Nebunie la englezi

Până la 90% din stațiile de carburanți din Marea Britanie au rămas luni fără combustibil în marile orașe englezești, după ce…

De (D.N.)
Nebunie la englezi

Până la 90% din stațiile de carburanți din Marea Britanie au rămas luni fără combustibil în marile orașe englezești, după ce…

Până la 90% din stațiile de carburanți din Marea Britanie au rămas luni fără combustibil în marile orașe englezești, după ce cumpărăturile clienților panicați au adâncit criză lanțului de aprovizionare declanșată de lipsa de camionagii, relatează Reuters.

O criză gravă de șoferi de camion în Marea Britanie după Brexit a semănat haos în toate lanțurile de aprovizionare, de la alimente la combustibil, ceea ce a dus la îngrijorări legate de aprovizionare și de creșteri de prețuri în perioada premergătoare Crăciunului.

La doar câteva zile după ce guvernul premierului Boris Johnson a cheltuit milioane de lire sterline pentru a evita o penurie de alimente din cauza unei creșteri bruște a prețurilor la gazele naturale și la dioxidul de carbon, un produs secundar al acestora, miniștrii au cerut în mod repetat oamenilor să se abțină de la cumpărături de panică.

Dar duminică, cozi de zeci de mașini au șerpuit la benzinăriile din întreaga țară, reducând stocurile și forțând multe benzinării să închidă.

Compania petrolieră BP a declarat duminică că aproape o treime din benzinăriile sale britanice au rămas fără cele două clase principale de combustibil.

Duminică, guvernul a anunțat un plan de emitere de vize temporare pentru 5.000 de șoferi de camion străini.

Însă liderii din mediul de afaceri au avertizat că planul guvernului este o soluție pe termen scurt și nu va rezolva lipsa acută de forță de muncă.

Distribuie articolul pe:

19 comentarii

  1. Cum nici în RSR n-a fost lipsă de benzină și toatecele nici în MB nu este lipsă de benzină; doar se dă cu țîrîita dînd vina pe lipsă șoferi.
    În RSR se dădea vina pe datoria externă (doar 18 miliarde parai) ce se plătea cu benzină, alimente și tot ceea ce nu vroiau să dea oamenilor.
    Rostul?
    În RSR ațîțau oamenii împotriva regimului iar astfel să primească mai ușor noul regim, regim controlat de aceiași oameni.
    În MB?…nimic nu va mai fi ca înainte spuneau alde Schwab.

  2. Bolovanul ala de Boris, tocmai a fost dat in gat, a publicat in 2012 un articol in care critica alarmistii de mediu pe care-i pupa-n 3 litere azi, si toata politica lor de zero emisii. In respectivul articol vorbea despre necesitatea si oportunitatea Marii Britanii de a obtine independenta energetica prin exploatarea zacamintelor de gaze si prin procesul de fractare. Habar nu aveam ca prin 1970 si ceva, Regatul Unit ajunsese sa impuna 3 zile lucratoare pe saptamana, ca nu aveau curent din cauza grevei din minele de carbune… saptamana trecuta, ministerul lor al energiei spunea ca e o gluma sa se aminteasca de respectivele vremuri. Daca e ceva de invatat din pandemia asta, e ca daca guvernul o sa-ti promita ca nu o sa se intample ceva, sigur o sa se intample in maxim 6 luni. S-a sifonat de curand ca mareata China, a ajuns ceva normal sa se taie curentul, sa fie „pene” programate. Nea Nicule, venim.

  3. „miniștrii au cerut în mod repetat oamenilor să se abțină de la cumpărături de panică”. pai asta inseamna „scapa cine poate”. oriunde.

  4. Acum or sa inteleaga si britisii cum era la noi in Epoca de Aur, cand pravaliile erau goale si faceam cozi la benzina pe ratie. Asa le trebuie daca au iesit din colhozul european! Au crezut ca-i ajuta americanii, numai ca si astora le-a crescut un buboi in talpa si doare rau.

  5. Pai nu se baga ambasadorul Marii Britanii si facea presiuni ca marsul popanarilor sa se tine in Bucuresti chiar inainte de Sfanta Marie??? Se baga, acum incep necazurile pentru perfidul Albion.

