de clarificare. În ceea ce privește implementarea proiectului, la acest moment se derulează procedura de achiziţie privind obţinerea terenurilor prin expropriere şi se continuă acţiunile prevăzute prin Acordul de Împrumut încheiat cu JICA, în vederea demarării procedurii de achiziție publică pentru contractarea lucrărilor de structură”, a mai explicat sursa citată.

Comisia Europeană a transmis vineri o scrisoare prin care cere clarificări legate de traseul ales, dar şi de costu­rile pentru proiectul liniei de metrou Bucureşti-Otopeni (Magistrala 6).

Critica principală adusă de Comisia Europeană vizează traseul stabilit în proiect, de ce punctul de plecare nu este la staţia Piaţa Victoriei şi s-a ales ruta ocolitoare de la staţia existentă 1 Mai, ce trece pe la Romexpo. De altfel, traseul ales pentru linia de metrou ce va lega Bucureştiul de Otopeni a ridicat un mare semn de întrebare de la început.

Un alt aspect la care a făcut referire Comisia Europeană este subestimarea investiţiei pentru construcţia acestei linii de metrou până la Otopeni, dar şi supraestimarea traficului de pasageri. Valoarea investiţiei în linia de metrou ce va lega Capitala de aeroportul Otopeni este de aproximativ 1,3 miliarde de euro (cu TVA inclus), potrivit autorităţilor locale. Pro­iectul Magistralei 6 de metrou prevede un traseu de 14,2 km şi cuprinde 12 staţii, ar urma să asigure capacitatea de transport a unui număr de 50.000 călători pe oră şi sens.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Paul Dumitrescu 5138 Articole
Author

5 Comentarii

  1. Comisia Europeana face tot ce poate sa nu realizam nimic! ” Analizele ” nu fac decat sa tergiverseze finantarea proiectului. Ar trebui ca toti reprezentantii CE sa fie obligati sa mearga pe jos de la Otopeni, pana la Bucuresti si retur. Asa ne trebuie daca am vrut in UE!

  2. Având in vedere ca pentru finanțarea metroului statul roman a aplicat pt finanțare UE este perfect normal ca UE sa vrea sa știe pentru ce da banii, ca se asigure ca nu finanțează năzbâtii. Cred ca oricine are in fata o harta de metrou s-a intrebat nu fara uimire de ce aeroportul nu e legat de calea victoriei ci de stația 1 Mai. Adica nici măcar nu e legat direct de gara de nord ci de o stație obscura fara interes urbanistic.
    Văd ca unii cititori deja văd vinovatul in UE pentru “tergiversarea” construirii liniei pe care, altminteri, guvernul se da peste cap sa o ducă la capăt, uitând pesemne ca de linia asta se vorbește deja de mai bine de 15 ani, răstimp in care România a dat cu piciorul la o finanțare japoneza încă din 2007.
    Ce e de-a dreptul stupefiant însă este ca in comunicatul Metrorex se spune ca Metrorex va formula un răspuns către UE in termen, Atenție!, de DOUA LUNI. WTF? Doua luni ca sa răspunzi la o hârtie? Ăștia nu sunt zdraveni la cap? Cu asta cred încheiem complet subiectul asupra determinării statului roman in a construi linia cu pricina. Pur si simplu nu se va face

  3. E clar, astia nu vor sa dea nici un ban coloniei. Se poate merge si cu caruta la Otopeni. Bosii oricum merg cu limuzina.

  4. TINETI CONT CA METROUL DIN BUCURESTI este al doilea, dupa acela de Moscova, ca ELEGANTA si eficienta !!!

    Probabil ca nimeni din Romania nu a accesat alte metrouri din Europa!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.