
Potrivit unui raport al Centrului de cercetări pentru economie şi afaceri, cu sediul în Marea Britanie, pe lângă criza norului de cenuşă vulcanică, creşterea preţului la petrol ar putea fi un alt motiv de scupire a biletelor. Estimările instituţiei arată că ar preţul ar putea creşte cu 11,5%.
Astfel, estimările arată că majorarea va fi de 5,2% în 2010, echivalentul a 48 de lire sterline pentru un bilet mediu, urmând să crească la 11,5% până în 2012.
Pierderi de 1,3 miliarde de lire
Într-o singură săptămână, companiile aeriene au înregistrat pierderi de circa 1,3 miliarde de lire sterline în urma închiderii aeroporturilor din nordul Europei.
Până la două treimi din pagube vor fi suportate de companiile aviatice europene, ceea ce va avea "un impact semnificativ" asupra profiturilor lor în acest an şi va conduce la majorarea preţurilor biletelor, estimează experţii.
Companii precum British Airways şi Ryanair au anunţat deja că vor încerca să obţină compensaţii importante din partea guvernului britanic şi a Uniunii Europene.
În consecinţă, preţul unui bilet dus-întors pe ruta Londra – New York, la clasa economică, ar putea creşte cu 61,80 lire sterline, de la 518 la 579,80 lire sterline. Un bilet similar spre Spania ar putea fi mai scump cu 26,63 lire sterline, de la 223,20 la 249,83 lire sterline, indică acelaşi raport.
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.