  6. 5000 de vize pentru soferi? eu am citit de 10500. Cica nu gasesc soferi la 78000 de lire sterline pe an, si 30 lire pe ora pentru culegatorii de legume/fructe. Sa vezi explozie la preturile alimentelor, ca CO2-ul ala urat de toti e parte integranta a industriei alimentare in procesare, si nu mai vrea nimeni sa produca la pretul gazelor de azi. Politicienii din ziua de azi sunt niste incompetenti in cel mai bun caz, in realitate sunt niste dezechilibrati care sufera de complexul eroului, genereaza probleme pentru a poza in salvatori. In colonia penala Australia dupa luni de gulag, de stat acasa, de batut si tras in protestatari, au inceput sa apara cozile la cantina saracului, banca de alimente cum e denumita mai sexy azi.

  7. Problema camionagiilor si a altor meserii asemanatoare nu este numai la ingleji,pentru ca majoritatea celor tineri,la vremea lor,si-au tras diplome de studii superioare si alea cat mai aiuristice,fara legatura cu realitatea cererii angajatorilor,si asteapta ani de zile functii inalte care,oricum,nu le ajung la toti,iar astfel traiesc pe ajutoate sociale si asteapta sa cada candva para malaiatza,iar din cand in cand,cand ii preseaza nevoile,mai spala vasele pe la carciumi,dar unde sa nu-i recunoasca nimeni ca sa nu le scada rangul.Putini se gandesc ca ulterior sa se califice pe la munca de ceva mai jos,dar cu cerere mare de la angajatori.Insa mai mare le este dorul de a sta tolaniti in casa pe ajutor social,gandind ca doar nu au invatzat degeaba,asa cum au invatzat ei mai mult,sau mai putin,si ca nu este demn pentru ei sa conduca camionul avand studii superioare.Si asa imbatranesc pe banii lui tatamare.

  8. Eu zic să vă uitați in ograda proprie și sa-i lasăm pe britanici.Ei se vor descurca cum au făcut-o de-a lungul istoriei.Bucuria cu capra vecinului e specifica mioriticilor si-i impiedică sa vadă nasoalele din propria casă.Pretul combustibilor din Romanica e la nivel ce nu poate fi comparat cu nimeni in ue, asta nu se vede, dar se simte al draqului de tare. Cred ca britanicii vor ieși din iarna altfel decat iobagii mioritici, rupți in cur dar cu ifose de Cîți si alți asemenea proști !

  9. parca semana leit cu tactica folosita impotriva Romaniei inainte de 89, cine sapa groapa altuia…… in germania vine ciuma rosie… , ciudat……..o fi aceeasi mana???

  10. Dar unde este multimea de asistati social? De ce nu sint acestia solicitati sa lucreze? Chiar nu se pricep la nimic?

  11. uitati sa spuneti ca englejii astia strigau pa toate canalele TV si pressa, ca voi tatarii de ilfov si teleorman sunteti

    T A R A T I G A N I L O R

    ca ce papadia noastra baietii astia dastepti din servicii, ce poseda roma-nia acum, faceau can tara le era batjocorita pa plan extern, adica international, niciacum nu se stie, pen cai „classificata” totasa cum tataru Catzu era classificat pa banii poporului ce faceau foamea patunci.

  12. E exemplul ideal pentru cosarii de lux din Romania, in cel mai scurt timp, la asta se va apela in Romania.

  13. Dar sa vedem ce aprovizionare va mai fi la noi cand camionagii nostri au sa plece la ingleji la salarii de cinci ori mai mari,mai ales ca guwernarea de kkt penelist-iohanist ii persecuta vrand sa le ia gramada si din urma cu 5 ani,impozit chiar si pe diurne.

  14. Crede BoJo ca mai fraiereste pe cineva? Soferi de tir straini contra cetatenie, altfel dupa Anul Nou ii da afara ..

  15. Tot de est au nevoie de personal din India si Pakistan refuza sa apara. Germania le-a facut deja contra-oferte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.