Mișcările la autostrada prin munți bat pasul pe loc

Contractul „Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Piteşti”, atribuit prin procedura de licitaţie publică deschisă Asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti Tecnic Consulting Engineering România SRL, (Lider de Asociere Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti), a fost suspendat pentru o perioadă de trei luni întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice, a anunțat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

„Având în vedere că această autostradă este imperios necesară, compania îşi rezervă dreptul şi obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru ca Studiul de Fezabilitate să fie realizat conform tuturor standardelor tehnico-economice astfel încât realizarea propriu-zisă a proiectului să fie făcută în termenii stabiliţi”, susțin reprezentanții CNAIR.

Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (FC 85%) și Bugetul de Stat (GOR 15%). Contractul are o durată de
implementare de 17 luni. CNAIR a supus dezbaterii publice cele 5 variante de traseu ale Autostrăzii Sibiu – Piteşti, încă din faza
realizării Studiului de Fezabilitate. Acest fapt are drept scop realizarea unei cât mai bune cunoaşteri a proiectului, a locului, a
condiţiilor de care Proiectantul ar trebui să ţină seama. Pentru aceasta, CNAIR a făcut public proiectul cu cele 5 variante pe site-ul
companiei şi pe forum.cnadnr.ro şi, de asemenea, a declanşat discuţii cu autorităţile locale şi cu toţi cei interesaţi.

Având în vedere importanţa acestui proiect, autostrada Sibiu – Piteşti, la nivelul companiei s-a înfiinţat încă de anul trecut
colectivul de lucru – Unitatea de Implementare pentru Revizuirea/ Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru „Autostrada Sibiu –
Pitești”. Această Unitate în cadrul căreia au fost desemnați 18 angajați ai CNAIR de diferite specializări, va urmări procesul de
realizare a SF-ului și, în mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât să fie respectate standardele de calitate impuse de U.E.

Întreg al Autostrăzii Sibiu – Pitești, în lungime de aproximativ 123 km, este:

– Secțiunea 1, Sibiu – Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea
autostrăzii existente;
– Secțiunea 2, Boița – Racoviță de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță;
– Secțiunea 3, Racoviță-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului;
– Secțiunea 4, Văleni – Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș;
– Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și
autostrada existentă prin valea Argeșului;
– Secțiunea 6, această secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între Nodul
Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.